Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
det er kun m5 som er utstyrt med diff sperre på e39.

Kjøpt meg BMW 540 akkurat, og leser litt rundt. Nå ble jeg skuffa gitt, trodde en såpass stor motor ble levert med sperre da.

Passer M5 sperra rett på 540 eller er det mye modifisering?

Skrevet
Quaife ATB Helical LSD differential. Har ikke noe erfaring eller kjennskap til dette, men har hørt at det skal være bra saker :) .

Var dette firmaet jeg også hørte om engang og det skal være bra saker ja, men det fins også flere der ute så kan sikkert være verdt å undersøke :D

Du er ikke den første som syns det er rart Mongehue, men sånn er det nå bare :x

Skrevet

kanskje det går ann å demontere en m5 diff og sette på krans-tannhjulet fra 540-diff'n?! hmmm, sånn at det blir lik utv som før

Skrevet

Hei du.

Jeg skal nedover til Østerrike igjen neste uke. Har kjøpt noen deler av en kar som har M5 diff fra E39 liggende. Utvekslingen er 3,15, så det er ikke noen dramatisk forskjell i forhold til diffen du har nå. Hvis du tar målene av flensene på stikkakslingene og mot mellomaksling, kan jeg sjekke ut om den kan passe. Det kan være at det går an å bytte over stikkakslingene og flens fra din diff og over til M diffen hvis akslingene har ulik diameter. Det kan en i alle fall gjøre på andre BMWer.

Prisen vil ligge på ca 6.000 kr, og km.stand 150-200.000 km .

Eirik. 92 22 65 44.

Skrevet

har ikke 6000 kr til overs nå desverre, må bare vite litt tilfelle jeg får tak i noen kr til overs.... men skal ihvertfall sjekke ut osv, så vet jeg det

Skrevet

Det er helt i orden.

Jeg er ikke hjemme i Norge igjen før i slutten av oktober.

Det er ikke mange e39 med diffsperre, så derfor koster de mer enn andre. Den kostnaden er ganske beskjeden i forhold til verdien på bilen din.

Får jeg målene fra deg, så kan jeg sjekke ut om diffen kan passe.

Eirik.

• 4 months later...
Skrevet

Du gav meg aldri noen mål på din diff og diameter på akslinger, så da kunne jeg ikke gjøre noe. Er lenge til jeg kjører med bil for å ta med deler igjen.

Så du må få hjelp av andre nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...