BMWentusiasten Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Har nettopp slengt på et effektanlegg fra umnitza: http://www.umnitza.com/product_info.php?cPath=110_84&products_id=1078 Vet at anlegget må kjøres inn, men mellom 1500 og 2500 rpm, kommer det en øredøvende eksosstøy/resonans inn i kupeen... noen som vet hva dette er?
BreitBau Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Det er slik det er.. Enkelt og greit.. Som regel bli det ikke MINDRE lyd etter innkjøring..
Superbeetle Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Med mindre det tar borti noe sted da? Min bror, Springsteen monterte scorpion cat-back for noen uker siden. Dette lagde også veldig mørk lyd/resonans på det turtallet du beskriver. Tror også det ble "verre" etter litt kjøring Syntes det ble utrolig kul lyd i hans bil(til og være 4'er bla bla)... Men kanskje slitsomt i lengden..
///Mysild Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 er bare tøft det... mest moro er å gi full gass i 5 gir fra 1500 rpm... da durer det godt i tunellene
BreitBau Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Med mindre det tar borti noe sted da?Min bror, Springsteen monterte scorpion cat-back for noen uker siden. Dette lagde også veldig mørk lyd/resonans på det turtallet du beskriver. Tror også det ble "verre" etter litt kjøring Syntes det ble utrolig kul lyd i hans bil(til og være 4'er bla bla)... Men kanskje slitsomt i lengden.. Hadde scorpion før.. Og det durer noe jævli. Veldig fin lyd da.. Merket ikke noe til noe ressonans, men har hørt slik resonnans i mange biler med effektanlegg.. Er bare slik det er det, og etter innkjring blir det nok desverre, bare værre..
Kjetil 323i E36 Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Har selv Scorpion, men begynner å bli veldig lei lyden nå! Umulig å kjøre uten å bli lagt merke til, men kanskje det er det noen vil oppnå. Da synes jeg en skikkelig innsugslyd er bedre.
BreitBau Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Hehe.. Joda.. sant nok.. Jeg byttet til supersport.. Veldig fornøyd
Rogern Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Har supersport bakpotte på konebilen en e36 320i. den høres ikke ved tomgang, men blir mere lyd til mere turtall. perfekt spør du meg.
BMWentusiasten Skrevet September 19, 2008 Forfatter Skrevet September 19, 2008 Nå har det seg sånn at resonansen fra en 1,6'er er litt mindre enn en 2.8'er.... sliter jo med å høre meg selv snakke ved gasspådrag.... og da er jo ikke anlegget innkjørt engang ... Blir nok å smekke på det originale og evnt bestille eisenmann eller noe... prøver anlegget på bilen i 1 uke kanskje 2... Dette blir altfor slitsomt i lengden for en som kjører mer langkjøring enn blandet kjøring... og Nei... eksosanlegget tar ikke borti noen plass... er derimot ektremt imponert over passformen. da anlegget ble skrudd til, ligger det nøyaktig i fohold til diffuseren samt at den er skamrå bak der....
bård Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Har selv Scorpion, men begynner å bli veldig lei lyden nå! Umulig å kjøre uten å bli lagt merke til, men kanskje det er det noen vil oppnå. Da synes jeg en skikkelig innsugslyd er bedre. Hvilket Scorpion anlegg har du? Har tenkt å kjøpe selv, men hvis det bråker mye så dropper jeg det..
Superbeetle Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Nå har det seg sånn at resonansen fra en 1,6'er er litt mindre enn en 2.8'er.... sliter jo med å høre meg selv snakke ved gasspådrag.... og da er jo ikke anlegget innkjørt engang ... Blir nok å smekke på det originale og evnt bestille eisenmann eller noe... prøver anlegget på bilen i 1 uke kanskje 2... Dette blir altfor slitsomt i lengden for en som kjører mer langkjøring enn blandet kjøring... og Nei... eksosanlegget tar ikke borti noen plass... er derimot ektremt imponert over passformen. da anlegget ble skrudd til, ligger det nøyaktig i fohold til diffuseren samt at den er skamrå bak der.... Hørtes litt slitsomt ut ja.. Ang resonans og motorvolum så har det vel mer å si hvordan lyden blir dempet enn hvor mye motorens volum virker inn på lyden.. Eller tenker jeg feil nå? Men uansett, motorens størrelse har jo en viss betydning på lyden..
///Mysild Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 civic 1.4 bråker mer enn min 2 liter med samme potta... så ja, du sier noe billa
RobertN Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Selv har jeg eisenmann potte og er kjempe fornoyd. Ikke den vaerste lyden hele tida men nar klampen gar i bunn da er det morro
BMWentusiasten Skrevet September 19, 2008 Forfatter Skrevet September 19, 2008 Selv har jeg eisenmann potte og er kjempe fornoyd.Ikke den vaerste lyden hele tida men nar klampen gar i bunn da er det morro Joda Eisenmann er bra.... happhenke har det på sin 320... diskre og rått... dette UUC er mer racefiksert.... elsker ihvertfall lyden ved gasspådrag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå