Waldez Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Hva er nummer på ECU da? Både 2l og 2.5l bruker samme ECU på noen årsmodeller. I følge en liste jeg har.
AlXz Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Hva er nummer på ECU da? Både 2l og 2.5l bruker samme ECU på noen årsmodeller.I følge en liste jeg har. Ja.., stemmer at det er samme ECU. Men ledningsnettet er likevel ikke likt. Er vel flere pinner, osv i ECU'n som ikke blir brukt/blir brukt av 2l iforhold til 2,5l f.eks. Har lest litt rundt på forumet.., ser ut til at det skal gå å lodde om noen ledninger. J. Hofstad som nevnte det i en post så jeg.. Har du hørt med han?
RobertN Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Nei har ikke hørt med han kan jo gjøre det. Ser koed har et ledningsnett til 2.5l så er jo bare og bestille det. Kjekt og ha uansett. Men hvis noen vet hva jeg kan gjøre for og koble om ledningsnett er det veldig kjekt.
kbteknik Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 kan jo være ledningerne er byttet rundt på coilerne, i stikket på 2l ledningsnettet, da må du ihvertfald ha en 2l hjerne forå for start
RobertN Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 har prøvd både 2l hjernen og 2.5l hjernen
toomas Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 SLEIT VELDIG MED SAMME PROBLEM NÅR JEG BYTTA TIL 2,5 DA VAR DET ET AV DE 3 RELENE VED SIKRINGS BOKSEN SOM VAR GÅENT SÅ HJERNEN IKKE FIKK STRØM
RobertN Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 De åpna hvertfall rektig når jeg tvangskjørte de med 12 V
toomas Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 oki to av de er 4 polet og ett er 5 polet. sjekk og at de ikke er blandet. står det 4 pola i 5 pol sokkelen funker det jo og rimlig dårlig
RobertN Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Ja stemmer, er verdt og sjekke det og.
themicro Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Da jeg skiftet motor fant jeg ut at det var utrolig mange like kontakter. Og jeg sliter fremdeles med å få motoren min til å gå ordentlig. Men bare det å bytte om på to kontakter var nok til at jeg ikke fikk liv i min. Da byttet jeg mellom kam og veiv kontakt, er no dritt å prøve seg fram sånn, men når jeg hadde det så travelt med å ta ut gamlemotoren uten å merke ledninger så kan jeg bare ha det så godt men uansett, tror jeg rett og slett feilen kan ligge noe rundt der omkring hvis du ikke var noe spesielt flink til å merke
RobertN Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 merka ikke en dritt jeg, men provde og bytte om kontaktene til de to og det hjalp ikke.
RobertN Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 Problemet er løst, og motoren går. Det viste seg at forrige eier hadde bytta over hjulet foran som tenningsgivern sitter på fra en annen motor. Hjulet var ikke likt. Bytta dette og da startet den på første.
Azeton Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Så han hadde skrudd på motoren etter at han hadde tatt den ut? Sånt skaper problemer vett..
RobertN Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 Jepp etter den var tatt ut, fordi var ikke han samme som tok den ut av bilen som han som solgte den til meg. Og han synes det var for galt og selge motoren med det bulkete hjulet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå