Lex-Talionis Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 Hei. Vurderer å dreie en alu hardy kobling, men lurere på om det kommer til å vibrere noe sinnsykt inni bilen da? Noen som har kjørt med dette? Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 Så lenge den er balansert så tror jeg ikke det skal være noe problem, har faktisk tenkt litt på dette selv,men kommer til å gå hardt ut over drivverket da? Ikke noe slingringsmonn da, på og av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet September 23, 2008 Forfatter Share Skrevet September 23, 2008 hmm.. ja vil vel kanskje det. Men hva med å dreie det av det materialet som power flex foringene er lagd av da? Er det å få tak i en sånn kladd ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rapid Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 Lurer på om det er billigere å kontakte powerflex og spørre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Nylon går jo ann å få tak i da. Presse inn noen stålhylser i det burde funke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 du mister al beskyttelse i akslen, hardyskiven skal jo dempe de kraftiste stød å rykk, uten den blir det bakakslel eller girkasse som får all julingen.. men hvis du har problemer med at du sliter den ved aktiv kjøring, så må du jo nødt til å finne på noe, man kan kjøpe sterkere hardyskiver å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 hmm.. ja vil vel kanskje det. Men hva med å dreie det av det materialet som power flex foringene er lagd av da? Er det å få tak i en sånn kladd ? Polyuretan (som powerflexforingene er laget av) er jo å få tak i, men det blir noe annet når de står presset inni en stål/aluhylse enn når de står fritt. Jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen, men det kan godt hende det går. Du må ihvertfall sørge for å få limt fast hylser i metall på skikkelig vis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 E23 745i har en metal hardyskive, men om den passer på andre modeler vet jeg ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Dette er noe jeg absolutt vil fraråde! Da får drivverket ditt sykt med juling, du må nok ha hardyskive ja. Jeg har faktisk aldri ødeølagt en eneste hardyskive.. Har standard fra koed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet September 24, 2008 Forfatter Share Skrevet September 24, 2008 Okei, min er rivd omtrent tvers av.. og har ikke kjørt mye heller. Men i godt mulig den er gammel og morken. Kbteknik : Vet du hvor man får tak i forsterket Hardy- kobling? Takker for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DreRacing@ Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 istedet for å lage en hardy kobling av alu så kan du jo bare bolte sammen de koblingen som allerede sitter der. altså sette sammen medbringer ut fra kassa og mellomaksel i samme bolten. lover det vibrasjoner, er vel verdt å prøve kansje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Okei, min er rivd omtrent tvers av.. og har ikke kjørt mye heller. Men igodt mulig den er gammel og morken. Kbteknik : Vet du hvor man får tak i forsterket Hardy- kobling? Takker for alle svar. Sport Evolution har tykkere Hardy skive Den får du kjøpt hos GS og Koed. Er det på E30en? Hvordan kan du ha problemer med at den går sundt når du har 195hk motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Jeg har faktisk aldri ødeølagt en eneste hardyskive.. Har standard fra koed. Tds'n min spiser hardy koblinger. Vet ikke hvorfor, men litt av årsaken er vel noe "hard" bruk, i kombinasjon med litt mer hk enn orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Jeg har faktisk aldri ødeølagt en eneste hardyskive.. Har standard fra koed. Tds'n min spiser hardy koblinger. Vet ikke hvorfor, men litt av årsaken er vel noe "hard" bruk, i kombinasjon med litt mer hk enn orginalt. Hviss man har litt feil vinkel så lever ikke hardy skivene lenge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Okei, min er rivd omtrent tvers av.. og har ikke kjørt mye heller. Men igodt mulig den er gammel og morken. Kbteknik : Vet du hvor man får tak i forsterket Hardy- kobling? Takker for alle svar. Sport Evolution har tykkere Hardy skive Den får du kjøpt hos GS og Koed. Er det på E30en? Hvordan kan du ha problemer med at den går sundt når du har 195hk motoren? 195hk?? På en 325 turbo?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå