Gå til innhold

Bytte dieselpumpe 320d


Peders
 Share

Anbefalte innlegg

Ringte på ein 320d som eier sier det må byttes dieselpumpe på, er dette vanlig feil på disse bilene? Er det mulig det bare er ein bagatel eller må virkelig pumpa byttes etter 240"km? Hva er riktig pris på ein 2000mod med defekt pumpe og den kilometerstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette det bort på verksted, uten at du får noe rabatt - da tror jeg det koster i underkant av 20k. Jeg fikk gjort dette på min bil hos Tronrud bil i Drammen(BMW-forhsndler) med 15% rabatt på del og arbeid så tror jeg at jeg betalte ca 16k. Det var den nest billigste stedet jeg kunne få tak i pumpa på, og arbeidsprisen er uslåelig, vil jeg tro(de har fastpris på slike ting-) Tror de tok 3500 for jobben, og det inkluderer justering - justeringen må du gjøre uansett, og den mener jeg de skulle ha 1600 for. Så du kan jo velge å bytte den selv, og spare 1900kr, men da må du jo få en bil som ikke går, fraktet dit også da.

Og til slutt : JA, det er ikk uavanlig at dieselpumpene går på 320d med 136HK - Jeg byttet min på ca 320.000km.

Riktig pris på en 320d 2000modell med gåen dieselpumpe er etter min mening -20k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en jobb som på merkeverksted koster 30000+ kr, bare deler koster ca 20tusen med stort og smått ,spesialverktøy MÅ brukes ved demontering av diesel pumpe eller så detter registerkjede ned ved demontering.

Nå fikk jeg utført dette hos merkeforhandler, og med rabatt betalte jeg ca 16k inkl del og arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel godt tenkes at prisen hos BMW-forhandler med rabatt er lavere enn GS. Ville ikke vært første gangen.

Er vanlig at dieselpumpene ryker. På Opel holder de 10-100 000 km :roll:

Ang pris er det litt vanskelig å si uten bilder og utstyrsliste, men en plass mellom 50 og 70 tusen burde være grei deal. Får jo fult fungerende 2000 mod 318i til 50 000 nå :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...