Estil0 Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 Hei. Her om dagen kom det en tikkelyd fra bilen min. jeg klarer ikke helt og identifisere hvor lyden kommer fra. det er samme lyd som tenningsbank. bare att den kommer helt tilfeldig. noen ganger på alle gir. samme om det er oppåver eller nedover bakke. samme hvordan jeg presser bilen. noen ganger kommer det i 2 gir. og 3 gir i oppoverbakke og noenganger kommer det ikke i det heletatt. Men det som er merkelig er att jo saktere jeg kjører jo saktere tikker det. i første gir ca 1500rpm kan det være 1 sec mellom hvert tikk. og i 5 gir ca 1500 rpm kan det være opptil 10 tikk i sekundet. samme om det er oppåver eller nedover. det kommer noen ganger når jeg bremser på gir også. Noen som har vert borti ? På forhånd takk. Torgeir Fauskrud
SpiXi Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 hadde de samme lydene på en volvo jeg hadde. bare at tikkingen utviklet seg ettervert til og samtidig med turtallet. og da var toppenpakningen gått. kommer det når du står på tomgang eller?
Estil0 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 Hører ikke noe når jeg står på tomgang. høres ut som det er en blekkplate som vibererer midt under bilen nesten. hehe.
SpiXi Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 hmmm hørtes merkelig ut du kan jo prøve og ruse motoren litt når du står stille da kan jo hende det bare er noe som er løst
Estil0 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 Det kommer ikke når bilen står i fri. Det er akuratt samme lyd som tenningsbank. (altså høres ut som en vibererende blekkplate) bare att det tikker etter farten, ikke turtallet. Fortere og fortere jo fortere jeg kjører.
ole_m7 Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 Kan være samme som jeg har, høres ut som villt mye overslag i en plugg,, det var bare eksospakingen. sjekk de. hørtes faktisk ut som tenningsbank det og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå