Gå til innhold

Rasle lyder ved pådrag.(løst)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste lagt merke til en slags "rasle" lyd ved pådrag. Har enda ikke greid å lokalisere hvor denne lyden kommer ifra, noen som kan ha noen ideer?

Motoren er en m50b20 og drivverk osv er orginalt.

Skrevet

På min gamle e46 hadde jeg også en rasle lyd ved pådrag... da vet lavt turtall. Da var det kun et feste til eksosen... ca midt under bilen. Prøv å ta tak i endestussene og rist litt og se om du hører noe.

Er dette festet et vanlig "problem" med e46 forresten? Sjekket under min nåværende e46 og der var samme festet gåent også. Viss dere skjønner hvilket jeg mener.

edit: Så nå at problemet til trådstarter var løst, hehe

Skrevet

Problemet er nok ikke løst - trådstarter kan jo banke litt på kat. for å undersøke om det er løs innmat. Er den løs, må kat. byttes - som Mr.Hofstad presiserte etter en noe kjeglete forklaring fra min side... :)

Skrevet

Var litt sen med å få skrevet noen oppdatering på denne.

Var like etter at jeg hadde fått skilter på bilen at jeg skulle skifte olje, da hadde jeg ca 1mm med olje på målepinnen.

Når jeg da hadde tømt resten av olje og fylt på ny rakk oljen til den nederste streken. Tenkte ikke noe over det og trodde at dette var riktig.

Ettersom lyden alltid har vært der da jeg har kjørt tenkte jeg ikke noe på at det kunne være motoren. I dag kjøpte jeg en 4 liters dunke til og fylte opp til strek nummer 2. Etter litt kjøring ble lyden helt borte.

Tenker jeg skal bytte olje på diff og gir da bilen hadde stått i 1.5 år. Den gamle eieren skuffer meg bare mer og mer, han sa den var "godt" tatt vare på. Men jeg finner bare fler og fler småfeil, så begynner å tvile litt ;)

Takk for hjelpen uansett :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...