Gå til innhold

Sveiseapparat til hobbybruk - tips?

cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Har en kamerat som har tenkt å kjøpe seg sveiseapparat. Det vil vel først og fremst bli brukt til å lære seg å sveise i det hele tatt, og for å ha muligheten til å kunne lage litt småtteri selv. Har vel blant annet planer om å lage en eller annen form for motorisert "olabil" for å prøve seg litt fram. Noen som har tips til merke/modell osv? Hadde vel tenkt å legge rundt 8000kr i det tror jeg, om det er mulig å få et greit apparat til den prisen. Er vel hvertfall MIG-apparat han er ute etter om jeg husker riktig. Tips tas imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proff Partner.

Meca har også mye sveiseutstyr, f.eks Esab.

Søk på "Lincoln welding" i google. Ta en kikk i produktkatalogen til Proff partner.

En kamerat har også det største apparatet på Biltema, til ca 4 lapper. Fungerer visstnok meget bra, og mye bra erfaringer fra andre. Det er også MIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proff Partner.

Meca har også mye sveiseutstyr, f.eks Esab.

Søk på "Lincoln welding" i google. Ta en kikk i produktkatalogen til Proff partner.

En kamerat har også det største apparatet på Biltema, til ca 4 lapper. Fungerer visstnok meget bra, og mye bra erfaringer fra andre. Det er også MIG.

erfaring med Kempi ( :D ), Lincoln, ESAB, og noen andre.

Det største biltema er et GODT kjøp, sveiser bra og stabilt og tåler bruk.

Men for 8 får du proff Lincoln ved kampanje, men er kanskje overkill.

Ville satset på Et Esab 120 lik jeg bruker selv nå.

Ideelt til tynnplate, går på 10A kurs/sikring, og er lett å innstille og flytte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...