Dannis Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 Oppdaget idag at når jeg starter å kjøre (slurer) så rister det endel. Mistenker at det kan være enten clutchen eller en av hardy'ene. Clutchen tar ganske langt ut på pedalen så den nærmer seg vel moden for utskifting uansett, men det er vel endel arbeid så jeg hadde ikke lyst å bytte den om det ikke er den som er problemet. så spørsmålet mitt er vel om det er noen som har en mening om hva det kan være og om det er mye arbeid å fikse? (ix er litt nytt for meg)
336mik Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 Vet ikke hva problemet med bilen din er,men den ekstra jobben kommer i så fall med demontering av fordelingskassa. Har selv hatt av denne en tur,og det er litt ekstra jobb siden ikke alle boltene på fordelingskasse er like lette å komme til og få has på. Vanskelig er det ikke,men knotete.
Dannis Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 så det er ikke håp i å klare å bytte den første hardykoblinga på et eller annet vis uten å ta ned fordelingskassa? om det skulle være den som er problemet.
336mik Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 Tror det går en styretapp igjennom den,så fordelingskassa må nok ned er jeg redd.Kan dobbeltsjekke med ei fordelingskasse jeg har,og se om det går ann å lese noe ut av den.
Dannis Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 hadde vært fint ingen som har en mening om hva problemet med ristingen kan være?
Eksos Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 Rister det dersom du holder 4. gir, trykker inn clutchen, og slipper den sakte oppigjen? Min er slik nemlig..
336mik Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Har nå vært og titta,og det ser ut som det kanskje skal gå og bytte hardy uten å ta ned fordelingskassa(har som sagt bare sett på fordelingskassa,siden jeg ikke har noen girkasse,og det kan være muligheter for at det er noe som låser hardy`n på den.
336mik Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 I dag kan jeg gi deg svaret,siden jeg selv har bytta fordelingskasse i dag. Fordelingskassa må ut hvis du skal bytte hardykobling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå