Gå til innhold

Kobling av eletriske speil

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

noen som kan sjekke fargene på ledningene mot hverandre på eletriske speil ? jeg har fra speila noen farger, men andre farger fra ledningen fra døra. fra døra har jeg svart hvit brun å blå, mens speile har en ledning med blågrønn, blåsvart, blåhvit, å brun.

dette har jeg prøvd : brun mot brun, svart mot svartblå, hvit mot blåhvit, å blå mot blå grønn... men ingen reaksjon i speila...

Skrevet

Da er nok sikker jordinga feil.. Kan du ikke bare sitte å prøve deg fram litt med å sette strøm på ledningene da.. første du må gjøre er å finne jord, deretter setter du strøm på hver enkelt ledning for å se hvilken vei speilet rører seg..

Skrevet

Litt stress når en er alene å prøver på dette, for en må jo sende signal gjennom for at det skal bevege seg, alså, trykke på bryter. å når en kobler feil ryker sikringen ...

Har koblingskjema gjennom haynes sine bøker, men stemmer ikke overens me fargene jeg har. muligens forskjellige varianter..

Skrevet

Når jeg har drivi å rota med sånne ting så har jeg tatt strøm rett ifra batteriet jeg.. Da ar jeg klart å kartlagt hvem ledninger som gir de enkelte bevegelsene..

Deretter er det bare å måle seg fram til hvilken av ledningene på bilen som får strøm når du trykker de forskjellige veiene på bryteren :)

Skrevet

heh, "så er d bare til å " hehe, bare å bare. ja ok, jeg får prøve litt til vis ingen andre der ute kan hjelpe ... ? eventuelt sjekket sitt eget ?

Skrevet

Vel jeg er ingen elektriker så jeg klarer ikke å forklare på noen annen måte jeg... Jeg vet ihvertfall at jeg har aldri hatt noe problem med å finne ut av sånne ting forde, finner du hva som er jording så burde det ikke være noe problem..

Skrevet

bare å ta et måleinstrument og måle spenningen på de forskjellige ledningene når du vrir brytern i de forskjellige stillingene det. da finner du fort ut hvilke ledninger som er hva;)

det går fint om du bare er 1 mann også;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...