Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan bare bekrefte fra tidligere biler at dette blir nokk bare værre, men kan endres litt i begge rettninger, alt etter bilens resonansfrekvens.

Ble selv dritt lei etter noen år, var kult på korte turer men ett mareritt på langtur.

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Sant det.. Langturer (tenk ferie) er ikke akkurat noe alternativ lenger.. Blir helt surrete i hodet ihvertfall.. Ihvertfall når man treffer de bakkene som gjør at man ikke kan unngå å bli midlertidig døv mens man kjører opp dem.. :?

Skrevet
"Bassen" pleier å avta litt. Det er min erfaring.

Det var det som var min erfaring også... hadde catback eksos på en golf 3 1.8... den bråkte også på en viss frekvens, men dette avtok med tiden... scorpion på en 1.6 bråker ikke like mye som en 2.5 med samme potten... ihvertfall på de bilene jeg har sett og hørt det fra.

Skrevet

hmm, effektanlegget bråker jo, pga mindre motstand, så man kan jo sette inn en lydemper, men da kan vel den "effekten" bli borte..

Skrevet
hmm, effektanlegget bråker jo, pga mindre motstand, så man kan jo sette inn en lydemper, men da kan vel den "effekten" bli borte..

ok... ser liksom at løsningen blir et mye mer diskre effektanleg... noen som vet om noe som er mer diskre?

hvordan er eisenmann på 325 og 328? er det forskjell?

Skrevet

Sorry, for at jeg låner tråden din, men sliter med det samme selv.

Akkurat overtatt en 320i med effektanlegg som bråker ALT for mye.

Er jo litt råd lyd når du gir på, men den høres alt for grov ut til 150hk. Skal visstnok også være byttet katalysator på bilen, har katalytosatoren noe å si på at det bråker så jævli ? Skal være simons effektanlegg som sitter på, trudde ikke at simoms var kjent for å bråke mest.

Skrevet

scorpion på 2,8 her. gromt :D durer som bare det på tomgang og pådrag. høres ut som m3 når man ligger sidelengs på turtallsperra :)

vis eksosen legger seg innte karroseriet. så er det mer klirrelyd en during. fikset det idag på min så :)

Skrevet
Hvorfor ha effentanlegg når du ikke vil ha noe ekstra lyd? Kjøp heller nye eksoshaler som du kan sette på hehe

vel, for det første så er jeg i utgangspunktet interessert i å ha noe ekstra lyd... har ikke gitt uttrykk for noe annet. For det andre, så hadde det vært greit å ført en samtale i bilen... trodde ikke at lyden ville bli like heftig som den filmen fra umnitza på YouTube, men lyden er omtrent den samme...

Skrevet

Simons Sportsudstødning -Komplet- www8027 NOK 2.315,00 / NOK 2.893,751 Kjøp stk.

Til følgende modeller:

320i/323i Sedan, Coupe, Cabrio, Touring fra 12/90 til 97

Information:

- Komplet system efter katalysator.

- Enderør: Rund, 2 * 76mm DTM

ookq23ej8ytbt3v2c9br.jpg

Denne har jeg på en 320i m52 e36. ingen during, bare litt fetere lyd enn originalt.

Godkjent av kona :wink:

Skrevet

For alle som skal ha effektanlegg, kjøp scorpion. Lyden blir bare grovere og bedre for hver dag etter du har montert det. Etter nå et par mnd med det på er det perfekt lyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...