Gå til innhold

Fortsatt problemer med ASC/ABS!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fortsatt problemer med at det ofte kommer knirke/skrape-lyder når jeg skal begynne å kjøre og i lave hastigheter. Av og til, hvis det varer noen sekunder, så blinker ASC-lampa, og kan av og til begynne å lyse en stund.

I ekstreme tilfeller så lyser den lenge, og kan få selskap av ABS-lampa. Samtidig som dette skjer kjennes det som om bilen bremser litt, selv om jeg vet at ikke noen av hjulene er på grensen av å spinne.

Er det en slags føler på ASC'en som er et svakt punkt eller noe?

Håper noen kan hjelpe meg, for begynner å bli litt oppgitt. :(

Skrevet

Følerne for ABS/ASC er en ganske vanlig feil ja, men litt uvanlige symptomer du har. Sikkert lurt å få tatt en diagnose, så får du evt. også vite på hvilket hjul føleren er gåen.

Skrevet

Har prøvd å få en diagnose, men siden problemet ikke er der hele tiden, så er det selvfølgeli ikke der når bilen har vært på verksted. Dessuten tror jeg det dreier seg om førersiden på bilen, da skrapelydene virker å komme fra de hjulene (litt om hverandre).

En ting jeg la merke til er at lydene blir borte dersom jeg slår av ASC med bryteren i midtkonsollen, men dette kan resultere i at ABS-lampen også begynner å lyse.

• 1 month later...
Skrevet

Fant ut!!!!!!!!!!! Herregud, dummeste feilen ever!!!!!

Forrige eier hadde strammet brekk-vaieren for mye inne i bilen, så det hang litt der! Slakket på vaieren, og vips så var problemet borte!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...