bilenminskaverblå Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Hei Kjente at når jeg skulle clutche så tok ikke clutchen før jeg trykte pedalen nesten helt ned. Er dette tegn på slitt clutch eller noe? Såg et program på TV der dei skifta noke væske tror jeg, og da tok visst clutchen tidligere/skikkelig... Noen som har tips så setter jeg pris på det:)
Wolfeh Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Min clutch tar i hvertfall helt ytterst. Er dette første gangen du har fått problemet? Hvilken bil er det snakk om osv? All info er vel til hjelp.
OLEZZ Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Er det ikke det som er meningen? at den skal ta lengst inn som mulig? Min tar nokså langt inn ihvertfall.
Wolfeh Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Jeg har ikke snøring, men min tar i hvertfall helt ytterst. Nå har ikke jeg noen mulighet til å stille denne heller. Men dette kan jo variere fra bil til bil. Men litt mer info fra trådstarter hadde vært fint.
kbteknik Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 det er luft i clutchen, kan være en slitt slavecylinder, hvis du skal bytte lønner det seg å lufte den nedefra, med en pumpe eller noe så du kan pumpe væske op i beholderen var det en merkelig forklaring??
Dirty Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 det er luft i clutchen, kan være en slitt slavecylinder, hvis du skal bytte lønner det seg å lufte den nedefra, med en pumpe eller noe så du kan pumpe væske op i beholderen var det en merkelig forklaring?? som kbteknik sier så er det nok luft. sjekk beholderen din om det har minket veske. kan være den lekker i sylinderen. og lufte disse kan være et helvette iallefall vis du montere ny pumpe. og det beste er å lufte fra bunnen av, slik at lufta går oppover
TheBirg Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Jeg spør : Hvor tar Clutchen "ytterst" er det pedalen i bånn, eller helt ute (mot sjåføren) Clutchpedalen skal vel ha ca samme "gripepunkt" uansett. Når man trykker lett på pedalen skal den frigjøre girkassa. Da er det snakk om 5-10cm inn. Om den da ikke slipper fri er det en feil, slitt clutch, eller kanskje luft i hydrauliken om man har det.
TheBirg Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 og det beste er å lufte fra bunnen av, slik at lufta går oppover Luften går opp den ja, helt til den finner et rom og legge seg i. Jeg hadde nå "luftet" systemet slik man gjør med bremser, ved å trykke væsken i den retningen den skal. Med trykk og fart følger luftbobblene med ut.
lloydsb Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 mitt tar helt ytters nærmest fører.. Kan der justere noe får å ta litt før? Syntes det er så jevla lang vandring før det skjer noe.. e36 96\97 coupe
B3KK15 Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 mitt tar helt ytters nærmest fører..Kan der justere noe får å ta litt før? Syntes det er så jevla lang vandring før det skjer noe.. e36 96\97 coupe E34'n min var sånn, gikk ikke å justere pga. det er hydralikk, (eller jeg fant ikke uten noen måte å gjøre det på) så smokke i en ny kløtsj da blei det gull!
nimitz Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Alle nyere clutcher er selvjusterende. Når den begynner og ta langt ut på pedalen er det like før den slurer. Pa tide og skifte clutch lammelene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå