Gå til innhold

Dette er merkelig... hjelp meg?


beltespenna
 Share

Anbefalte innlegg

Hmmm.. har en e36 318, som jeg bruker som arbeidsbil.. er nok litt sliten.

Kommer en klakkelyd akkurat når jeg rører gassen.. og lyden er bare på lavt turtall.. men først og fremst nå jeg bare rører gassen litt.. tenkte jeg skulle ta en rens på motoren, for så å skifte olje og filter. tappet derfor olje, og tilsatte en del diesel. lot den gå litt på tomgang med diesel i motoren... det rare da, var at med diesel iblannet litt olje på motoren var klakkingen borte. ja helt borte.. ble derfor rimelig fornøyd, og tenkte at det var avleiringer og dritt som hadde forårsaket dette... Men... når jeg da tappet dieselen av motoren og fylte på ny olje og skiftet filter da var lyden der igjen... lyden fra motoren er nesten som tenningsbank.. klakker liksom.. men blir borte på turtall. og er værst akkurat når jeg rører gassen ... hva er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du høre den på tomgang å den ikkje blir sterkere når du gjer gass tviler eg på det er rådebank, men vist du ikkje høre bankinga før 2200 til nesten 3000 så er det mest sannsynleg tidlig rådebank...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis det er en 318 tidlig på 90 tallet, har den jo m40b18 som har reim, og ellers veldig dårlig motor. pleier å ta kvelder rundt 200 tusen km.

sjekk om oljerøret er tett. pleier å tette seg på disse. slik at den ikke får nok smøring på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvilke sylinder det kommer fra engang... trolig en av de bakre.. klarer jeg å lytte meg frem med stetoskop, eller en rør stubb kanskje? hvis det skjer noe når jeg tar av pluggledningen, hva er det en indikasjon på? evt hva er indikasjonen hvis det ikke skjer noe? og for den saks skyld, hva skal jeg høre etter..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjørtebank er ikek farlig, og det er stort sett likt på alle. dette kommer av høyt turtall på kald motor så stemplene er slitt på nedersiden. så stempler går å klakker i sylindern, men som sagt det er ikke farlig kan gå 200 000 til med dette.

alle stempler har større diameter i bunn enn på topp, dette er for å ikke få skjørtebank, er mye ting med stempler som gjør att de ikke lager lyder. men på stemplene dine så har de tilnermet lik diameter på topp og i bunn. derav skjørtebank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...