Bmw mann Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 hei noen som kan sjekke fargene på ledningene mot hverandre på eletriske speil ? jeg har fra speila noen farger, men andre farger fra ledningen fra døra. fra døra har jeg svart hvit brun å blå, mens speile har en ledning med blågrønn, blåsvart, blåhvit, å brun. dette har jeg prøvd : brun mot brun, svart mot svartblå, hvit mot blåhvit, å blå mot blå grønn... men ingen reaksjon i speila...
Ingebrigtsen Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Da er nok sikker jordinga feil.. Kan du ikke bare sitte å prøve deg fram litt med å sette strøm på ledningene da.. første du må gjøre er å finne jord, deretter setter du strøm på hver enkelt ledning for å se hvilken vei speilet rører seg..
Bmw mann Skrevet September 18, 2008 Forfatter Skrevet September 18, 2008 Litt stress når en er alene å prøver på dette, for en må jo sende signal gjennom for at det skal bevege seg, alså, trykke på bryter. å når en kobler feil ryker sikringen ... Har koblingskjema gjennom haynes sine bøker, men stemmer ikke overens me fargene jeg har. muligens forskjellige varianter..
Ingebrigtsen Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Når jeg har drivi å rota med sånne ting så har jeg tatt strøm rett ifra batteriet jeg.. Da ar jeg klart å kartlagt hvem ledninger som gir de enkelte bevegelsene.. Deretter er det bare å måle seg fram til hvilken av ledningene på bilen som får strøm når du trykker de forskjellige veiene på bryteren
Bmw mann Skrevet September 18, 2008 Forfatter Skrevet September 18, 2008 heh, "så er d bare til å " hehe, bare å bare. ja ok, jeg får prøve litt til vis ingen andre der ute kan hjelpe ... ? eventuelt sjekket sitt eget ?
Ingebrigtsen Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Vel jeg er ingen elektriker så jeg klarer ikke å forklare på noen annen måte jeg... Jeg vet ihvertfall at jeg har aldri hatt noe problem med å finne ut av sånne ting forde, finner du hva som er jording så burde det ikke være noe problem..
hawkey Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 bare å ta et måleinstrument og måle spenningen på de forskjellige ledningene når du vrir brytern i de forskjellige stillingene det. da finner du fort ut hvilke ledninger som er hva;) det går fint om du bare er 1 mann også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå