RobertN Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Har bytta motor fra m50b20 til m50b25. Begge motoren er uten vanos og startsperre. Har ikke klart og fa start pa den enda. Starteren gar og motoren sviver. Tennpluggene tenner, og den far bensin. Med andre ord alt ser ut til og stemme sa den burde startet. Kan vel vaere noe med et eller annet elektrisk? Hva er det som kan fortelle motoren at den ikke starter? Hjernen er rektig og jeg har provd flere som jeg vet skal funke. Trenger noen tips her na, har provd en carsoft 6.5 men den sier bare module doesnt respond nar jeg prover og diagnosere DME. Takker pa forhand for all hjelp, begynner og bli dritt lei av og ikke ha bil. Ps har forresten ogsa testa kompresjonen pa hver sylinder og den er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Kan lure på tidspunkt på tenning eller innsprøyting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 hm, mener du at timinga pa tenninga er feil? Noe muligheter for og sjekke det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Så lenge triggerføler gir korrekt signal så skal vel dette komme til rett tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 Det er den som sitter foran pa motoren bak vifta? Som foler pa det tannhjulet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 jepp. tannhjulet heter forøvrig egentlig "svingningsdemper" : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 aha, vel det hjulet kan hvertfall ikke snues feil, da det er en liten tupp ut som det ma treffe. Har ogsa provd og bytte foleren med den som sto pa den gamle motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Ok, vet ikke om kamaksel sensro kan spille inn her, det kan J. Hofstad svare nærmere på. Svingningsdemperen kan man ikke sette feil nei, du har rett der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Trenger ikke kamføler som virker for å få start. Luftmassemåleren er i orden? Prøvd å koble den ut og starte da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 Ja jeg er ikke sikker pa hva som kan spille inn her, men synes det er rart viss noen av disse 3 sensorene kan ha noe og si, da jeg bytta over alle 3 sensorene fra 320 motoren Nar det gjelder LMM har jeg ikke provd og kople den ut, men denne er fra 320motoren, kan det ha noe og si at den ikke er fra 325? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Sjekk ETK. Tviler på at den er lik. 325 suger mer luft enn 320 så LMM'en skal nok gi andre verdier på den nye motoren din. Prøv å napp av kontakten og start da, ikke sikkert det går, men prøv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 De er forskjellige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 Kan det gjore at den ikke starter altsa.. Er det sa enkelt trur jeg at jeg gar pa veggen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 Noen som har LMM til 325 til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 Kan legge til at den fiser ut av luftfilter innimellom nar jeg prover og starte. Forsterker dette troa pa at det er lmm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå