Jump to content

SpiXi

Members
  • Posts

    635
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei Utrolig ryddig og fin bil du har 😎 jeg har en e92 jeg skal bytte dekk på til sommeren. Da jeg vil ha litt mer "dekk" kant. Ser du skriver i en post tidligere her at du kjører 255/35.19. vet du? - bredde felg bak/ front - dekk størrelse bak/ front Ser så ryddig ut med den dimmen du har på bilen din.
  2. Ble ryddig med cobra setene. gira på bøttestoler selv 😁
  3. Skjer ikke så mye med bilen om dagen da jeg venter på Index 12 dyser. Fått bestilt meg Chargepipe med HKS sqv bov . Fraktkostnader er jo helt syke om dagen 😲. Sikler også på m4 bremser. Nerda litt på nettet, ser man kan sette de på e92 med litt tilpasninger bak. Siden Svenske som Eide bilen før meg elsket plastidipp er div interiør i bilen "Plastidippa" Dekslet til rattet og "beholderen" bak så faen ikke ut. så tenkte og prøve meg på noe nytt, Foliering 😄 Klaska på noe biltemafolie til 140kr. litt usikker på om jeg liker Carbon utseende. mulig jeg folier de svarte🤔. Da foliering av smådeler ikke var så vanskelig. (må ha nytt ratt 🙈) Glemte og ta bilder før.
  4. Da har man gjort litt igjen må si det er Deilig med løftebukk😎 tatt av det "sprekte" toppdekselet. viste seg at det var sprekk i bakkant på det også. Byttet pakningene til oljefilterhuset. (byttet begge) Av med innsugsmanifold da disse motorene soter en del. Før Etter Verktøyet som ble brukt til rensen. Strips, tannbørste og 2 flasker med motorrens Hadde tenkt og blåse de med valnøtt skall. Men leste litt på nettet at det funka greit med "stripsmetoden" jeg lagde min egne lille vri på den. samla seg masse dritt på ventilene men dette blåste jeg ut med trykkluft og tørka over med "Poleringsklut fra biltema. Har også montert Silikonslangene mellom turbo og luftfilter Den i bakkant av motoren var ikke morsom. måtte av med den ene "downpipen". Få denne på igjen var et mareritt, er ganske trangt i motorrommet på disse e92'ene med n54. Gleder meg til våren nå. Få testa bilen når den får puste ordentlig, så de gamle "inntaken" var ganske strupa. burde få litt mer luft nå 😄
  5. Siden jeg venter på en pakke fra koed med nytt toppdeksel, Foringer og div andre greier går det i litt andre ting om dagen. Bygget om Dekselet som dekker halve motoren. (skal rydde i kabler etter jeg har bytta toppdeksel) litt lettere og inspisere motoren ved "daglig" drift nå. Lister. disse er "plastidippa" så må gjøre noe med alle listene (PS) vaska gulvet nå 😎 Prøvelakkert en i matt svart. ble helt ok Spontan kjøpte en løftebukk fra 1985. funker som bare det tok litt lenger tid og montere en jeg hadde trodd. Tung var den også får vel ca 160 løftehøyde når jeg lukker porten . Kan få den høyere ved og bygge om himling. får se hvor mye jeg kjeder meg til vinteren.
  6. Blir bra dette 😀. får prøve og følge med videre her
  7. He he ja det kommer. Jeg har en bror som måtte pelle på de. Det endte med at den ene datt av første turen her hjemme .
  8. Da har man fått gjort litt på bilen. montert Burgersport catchtank og kjøpt VRSF silicone inlets. fant ut at det sitter stor intercooler på bilen😀. Det er også bytta downpipe på bilen 😃 Nye "sko" og skiver T45 og hammer løsner alt. Montert Hr Coilovers foran. venter på nye foringer bak før jeg monterer resten Fikk Kjørt ca 10 mil så bestemte injektor nr 5 og tulle. ser jeg har index 01. Disse har nå 195.000 km på nakken, så kanskje ikke så rart de streiker bytta plass på nr 5 og 6. Da flytta feilen seg over til nr 6. så da er det bare og bestille 6 stk index 12🤑 kom gjerne med tips hvor man får kjøpt billige index12 injektorer. fått pris på 24k i Norge. sett litt i Tyskland og da blir det rundt 14-16 k fant også en sprekk i toppdekselet bmw *plastikkfantastisk* så det er bestilt nytt med alt av pakninger og skruer fra koed.
  9. Etter 7 år uten BMW og lysene på kaka viste 33 ble det impulshandling av ny vogn. planen var e46m3 men etter div skrekkbilder av revna karosseri så la jeg de planene på hylla. Begynte da og se på e92 325 som "cruise" bil, titta litt på youtube og plutselig kom jeg inn på e92 335i n54. Jeg ble besatt av og skaffe meg en 335i. Turen gikk så til Sverige for og hente en som var manuell. Planene for bilen: Utført= 🤑spiser penger disse bilene her. - Regges 2022 - Index 12 injetctorer. 🤑 (bestilt ikke kommet enda) - bytte toppdekselpakning, "oljfilterhus" og bunnpanne pakning. (bilen er overaskende tørr) 🤑 - silicone inlets 🤑 - Burgersport catchtank 🤑 - Rense innsug da disse soter igjen 🤑 -alt av foringer understell - H og r coilovers 🤑 - større IC + div deler innsug osv 🤑 - vurdere vrsf 3.5" eksos (street) - Nytt ratt. - slissa skiver (mulig oppgradere alt) og mye mye mer Div bilder av bilen
  10. SpiXi

    Coilovers e92 335i

    Ble H og R Leste litt på nett i div forumer. Virker som om folk flest var mest fornøyde med HR
  11. SpiXi

    Coilovers e92 335i

    Det er sant det. sitter D2 på den nå. De er i overkant stive
  12. SpiXi

    Coilovers e92 335i

    sett litt på kw v2 og v3. Ser at kw 1-2-3 har samme "innmat/ grunninnstillingene" Kw-2 I mitt hode så vill ikke innstillingene på rebound gjøre bilen stivere. Dette er vel bare for at demperen går raskere/ tregere tilbake til "standar/ optimal" posisjon KW- 3 da er man så høyt i pris at det er mye annet som er bedre tenker jeg.
  13. Hei Har kjøpt meg ny tralle etter noen år uten BMW. Planen var ny e30 men landa på E92 335i Bilen bygges til Vei/banekjøring (planene er mange :P) noen som kan komme med noen anbefalinger på coilovere til denne bilen (helst med tuv)? mange mener kw er for myk til banekjøring. Hadde lowtech på forrige E30'en med noe dtm understell det var helt rått. har sett litt på - kw v1 - H R Monotube - Bilstein B14-16
  14. ja vet har jo gjort en del med den og x antall timer med skruing. så det blir tungt og se den gå. men lurer litt på om jeg skal kjøpe meg noe det står M på
  15. er en som har sagt at han skal ha den. men hvis han ikke tar den kan jeg sende deg en pm.
×
×
  • Create New...