destroyy Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Eldre type motor, uten den velkjente tomgangsregulatoren Noen som vet hva som kan feile når tomgangen er 2000rpm? Når jeg fyrer bilen når den er kald, så er tomgangen et par sekunder på 850rpm, men så går den opp til 2k Ved varm motor går den til 2k med engang Prøvd å bytte diverse slanger som det var litt sprekker i, men til ingen nytte. Noen forslag ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Tomgangsregulator har du. Mekanisk. Styrer lufta inn ved hjelp av kjølevannstemperaturen. Se under innsug, der finner du ett H-stykke, bytt denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Er det noe ombygde greier du har ? Trodde alle B25'ene hadde el regulator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Morten. du har rett, høres ut som en miks av B20 og B25. Eldre B25, nr 5; http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/9818.gif Eldre B20, nr 11; http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/9793.gif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 tenkte det var en miks. Sleng opp et bilde av motoren din da destroyy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 Er en god miks ja m20b25 blokk og topp Resten er m20b20 Jeg har en slik kaldstartsregulator, et h stykke med 4 uttak på, rensket denne idag (var no dritt i den) Men ble ikke no bedre gitt. Den er lik selv ved varm motor En slik en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Har du sjekket at spjellet går helt tilbake,at det ikke henger på gasswire el. Det er jo ei fjær som skal stenge spjellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 Har ikke sjekket dette, men ved oppstart av kald motor går den jo en liten stund på riktig tomgang, før den flyr opp til 2k Men får sjekke etterpå, samt spraye litt startgass rundt omkring å se om jeg får no reaksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Du har vel en kaldstartdyse bak på innsuget også? Kanskje den henger på/står åpen hele tiden?Prøv å napp av kontakten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 Den har jeg ja. Får prøve på dette også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Og rense den regulatoren har lite /ingenting for seg da det er fjørbelastet og etter årenes løp så har denne "gitt seg". Eneste som nytter er bytte. Om du ikke finner feil med kaldstartsdysen og alle slanger på motor er tette (særlig de ved regulatoren) så kan ivartfall ikke jeg se flere muligheter enn og bytte regulatoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet September 22, 2008 Forfatter Share Skrevet September 22, 2008 Om kaldstartsdysa er koblet til eller ei, merket jeg ingen forskjell på Men har denne noe å si ved varm motor også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 Hvis den er delvis åpen så kan den ha noe å si. Men du må nok stenge bensintilførselen til den for å se om det er noe forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet September 22, 2008 Forfatter Share Skrevet September 22, 2008 Ok, får prøve dette imorgen. Det blir injection cleaner og ny olje imorgen også, så den kanskje blir litt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw*327* Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 temp føleren min på blokka litt under eksosen, (huske rikke om d r vann ell olje) , me da denne røyk hoppa turtallet opp, hvis jeg husker rett... kan jo være noe å sjekke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå