Gå til innhold

Har jeg fått tenningsbank i min e34 535 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Her om dagen kom det en tikkelyd fra bilen min. jeg klarer ikke helt og identifisere hvor lyden kommer fra.

det er samme lyd som tenningsbank. bare att den kommer helt tilfeldig. noen ganger på alle gir. samme om det er oppåver eller nedover bakke. samme hvordan jeg presser bilen. noen ganger kommer det i 2 gir. og 3 gir i oppoverbakke og noenganger kommer det ikke i det heletatt.

Men det som er merkelig er att jo saktere jeg kjører jo saktere tikker det.

i første gir ca 1500rpm kan det være 1 sec mellom hvert tikk. og i 5 gir ca 1500 rpm kan det være opptil 10 tikk i sekundet. samme om det er oppåver eller nedover. det kommer noen ganger når jeg bremser på gir også.

Noen som har vert borti ?

På forhånd takk.

Torgeir Fauskrud

Skrevet

hadde de samme lydene på en volvo jeg hadde. bare at tikkingen utviklet seg ettervert til og samtidig med turtallet. og da var toppenpakningen gått. kommer det når du står på tomgang eller?

Skrevet

Det kommer ikke når bilen står i fri.

Det er akuratt samme lyd som tenningsbank. (altså høres ut som en vibererende blekkplate) bare att det tikker etter farten, ikke turtallet. Fortere og fortere jo fortere jeg kjører.

Skrevet

Kan være samme som jeg har, høres ut som villt mye overslag i en plugg,, det var bare eksospakingen. sjekk de. hørtes faktisk ut som tenningsbank det og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...