Sagen Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Planlegger etterhvert innkjøp av siste generasjon e38 (2001), og hadde vel egentlig sett meg ut 730da som valg. Men nå tar jeg meg i å se på 740da også, og så vidt jeg klarer å regne ut, skal det ikke være stor forskjell på pris mellom disse?? (blir jo da å importere en fra Tyskland) Lurte derfor på om det er noen som kjenner til forskjellene mellom disse? Fordeler/ulemper, osv... Er jo aldri feil med V8er, så frister jo klart med 740en, hvis det ikke er noe spesielt som taler det imot? Mye dyrere vedlikehold? Er det noe mer utstyr på 740en, som ikke finnes på 730 f.eks? Og motormessig, er det i praksis stor nok forskjell til å forsvare den litt høyere prisen? Så er det vel gjerne litt mer god-lyd i 740en? Masse småspørsmål dette
Anderslien Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Hvor mye kommer egentlig en 740DA på når du importerer? Hadde jeg vært deg, og skulle hatt en sånn bil, og det ikke kosta noe særlig mer å få en 740DA, så hadde jeg helt klart valgt det. Er jo ingen som har det i Norge!
Sagen Skrevet September 23, 2008 Forfatter Skrevet September 23, 2008 Så vidt jeg har klart å regne ut på Din Sides importkalkulator, vil den komme på ca 350000 kr. Dette da på en 2001 mod som var gått 160000 km. Er vel sikkert noen som har det i Norge, men gjerne ikke så mange...
plumbo79 Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Helt klart 740, det er jo skikkelig grombil
Litjhaug Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 ca 272.000,- i avgift på en 740d 2001 som koster 80.000,-nkr i tyskland... Var selv på tanken får et halt år siden!!
Gunnar Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Det blir vel noen titalls tusen i forskjell? Men 740d er utvilsomt grommere. Ikke bare går den bedre, men V8er i seg selv er jo verdt mer penger, og er nok ikke av de verste å bli kvitt senere heller. Du får prøve å få '740d' her inne i tale, tror han har både 740d og 730d. Burde ha grunnlag for å svare deg skikkelig.
740d Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 "Every home should have at least one of each." Det er vanskelig å gi konkrete råd her siden et slik valg vil være prioriteringer basert på mange parametre. En god oppsummering og analyse vil nok kreve tid og plass utover det som er normalt på et forum som dette. Å søke informasjon på følgende steder: http://www.7-forum.com/index.php http://www.autopower.se/ http://www.the7seriesregister.co.uk/Main.html vil gi mange timers lesning om emnet. Biljournalister og andre har en del artikler på nettet som kan gi en del informasjon, men en del er "skrivebords-informasjon" som ofte bærer preg av synsing og antagelser. Slik jeg ser dette er det en fordel å sette seg godt inn i hvilke muligheter som finnes i E-38 diesel-verden, prøve og teste disse, og finne frem til den varianten man ønsker selv. En detalj som jeg liker er M-sport pakken som finnes til E-38, særlig 740d som har tyngre motor og girkasse, beholder en mer dynamisk karakter med denne. For meg fungerer E-38 fint, men jeg har mange eksempler hvor en entusiastisk nybliven E-38 eier har erfart at bilen ikke står til forventningene etter en grundig gjennomgang av den nye "doningen". Brukt-markedet på diesel E-38 har en del fallgruver, søk profesjonell hjelp ved vurdering av en brukt E-38, med litt innsikt og tålmodighet dukker nok den "rette" bilen opp som gjør at man blir en lykkelig E-38 sjåfør, uavhengig om det blir 740d eller 730d.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå