Gå til innhold

Noe rart med bassen


 Share

Anbefalte innlegg

Har i bilen 2stk 10" pioneer subber som er koblet på en 2-kanals Lanzar Opti forsterker. Alt har fungert veldig bra, men for en stund siden ble bare all bassen borte. Hørtes ut som bassene vrengte seg, uten at det var bass i dem (lyd var det). Etter ett par uker fungerte dette fint igjen, men nå er problemet tilbake. Jeg tok så ut den ene kontakten på phonokabelen inn på forsterkeren, slik at bare den ene bassen fungerte og da kom bassen tilbake. Har prøvd dette på begge bassene, og når de spiller alene er det bass, men setter jeg begge kontaktene på phonokabelen i forsterkeren blir bassen borte igjen.... Hvor ligger feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du elementene i stereo fra cdspiller?? om du gjør det hadde du nok fått endel mere pulver i bassen om du har mulighet til å brokoble forsterkeren og kjøre bassen i mono. Om du kjører dem i stereo kan dem på enklete sanger jobbe mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti noe lignende. hvordan er været når feilen skjer? en kompis av meg hadde samme problemet når det var fuktig i været. vi fant ut at fuktig vær kødda med regulatoren på dynamoen, slik at den ikke klarte å gi nok strøm. pga dette droppa spenninga under bass-slagene og alt ble bare ball med lyden. en enkel måte å sjekke at generatoren er i orden er bare å se om lys/lamper i bilen dimmer under bass slag. hvis generatoren viser seg å være i orden kan det hede det løser seg med å montere en kondensator.

nytt batteri og en fungerende dynamo burde gi ca 14,4 V ved belastning mellom B+ og jord på dynamoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...