Gå til innhold

Kald motor "fusking" på E39 520-97


TheBirg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, rett etter bilen er startet med kald motor så virker det som om den fusker. Den hopper liksom bortover som om det skulle vært tversgående hvite fotgjenger-overgang-lapper\striper på veien og det pågår i et par minutter til motor er varm.

Noen ideer om hva det kan være ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ikke motoren, men mulig noen foringer. noen tips om hvilken foring ?

(Når jeg kjører og det rister så har jeg satt gearkassen i N-stilling og det rister like herlig) Det er jo Automatkasse.

Men det er bare når bilen er kald.

Blir foringer "varme" og slutter og skjelve ?

Litt rådløs her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at dekk kan bli urunde når bilen står, sikkert spesielt hvis dekkene er gamle. Selv har jeg en lekebil med det problemet. Det gir seg etter litt kjøring.

Jeg hørte også engang at fettet i drivknutene kan legge seg usymmentrisk og lage vibrasjoner. Det skulle hjelpe å klemme/massere mansjetten. Det høres litt usannsynlig ut, har aldri fått bekreftet om dette er en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat det samme selv på vår E39, spesielt hvis den har stått mer enn over natten. Humper første par minuttene når man kjører.

Etter å ha hørt andres erfaringer har jeg og kommet frem til at dette bare skyldes at dekkene blir litt urunde, kombinert med at E39 er veldig følsom for skeivheter på hjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, ja kanskje det kan være dekk, det blir artig og se nå som snart vinterdekene skal på, og de må nok være nye også :) så da er det ferske dekk og nyavbalanserte, så får vi se.

diagnose gir ikke så mye info ang. risting.

Men "dekkproblemet" skal jeg utforske vidre på.

Det er ikke noe problem, bare litt irriterende, men om man vet hvorfor blir livet ofte litt enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...