Jump to content

mr.Wreckless

Members
  • Content Count

    370
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

mr.Wreckless last won the day on October 5 2019

mr.Wreckless had the most liked content!

About mr.Wreckless

  • Rank
    Major

Profile Information

  • Kjøretøy
    E46 M3/B8 Audi A5

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Litt syssel over helgen, får på plass en ny variant av støyisolasjon rundt girstanga: Det virker som en bedre løsning enn den forrige. Ikke helt 100% på plass siden hullet jeg lagde er bittelitt mindre enn originalt, så det blir en liten krøll på gummien. Så var det en liten oppgradering til: Fikk på plass dette mens jeg holdt på Så da blir det en liten testrunde for å fylle bensin God helg!
  2. Så en liten sommerlig oppgradering, etter et ønske om bedre lyd og en runde på e-bay (vi har vel alle vært der...) så dukket det i dag opp en oppgradering på høyttalerne fra Bavsound, en plug & play løsning for BMW med H&K lydanlegg: Brukt fra e-bay til en ok pris. Begynner med hattehyllene, enkelt å skru ut og man kan lett se de større magnetene på Bavsound elementene. De små i dørpaneler bak.. De store driverne foran, samt lagt på litt demping fra Biltema. Til slutt diskantelementene i døra foran og montering av dørkortene, har h
  3. Da, etter 18! dager på å komme seg fra Tyskland til Nord-Norge, en tid som man skulle tro på distansen posten har konvertert til flaskepost, kom den siste lille biten jeg venta på: På plass med den, klipses inn på siden av hovedsylinderen: På med panel: Og Martyn på ECUWorx koblet opp på datamaskinen min via Teamviewer forrige uke og håndterte kodingen så nå er bilen ferdig konvertert, alt virker som det skal:
  4. Det lar seg sikkert løse iløpet av sommeren :)
  5. Får vel gjøre ombyggingen komplett da: Ut med airbagen, man får virkelig leke "sette halen på grisen" ved å rote i blinde inn der for å finne fjæra for å få ut airbagen. Bort med paddelskifterne, men artig at allerede i 2002 så har BMW fått det til med +/- på rett side både på ratt og girvelger. Det tok Porsche et par forsøk på å få det til og VAG har fortsatt "feil" vei på +/- på girvelgeren. Så der, ny girolje i dag og, ikke at det gjorde enorm forskjell på raslelyden fra girkassa, følte større forskjell på lommeboka der 2200kr var borte... God hel
  6. Hehe altså jeg har virkelig ikke svart belte i hva de lokale plassene her oppe heter. Skivika med utsikt over Landegode og Landegodefjorden er hva jeg vet sånn ca.
  7. Sesong 2021 kan omsider begynne, fikk, via teamviewer, kodet bilen til manuell i dag. Venter nå bare på klutsjbryter, som etter 3 dager til fortolling, omsider er på rett vei så jeg kan sette på plass panelet over pedalene. Imens så må man jo teste ut det nye utstyret: Venter på noe smått fra Burkhart, skal bytte drivknuter bak og få bytta girkasseolje.
  8. Så denne bilen lokalt på et treff for et par uker siden, den er virkelig lekker! Kommentarene her om verdi har nok rett i at de henspeiler seg i at USA har drevet opp prisene på de (mye mtp et par kjente bilfilmer ja). Relativt er et relativt begrep, men det er relativt få produserte R34 GTR, og denne er igjen en av enda færre limited edition utgavene. Bilen er jo fin, Skyline har et godt rykte og renome knyttet til seg så denne vil nok forbli en klassiker. Men jeg tør påstå at denne prisen her er såpass frisk kun her i Norge/Europa nettopp fordi den er godkjent med såpass mange hester
  9. Takk. Jeg lurer på om jeg har blitt redda litt av at det er USA import fra California. Det er ingenting som har sittet fastrustet så det å slippe å sloss mot bolter som sitter fast har vært veldig behagelig. Har jo skaffet en del verktøy så det har nok også hjulpet og. Ikke kjempegøy å krype inn under bilen sånn men den stod bra høyt på bukkene så det hele har gått ganske greit. Det er jo nok av støtte på internett om konverteringen til manuell så synes på det hele jobben har gått ganske bra. Akkurat det med Supersprint røret skuffa meg og. Jeg lurer litt på om de som sveisa det på
  10. Da var det fredag kveld og siste rest på agendaen, tenkte det skulle være fort gjort å smette på den originale bakpotta men Supersprint hadde andre planer: Ikke akkurat hva jeg forventer av en såpass renomert fabrikant. Endte opp med å krype under en nå litt lavere bil, separere eksosen etter kattene for så å varme mellompotta med varmepistol og gass, måtte også frem med vinkelsliperen og massere innsiden av festeklemmene litt siden de 2 mm røret er skjevt gjorde at de klemmene tok borti hverandre. Så der gikk det masse ekstra tid. Men på fikk jeg det! Så får jeg sloss igjen når den
  11. Usikker her, men du er klar over at girspaken har innebygd "motstandsmekanisme"? Finnes flere måter å gjøre dette på en original BMW. Jeg skal innrømme jeg valgte den "enkle" løsningen men så fikk jeg gjort det hjemme uten å ta av klokkehuset til girkassa OG å sveise på ekstradelene som trengs oppe i tunnelen. Ang svinghjulet så er du en uke for sent ute, du får mene hva du vil men det er min fest og jeg var klar over hva jeg satte på bilen.
  12. Den lyden fra hardykoblingområdet mistenker jeg er "intern skrangling" mellom girene siden jeg nå har gått for enkelmasse svinghjul. Det skal visstnok skje og er normalt med utstyret jeg har satt på. Ellers fikk jeg testa klutsjpedal og alle gir og det snurrer som det skal så jeg kaller det for en suksess så langt Så nå venter jeg på bakpotte, om det drøyer så setter jeg på den originale, skal pakke sammen litt smått under panseret og jeg venter på den sagnomsuste klutsjbryteren. Koding har jeg bestilt til uka så bilen blir stående over helga enn så lenge. God kveld
  13. Da var jeg kommet litt lenger i kveld, første stopp på agendaen var nå å få satt på plass girstanga, ingen videre stor historie heldigvis, litt knot med å få rett sentrering. Overraskende god å bruke, den er trang og smal i skiftene, men håper vanedannelse gjør at jeg finner 1ste lettere for den er bra lett å sette i revers føler jeg: 20210618_003616_23538986000277.mp4 Deretter var det å sette sammen bilen under, på med mellomaksel og ny hardykobling, sette på girkassefeste og pakke vekk kablene så lite stygt som jeg gidder: Deretter var det å smette sammen det nye ekso
  14. Takk for tips, jeg har handlet inn en gummibelg fra en NA mx-5 som visstnok skal passe ganske bra rundt RTD spaken uten for mye slakting. Setter den på plass etterhvert som den dukker opp. Har og vanlig skinntrekk som skal over til slutt. Alt dette er noe som kan gjøres fra kupeen uten for mye forarbeid så det tar jeg som det kommer
×
×
  • Create New...