Gå til innhold

m50b25 starter ikke, tenningsfeil. Problem løst!

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Noen som har koblings skjema.

Evt noen som vet hva feilen/forskjellen kan være på pindata/ecu ledningsnett

Du kan høre med J. Hofstad her på forumet?

Han kan ganske mye om elektronikk på disse bilene :-)

Er nok ikke umulig at han vet noe.

Du som kjøpte motoren til E. Viste btw? :P

Skrevet

Det er garantert at det er tenningsfeil hvertfall.

Hadde besøk av en fyr her istad, prøvde og bytte om 2 av ledningene inn på coilene og da var det like før den starta hørte den var på vei lissom.

Men fant ut det ikke er så lurt og prøve seg fram på dette da det er mest sannsynlig feil signal fra en eller annen plass.

Er det noen forskjell på ledningsnettet på 320 og 325n at det kan være det som er problemet.

Fant forresten en ledning som gikk in på plugg 81 til hjernen og etter det jeg har lest er dette startsperre, skal vel ikke være det på en så tidlig årsmodell men jeg klipte over den for sikkerhetsskyld.

Trenger alle tipsa jeg kan få angående dette med ledningsnettet og evt andre ting som kan forårsake feil tenning.

Gjerne forklaring på hvordan jeg kan feilsøke dette.

Hadde vært morro og få bilen igang igjen til helgen så folkens jeg trenger all hjelpen jeg kan få!! ;D

Skrevet

Jepp jordinga er på den, og sjekke batteripoler og alle kabler for dårlig kontakt, så den er grei.

Håper noen har info om det ja.

Har Hofstad noen gode tips her så skal jeg jo kjøpe chip av han hvis det her noen gang starter! ;D

Skrevet

jeg har ikke ledningsnettet i hodet, men det er ihvertfall ikke samme på 2,0 som på 2,5l.

det er koblingerne inne på hjernen der er forskjellig.

hvad med å finne et ledningsnett som passer til motoren? :)

sorry, måtte bare... :lol:

skal se hvad jeg kan finne i papirerne :)

Skrevet

Kan ikke skjønne annet enn at bilen burde starte med 2l ledningsnett.

Stress ned og gå over alle tillkoblinger en gang til i ro og mak ta deg god tid og arbeid systematisk.

Så tenker jeg nok at den starter.

At den går som en 2.5 l med 2 l hjerne gjør den nok ikke,men starter gjør den om alt sitter på rett plass.

Skrevet

Som kbteknikk sier så er det forskjell på ledn.nettene.. Motor skal vel ha kontakt med andre deler av hjernen enn det 2liter'n har kanskje...

Mulig det skal funke med 2l hjerne og ledn.nett.

Men det vil nok isåfall ikke virke som det skal.

Hvorfor ikke fikse et 325 ledningsnett med en gang, og få det ordentlig?

Hvis det er mulig å koble om ligger det sikkert mye info om det på nettet ;-)

Er du usikker på om coilene dine er koblet i riktig rekkefølge?

Jeg har en 2liter jeg kan sjekke rekkefølge på senere.., men får ikke gjort det før i kveld engang tidligst.

Skrevet

Ja det nå rart men er ikke tvil om at det har med tenninga og gjøre, om det er en ledning som er koplet feil direkte inn på coilen tviler jeg på men kan jo være et annet sted feilen ligger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...