Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en e36 1,6i coupe og en e36 1,8is coupe (begge 95mod)

har tenkt og hive IS motoren over i 1,6`n, men det jeg lurte på er om det er noen som har gjort dette før som kan gi meg noen råd/tips? hva jeg må ta hensyn til, bearbeide osv?

Skrevet

Er en grei jobb dette. Jeg og en venn gjorde det på 2 dager, men da hadde vi kran montert i taket, løftebukk og luftverktøy. ALt passer jo rett over så det er vel egentlig ingen store problemer, det eneste er at festet for tanken til servo-olja og feste til coilen ikke er like, så her måtte jeg trå til med litt kreative løsninger med sveiseapperatet. Jeg fikk også litt problemer med festet for gasswiren så jeg måtte lage noe litt midlertidig der også. Eller så er dette en helt grei jobb, så det er bare å stå på.

Skrevet
Er en grei jobb dette. Jeg og en venn gjorde det på 2 dager, men da hadde vi kran montert i taket, løftebukk og luftverktøy. ALt passer jo rett over så det er vel egentlig ingen store problemer, det eneste er at festet for tanken til servo-olja og feste til coilen ikke er like, så her måtte jeg trå til med litt kreative løsninger med sveiseapperatet. Jeg fikk også litt problemer med festet for gasswiren så jeg måtte lage noe litt midlertidig der også. Eller så er dette en helt grei jobb, så det er bare å stå på.

høres jo kjempe bra ut dette :) var alt plug and play da med stikk, ledningsnett osv? :)

Skrevet

Det er en enkel operasjon, som du gjør på en dag hvis du står på litt. Stikket passer rett på. Tror det beste er å bytte gasswire så det ikke blir noe treghet hvis den er lengre/kortere på en av modellene (aner ikke hvordan det er på 316 vs 318is)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...