Kjell Z3 Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Insp og oljeskift annen hver er normalt, men det kommer litt an på kjørelengden. Jeg kjører bare 8000 km/år me min Z3, og bytter olje en gang i året noe som er for tidlig i henhold til servicelampene. Jeg velger derfor å ha to oljeskift mellom hver insp. og da blir det ca 24.000 km mellom insp. Ved andre oljeskift nullstiller jeg ikke servicelampene slik at jeg kan se neste insp. Jeg gjør alltid servicene på samme årstid da jeg gjør alt på BMW i Tyskland i forbindelse med ferie.
ChrZZ Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Det å ta servicesen i utlandet, er nok det billigste. Er flere som tar den, som f.eks Kjell Z3 over, i Tyskland. Noen tar også i Sverige. Services er fortsatt like gjeldende. Ring eller send mail for å forhøre deg. Avhengig av hvor du bor i landet, så er det nok nesten billigere å ta i utlandet, kjøring til og fra inkludert. Bor du på Østlandet, så er Sverige f.eks. bankers.
tnt Skrevet September 20, 2008 Forfatter Skrevet September 20, 2008 Har du ikke servicehefte? Hvis det er fulgt så ser du hva du skal ha. Mener intervallene uansett bmw er oljeskift Insp 1 oljeskift Insp2 oljeskift osv osv Men dette kommer også opp i dash når tiden er inne. Altså om det er insp 1/2 eller OS du skal ha. Km interval er 15/20/25k litt avhengig av årgang. Trur ikke det fulgte med servicehefte sto 25k når jeg kjøpte den, nu er det 2000 igjen.. står oljeservice på dispayet. Men skjønner ikke enda hvorfor lampa lyser hvergang.. men men...
CS Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Vel, fikk bilen med garanti fra forhandleren ja, Og som sagt siste gangen bilen var der fikk dem rettet noen av feilene( uregelmessig tomgang blant annet) men ikke oljelampen. Og da jeg sa i fra om den, så mente dem "at det beste er å koble den av, dem har prøvd alt."E kanskje ikke så alvorlig feil, bare må følge olje nivået mer, eller? Jeg personlig synes det er en alvorlig feil og ville ikke ha kjørt min bil med den utkoblet. La oss si du er på lang tur og all oljen forsvinner... Du merker ingen ting siden du har koblet det ut. Ender med motorras.. Blir rimlig dyrt for å si det sånn. Det er jo en grunn til at vi har en føler...
tnt Skrevet September 20, 2008 Forfatter Skrevet September 20, 2008 Vel, fikk bilen med garanti fra forhandleren ja, Og som sagt siste gangen bilen var der fikk dem rettet noen av feilene( uregelmessig tomgang blant annet) men ikke oljelampen. Og da jeg sa i fra om den, så mente dem "at det beste er å koble den av, dem har prøvd alt."E kanskje ikke så alvorlig feil, bare må følge olje nivået mer, eller? Jeg personlig synes det er en alvorlig feil og ville ikke ha kjørt min bil med den utkoblet. La oss si du er på lang tur og all oljen forsvinner... Du merker ingen ting siden du har koblet det ut. Ender med motorras.. Blir rimlig dyrt for å si det sånn. Det er jo en grunn til at vi har en føler... Så sant så sant! Men trur du den er i orden ellers? altså at den kommer å gi "beskjed" hvis lite olje mens jeg kjører? selvom den lyser gult hvergang bilen starter..når jeg setter tenninga på¨lyser den rødt som alle andre, og forsvinner med alle varsel lampene, men når jeg starte bilen går det noen sekunder så kommer olje lampa på og lyser gult rundt 30 sekunder før den forvinner igjen..
CS Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Vet ikke. Trodde du skrev at den lyste hele tiden jeg.. Det er i hvertfall normalt at alle lyser noen sek. når du starter opp. Det er slik det skal være.
tnt Skrevet September 20, 2008 Forfatter Skrevet September 20, 2008 Vet ikke. Trodde du skrev at den lyste hele tiden jeg.. Det er i hvertfall normalt at alle lyser noen sek. når du starter opp. Det er slik det skal være. Oi beklager min feil.. Men da er vel alt greit:) hehe... Men uansett tusen takk for hjelpen CS.
E46Johnny Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Jeg har en 2000 mod E46 og kun emisjon kontroll lampen lyser noen sek etter oppstart pga sjekken som blir utført, ( den gule lampen nede til venstre som har piktogramm av en motor). Rød olje og lade lampe slukker med en gang. ingen andre lamper lyser normalt etter dette. Når det gjeller hvor lenge du kan kjøre mellom hver sevice er det av hengig av kjøre stil. Etter en service vises 25k som normalt. ved hard kjøring eller småkjøring vill dette kortes ned, ved lang/fin kjøring vill den frorlenges litt. Min kjøre stil og strekning (ca35km pendlig til arbeid hver vei) samt ferie og helge turer gir meg ca 28k målt på kilometer teller. Tar selv en olje service mellom de servicene som blir styrt av service indikatoren på når indikator viser ca 12500 igjen til neste service. nullstiller ikke indikator på denne service.
tnt Skrevet September 20, 2008 Forfatter Skrevet September 20, 2008 Jeg har en 2000 mod E46 og kun emisjon kontroll lampen lyser noen sek etter oppstart pga sjekken som blir utført, ( den gule lampen nede til venstre som har piktogramm av en motor).Rød olje og lade lampe slukker med en gang. Røde olje og lade lampen slukker med engang ja.. men etter noen sekunder kommer olje lampen på igjen og lyser gult rundt 30 sek før den forsvinner igjen.. Men det skal vel være normalt ifølge CS..
CS Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Gikk visst litt fort i svingene her Røde oljelampen og ladelampen slukker det er riktig. Det med at oljelampen lyser gult rundt 30 sek. Er ikke normalt
tnt Skrevet September 20, 2008 Forfatter Skrevet September 20, 2008 Gikk visst litt fort i svingene her Røde oljelampen og ladelampen slukker det er riktig. Det med at oljelampen lyser gult rundt 30 sek. Er ikke normalt Ok, nu e vi med på svingene hehe.. hmm.. irriterende det der... hatt det i 7 mnd nu.. Og forhandleren finner ikke feilen..
CS Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Irriterende med slike feil. Nå vet ikke jeg hva slags verksted som har sett på bilen din. Men du kan jo prøve ett annet med bra kompetanse på BMW.
tnt Skrevet September 20, 2008 Forfatter Skrevet September 20, 2008 Irriterende med slike feil. Nå vet ikke jeg hva slags verksted som har sett på bilen din. Men du kan jo prøve ett annet med bra kompetanse på BMW. Må vel inse at til slutt må jeg det..men da må jeg btale for det, og nærmeste som har kompetanse på bmw blir vel på rundt 60mil tur retur:( kjipern, men men...
E46Johnny Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Prøver å kopiere et link fra gs her. http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... oWebRef=&/ 1. skriv ditt reg nummer,eller søk opp biltypen. 2.velg nye eller brukte deler. 3.Velg motor deler innsprøyting osv 4.Velg motor. 5.Gå til linje 5 og velg bilde 2 6. Du ser nå bunnpanna og delen du sansynligvis har brukt for er nr16 oljenivå sensor. Ved kun å ha sett på bilde ser det ut som denne kan byttes uten for mye styr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå