Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig kjøpt bilen jeg har siklet på lenge. Sto mellom denne og en 540, men må si jeg er helt forelska i den diskre, men brutale 740`n :)

-------------------------------------------------------------------------------------

BMW 740iA E38

Motor: 4l, V8, 286 hk

Årsmodell: 1995

Farge: Mørkblå metalic (ser lilla ut i noen lys)

Interiør: Sort skinn i dører og seter, mørkt edeltre

Dekk/felg: 255 / 45 / 18

Km stand: 200 150 Km

-------------------------------------------------------------------------------------

Utstyr:

-El. seter med memory på førersete

-El. speil, vinduer

-Memory på speil

-Speil stiller seg automatisk nedover når du setter bilen i R

-Automat

-2 sones klimaanlegg

-CD veksler

-Airbag

-Servo

-Xenon lys

-El. Rullgardin i bakvindu

- og mye annet jeg sikkert har glemt i farta!

Modifikasjoner:

-Hvite blinker på fremme, sidene og bak

-Klare lykteglass bak

-Xenonlys (kun nærlys)

-Effektanlegg

Planer:

-Senke bilen (ikke overdrevent mye)

-Sote sidevinduer bak og bakrute

-Xenon på fjernlys

-Kansje angeleyes

-19" felger med samme dim på bredde bare 40 profil istede for 45

Skal også ta litt rust på bakluka, samt steinsprut på panseret til vinteren når jeg har lite å gjøre!

BILDER:

0j1pwppjh25igbsmw30s.jpg

c257ct9yowbhfewdemmj.jpg

iwxfbz3msdruczhkg58w.jpg

pm1iblz55sfkyncqlccg.jpg

zth3bxfb0ksnwwpz93vn.jpg

Skrevet

Tusen takk=)

Jeg og samboeren min bor i Norge, men ettersom hun er svensk statsborger, og jeg har svensk personnummer, så kan vi ha den her i Norge i opptil 2 år uten å betale avgift på den. Det er på grunn av at hun er "midlertidig" ansatt. Lite smutthull i loven=)

Skrevet
Tusen takk=)

Jeg og samboeren min bor i Norge, men ettersom hun er svensk statsborger, og jeg har svensk personnummer, så kan vi ha den her i Norge i opptil 2 år uten å betale avgift på den. Det er på grunn av at hun er "midlertidig" ansatt. Lite smutthull i loven=)

Meg bekjent har ikke du lov å kjøre den what so ever (selv om hun sitter på) uten at du oppholder deg i Sverige minst 50%, på tross av svensk personnummer... og det er ditt ansvar å bevise det. :?

Men er sikkert andre her inne som vet mer om sånt.

Skrevet
Tusen takk=)

Meg bekjent har ikke du lov å kjøre den what so ever (selv om hun sitter på) uten at du oppholder deg i Sverige minst 50%, på tross av svensk personnummer... og det er ditt ansvar å bevise det. :?

Men er sikkert andre her inne som vet mer om sånt.

Vi har bekreftelse fra tollvesenet om at vi får ha den her i 2 år uten å betale avgift. Om du skal ha den her 1 år trenger du bare å være svensk statsborger og en arbeidskontrakt eller annen dokumentasjon som tilsier at du kun er midlertidig annsatt for 1 år. Det samme gjelder for 2 år bortsett fra at da må du ha en godkjenning fra veivesenet / tollvesenet. Etter denne tiden så kan vi ikke ha den her lenger. Men da har jeg forhåpentligvis lagt av så mange penger at jeg kan bruke prisen for 740en min og oppsparede midler til å kjøpe en norsk reg 740 / 750 :)

Skrevet

Står det der at du kan kjøre bilen? Å ha den i landet er noe annet enn at du kan bruke den. Sier det bare fordi det venter deg en bot på 100-200k om du blir busted og ikke har tillatelse.

Skrevet
Står det der at du kan kjøre bilen? Å ha den i landet er noe annet enn at du kan bruke den. Sier det bare fordi det venter deg en bot på 100-200k om du blir busted og ikke har tillatelse.

Hei

Ja det sto i brevet at vi begge kunne bruke bilen i Norge som Sverige i opptil 2 år fra dagen vi flytta til Norge, ikke dagen vi kjøpte bilen, så vi kan vel ha den her i ca. 1,5 år til.

Skrevet

Foresten så er det en jævlig dyr bot da. Hvorfor er satsene så høye?

Skrevet

Fordi du må betale avgiftene :)

Pen bil, men skal du legge solfilm, legg felt frem, ser jalla ut med bare bak ;)

Skrevet

Fordi du må betale avgiftene :)

Pen bil, men skal du legge solfilm, legg felt frem, ser jalla ut med bare bak ;)

Okej, da skjønner jeg! Takk=) Er det ikke noen lover om det med soting på siderutene fremme på bilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...