Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen oppdateringer!

Kom nylig hjem fra rundtur på østlandet, her fra gården til en bekjent, utenfor Askim:

2v1p8u5lpbgn8t1pplzs.jpg

Har nettopp byttet ut original høytalere med elementer fra Alpine, SPG-13C2 G-Type for å være nøyaktig. Gikk så mektig lei dårlig lyd på nevnte tur at jeg kjøpte disse på impuls. Installasjon gikk greit for seg, sorry glemte å ta bilder.

Ellers, nye deler:

Black Diamond bremseskiver, Combination range.

6tg2y80dvwv6c0cj7t9i.jpg

11usanbxf7o1n6ahw3ey.jpg

Short-shift, justerbar.

bev9td4o8jz9dx8sxzl3.jpg

• 4 weeks later...
  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tenkte jeg skulle legge inn noen bilder fra en liten roadtrip jeg og en kompis la ut på denne uken.

1600km på 56 timer, 4 grensekryssninger, sinnsykt mye rabiat norsk og svensk fauna, forfulgt og stoppet av politiet i både Sverige og Norge, harryhandel, teltliv i Hønefoss området, filmkveld i Oslo og nattliv i Karlstad. Samt en haug med andre opplevelser.

Noen bilder av bilen blir det da, tatt med HD-video kamera.

Kommer kanskje litt video og, om jeg orker :lol:

pl24agtdayt2k77e2b7z.jpg

7f5nrqjkebts0uxhq6cg.jpg

xn3n2q7fq96moe8s1znb.jpg

045vlm2p0ez8w6mskwap.jpg

Skrevet

sladjan: Takk for det :D Ja det kan være litt stress...

Ellers, gatebil magazine var i Bergen i kveld...

...måtte jo ned en tur, selv om jeg egentlig hadde forsovet meg!

Lånte bort kameraet mitt til en kompis, som sto for filmingen.

Er litt video fra inni bilen min og litt generellt treff-materiale.

Redigerte litt i kveld etter jeg kom hjem, her er resultatet:

• 1 month later...
Skrevet

Da var vi tilbake igjen, etter litt i overkant mye kjedelig mercedeskjøring...

Byttet en del deler pga eu, inkl dempere foran som sang på siste verset.

Black Diamond skivene er nå på plass.

2o1qprjt2anrrzor92tz.jpg

tv1x8z0tk3fesrqv1s67.jpg

5ksbo2moeda8o99gkp08.jpg

oaiqxxpcn3xcgviykw0s.jpg

Og nok et stemningsbilde fra roadtrip i august...

9l3ys6bybewb4gaviitr.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

Litt frem og tilbake med dekk i det siste, alt etter hvor jeg skulle.

Tok noen bilder i samme slengen. Har akkurat lagt på sommerdekk igjen, så kanskje det blir tur på Voss(banekjøring) til helgen? :)

Black Diamond skivene begynner å bli innkjørt:

gn5fh20u63hoe5b1z5ao.jpg

Og det evige valget av dekk.. piggdekkene er livsfarlige å kjøre med, men helt nødvendig enkelte dager og enkelte plasser.. sukk..

30nusn8yo4j87bgxtk7d.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Ikke benket, enda.. Men ifølge ESS skal det gi 335 HK 400 Nm. Har i tillegg grenrør(Fjernet katter) og custom 3" eksos med kun bakerste demper fra Remus.. Fin lyd og bilen gikk betraktelig bedre med friskere eksos.. Bilen skal benkes iløpet av året. Er ikke mange M54B30 motorer som ruller på Norske veier så syns det er litt spesielt å komme over de:)

De Black Diamond skivene merkbar forskjell eller? Hvilke klosser kjører du med? Har selv EBC turbogroove skiver med Redstuff klosser og stålomspunnede bremseslanger. Merkbar forskjell ja:)

• 2 weeks later...
Skrevet

Såpass ja! Har veldig lyst å få tvangsmatet motoren med luft, motoren trenger litt mer guff i en såpass stor bil. Ikke det at disse M54B30 motorene er late i utgangspunktet men... :lol:

Uansett, svært fine tall! :wink:

Lyden er nesten helt fraværende, så det står høyt på listen over ting jeg har lyst å få gjort noe med.

Og ja, er ikke ofte en kommer over denne motoren!

De gangene en gjør det, så er det som oftest 330(e46). Nå står jo motoren i Z4 og X5 samt tidlig E60 osv, men sjeldent noe av e46/e39 generasjonen ja!

GS hadde litt problemer med å skaffe meg noen klosser foran, sånn innen EU-kontroll måtte taes anyway. Så det står originale klosser foran nå, montert nytt sammen med skivene.

Mer en del forskjell fra originalt da bremsene griper selv etter flere runder på banen. Merker litt grovere tak i dem og, men bremsekraft er mye det samme.

Bak har jeg noe EBC skiver med redstuff klosser, disse funker ganske bra og. Sist jeg var på NAF banen på Voss og herjet litt(se bilder over), så kjørte jeg hardt på med mye aks og bremsing. Mistet aldri bremsekraft, brukbart siden det trossalt sto en del røyk fra skivene da jeg rullet inn i pit'n... :lol:

Så bremsene er ok nå, men demperene er alt for myke :P

Har originalt m-tech dempere/understell, men det gjør ikke den helt store forskjellen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...