cmn Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 Hei folkens! Har en kamerat som har tenkt å kjøpe seg sveiseapparat. Det vil vel først og fremst bli brukt til å lære seg å sveise i det hele tatt, og for å ha muligheten til å kunne lage litt småtteri selv. Har vel blant annet planer om å lage en eller annen form for motorisert "olabil" for å prøve seg litt fram. Noen som har tips til merke/modell osv? Hadde vel tenkt å legge rundt 8000kr i det tror jeg, om det er mulig å få et greit apparat til den prisen. Er vel hvertfall MIG-apparat han er ute etter om jeg husker riktig. Tips tas imot med stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 lmb kjøpte seg ett på ting og tang. haha.. det er IKKE å anbefale ihvertfall;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 Sånn biltema no-gas apparat er vertfall ikke å anbefale hvis han skal sveise mye tynne plater! Har aldri prøvd det på tykkere enn 3 mm ca jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 For 8 får du deg knall apparat Lincoln er bra feks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 hadde jeg vært han hadde jeg dratt rundt på div verksted på fabrikker, og andre verksteder, og høre med de om de har et som de skal selge, som de ikke bruker lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet September 23, 2008 Forfatter Share Skrevet September 23, 2008 Hvor får man kjøpt f.eks Lincoln? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 Proff Partner. Meca har også mye sveiseutstyr, f.eks Esab. Søk på "Lincoln welding" i google. Ta en kikk i produktkatalogen til Proff partner. En kamerat har også det største apparatet på Biltema, til ca 4 lapper. Fungerer visstnok meget bra, og mye bra erfaringer fra andre. Det er også MIG. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 Proff Partner.Meca har også mye sveiseutstyr, f.eks Esab. Søk på "Lincoln welding" i google. Ta en kikk i produktkatalogen til Proff partner. En kamerat har også det største apparatet på Biltema, til ca 4 lapper. Fungerer visstnok meget bra, og mye bra erfaringer fra andre. Det er også MIG. erfaring med Kempi ( ), Lincoln, ESAB, og noen andre. Det største biltema er et GODT kjøp, sveiser bra og stabilt og tåler bruk. Men for 8 får du proff Lincoln ved kampanje, men er kanskje overkill. Ville satset på Et Esab 120 lik jeg bruker selv nå. Ideelt til tynnplate, går på 10A kurs/sikring, og er lett å innstille og flytte på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 Bruker selv ett litt eldre 150 amp fra biltema. Var vel det største dem hadde for 5 år siden sånn ca. Funker fjellstøtt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jealous_much Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Har et 170Amp, Kempi.. Helt fantastisk å sveise med.. Selges på bla, Tess. Koster litt, men er verdt hver krone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 har et esab 150, hadde ikke rørt et sveise apperat før jeg kjøpte det men har lært mye sia jeg kjøpte det og er absulutt et godt nybegynner apperat =) koster vel rundt 5000 kr trur jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a_hansen Skrevet Oktober 18, 2008 Share Skrevet Oktober 18, 2008 kjøp esab eller kempi.da får du det du betaler for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a_hansen Skrevet Oktober 18, 2008 Share Skrevet Oktober 18, 2008 lmb kjøpte seg ett på ting og tang. haha.. det er IKKE å anbefale ihvertfall;)skjønner ikke hva du mener me det nino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Oktober 19, 2008 Share Skrevet Oktober 19, 2008 Migatronic(mener jeg og huske det heter) Har jeg iallefall god erfaring med, bruker det på skolen og hjemme. Riktignok koster dette 40k+, men de har vel billige versjoner også. Mitt tips, let etter noe brukt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Oktober 19, 2008 Share Skrevet Oktober 19, 2008 Kjøpte selv et 130A mig apparat av typen Race hos tools (coward) det kostet ca 2600 vel og merke med 25% rabatt som vi får gjennom jobben, dette aparatet har jeg brukt i ca 5-6 år å funker bra. For 8k får du jo et proff app. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå