larserso Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 Har en E46 touring med soltak. Det har falt av et plastikklips på høyre side av det innvendige taket som kan trekkes foran glasset. Har et inntrykk av at dette klipset er det som holder luken i sporet og gjør at den beveger seg som den skal. Nå sitter den løst og beveger seg "løst". Har ikke villet åpne vinduluka etter dette slik at den drar med seg den innvendige luka bak og innover i taket. Skulle ønske deg gikk an å åpne glassluka uten at den innvendige luka ble med bakover akkurat nå... Noen som har tips til hvordan jeg kan få på igjen dette klipset?
larserso Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Ingen som har en anelse? Det er del 17 på bildet under som har falt ned. Ser ikke ut som om noe er knekt på den, men er ikke helt enkel å få på plass igjen...
larserso Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Ikke rett fram å finne en enkel løsning på dette ser det ut til. Men, om noen skulle oppleve samme problem og snuble over denne tråden vil jeg legge ut link til en fyldig DIY som nok løser saken. Den krever at man skrur ut glassluka og det kan kanskje være noe fikling å få denne på plass igjen korrekt. Jeg tror ikke klips på førersiden hos meg har knekt, men verdt en sjekk. http://www.lincomatic.com/e46sunroof/e46sunroof.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå