Gå til innhold

Hjelp Ny bil (muligens)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hå!

Da har jeg solgt min bimmer, og har fant en "ny" med en gang :D

Men denne gangen har jeg funnet meg en cab, så jeg spør som følger:

Hvordan er det og kjøre Cab på vinteren?

Takker for svar!

Mvh

Jens

Skrevet

er vel de som har vært uheldige på forskjellige vis med frossne cab-tak (soft-topper) men man kan likså godt være uhldig og komme borti knappen til takluka på non-cab modeller og luka er frosset fast :(

Men er vel størst minus det med den litt sårbare soft-toppen

Skrevet
følger det med hard top på alle cab'er?

Absolutt ikke. Er faktisk ganske få BMWer som har det. Er tilleggsutstyr. Koster fort både 10 og 20 tusen brukt. Ellers funker cab helt greit om vinteren (har prøvd), men tør ikke tenke på hva som skjer hvis man krasjer, og da spesielt havner på taket.

Skrevet

håper det går greit med et lite side spørsmål da dette er noe du også muligens lurer på.

skal caben behandles med noe spes stoff/kjemikalier, eventuelt hvor ofte.

Skrevet
følger det med hard top på alle cab'er?

Absolutt ikke. Er faktisk ganske få BMWer som har det. Er tilleggsutstyr. Koster fort både 10 og 20 tusen brukt. Ellers funker cab helt greit om vinteren (har prøvd), men tør ikke tenke på hva som skjer hvis man krasjer, og da spesielt havner på taket.

Øhm... Havner på taket? Omtrent ALLE cabrioleter, uansett merke, har da veltebøyler av et eller annet slag. Disse er enten fastmontert oppe, eller, som på BMW, så spretter dem opp hvis bilen merker at den ikke har kontakt med bakken (kanskje f.eks. også skje hvis man kjører for fort over en bratt bakketopp og dermed får litt luft under hjulene).

Hardtop-er finner du bl.a her:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1987542

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1975112

Skrevet

Whohoo, så mange svar;D

Hardtop tar jo bort litt av sjarmen?

Bare klaske ned cabben på vei opp til fjellet (påska), hehe

Blir nok en ny cab i bimmers-trøndelag nå da!:)

så jeg bør egentlig skaffe meg en hardtop?

Skrevet

Syntes hardtop på en cab ser ganske så greit ut jeg.

Det verste, er ihvertfall å se en cab med kalesjen oppe.. Den skal KUN brukes i nødstilfeller.

Nødstilfeller: man er ute og blir overrasket av regn. Nothing more, nothing less.

Dessuten, så er vel en hardtop mer sikrere for innbrudd enn en tøyduk? (sier ikke at du skal ta den på hver gang du er hjemme, men bidrar til sjansen for å unngå innbrudd)

Skrevet

Sier noe der ja, jaja.. får skaffe meg en hardtop da:) Kan da umulig koste noe mye for lakkering av den, lite pent med 2 forskjellige farger(hvis det ikke er meningen da:))?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...