Jump to content

mr.Wreckless

Members
  • Content Count

    327
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

mr.Wreckless last won the day on October 5 2019

mr.Wreckless had the most liked content!

About mr.Wreckless

  • Rank
    Major

Profile Information

  • Kjøretøy
    E46 M3/B8 Audi A5

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ikke at jeg er ekspert, men er ikke en E30 såpass opp i åra nå at det heller handler om behørig stand og funksjon heller enn originalitet? Når det er sagt er det ingenting som overrasker meg lenger hva "logikken" til Biltrangsynet angår...
  2. Høyden ble egentlig akkurat passe for mitt bruk. Bor i Bodø så du får heller komme forbi og prøvesitte om du vil. Hadde jeg hatt mer særpregede behov for å komme skikkelig lavt tror jeg at jeg hadde begynt med å få sveiset på øret til setebeltefestet på sidefestet til setet og gjort meg av med glideskinner for å vinne 2.5 cm. Det finnes mye å velge mellom, jeg gikk for disse siden det fulgte med toppplater med camber justering + høyde og hardhet for en særdeles overkommelig pris. Kjører ikke med bilen på vinteren så for pengene er jeg godt fornøyd, er samme innmat som i KW V2 tross alt. Öhlins får jo skryt overalt men det blir jo fort det dobbelte i kostnad, Bilstein er vel bra saker og men jeg mener å ha lest at det er vesentlig mindre rom for høydejustering for de som vil skikkelig lavt på deres dempere.
  3. Med delene jeg hadde kan jeg tenkte meg det hadde gått an å frese av et par millimeter av floor mount adapters samt et 1 mm eller 2 på seat belt receptacle adapterne. Ikke så mye å hente dessverre, derimot kunne man kanskje snekret sammen en variant der man får sveiset øret beltet skrus fast i i side mounts og klare seg uten disse adapterne i det hele tatt og spart kanskje 5mm. Sidefestene til setet så jeg var bra optimert og setet kan ikke sitte lavere på det uten å komme borti bunnen på de. Nå skulle det kanskje gått an å ha andre sidefester med litt annen design som kanskje kunne gitt 5mm til, men som sagt så var det ikke så mye å hente. Jeg tror for å få det så lavt som mulig ville det vært å frese overnevnte og vurdere å ikke bruke sliders, da hadde man nok kommet 2 cm lavere igjen men mistet fleksibiliteten til å kjøre setet fram og tilbake. Ikke noe big deal om det bare er du som kjører bilen. KW'ene er jeg ganske så fornøyd med, har satt de 14 klikk fra hard så de er høvelig komfortable og fine, så er det godt å få nye dempere på bilen for å friske opp kjøreegenskapene.
  4. Støtter meg på de andre her, fet bil og flott reisebrev!
  5. Dette blir nok en av sesongens siste oppdatering for bilens del, men det er 1 stor sak som jeg føler har hemmet kjøregleden en god del med M3'n: En veldig! stor sak. Cobra Nogaro Circuit, laget i England, bøttesete ala Recaro Pole Position. Gikk for dette da det har en (i mine øyne) litt bedre utforming over hoftene som gjør at setebeltet sitter vesentlig bedre mot kroppen. I tillegg får man mulighet for pneumatisk korsryggstøtte med en håndpumpe. Litt av et puslespill å få alle delene på plass, floor mount adapters, sliders, seat belt receptacle adapter og side mount: Fjernet OEM setet sitt setebeltefeste, heldigvis såre enkelt: Deretter fulgte det flere timers montering med setet inn og ut flere ganger. Dette er dessverre ikke plug&play så selv om det passet ganske bra, var det et par modifikasjoner som dro ut monteringstiden ganske mye, måtte fram med både bor, dremel og vinkelsliper for å få alt til å passe. Benyttet selvsagt anledningen til å støvsuge under setet, det trengtes! Ferdig montert og prøvekjørt, selv om jeg satte setet på det laveste, og dette var også fester og deler beregnet på å få setet så lavt som mulig ble det ikke vanvittig mye lavere enn OEM setet, dog så er støtten VESENTLIG bedre, man sitter plutselig "i" setet og blir mer med ett med bilen. God helg!
  6. Lekker bil OP. Om du fortsatt vurderer senk kan du kikke på KW sitt HAS sett, du får beholde de adaptive demperne og du får selv velge hvor mye du vil senke med de justerbare fjærsetene på disse. https://www.kwsuspensions.net/productfinder/BMW_4_Coupe__F32__F82__07_2013-_F32__F82_M4_Petrol_317KW_2979ccm_ZaDArI1ayLW93vcqlg4W-A~~/62/Height_adjustable_spring_kits
  7. Omsider, etter en vår og sommer som skulle bestå av både klutsjbytte, manuellkonvertering og nye kamaksler, ble heller preget av korona, NAV, lite penger og lite skruing. Så gleden var stor når jeg omsider kunne tre tilbake i 100% stilling igjen og ihvertfall få gjort bot på noen av abstinensene for i år. Bilen er 18 år gammel, og jeg kan tenke meg det er de originale demperne som sitter på. Selv om jeg satte på senkefjærer fra H&R i fjor var veiholdningen ikke den beste. Så høyt på lista stod et skikkelig senkesett, men selvfølgelig på et lite budsjett. Valget falt på KW sin ST serie, ser ikke behov for rustfri stål som V serien deres har da jeg ikke har tenkt til å kjøre bilen på vinteren uansett. Dette er XTA varianten, med justerbar høyde og hardhet, i tillegg følger det med kamberplater foran så for prisen synes jeg ikke det er så ille, innmaten skal være det samme som KW V2 så det er altså kun at det ikke er rustfri stål i demperhus som skiller disse fra V serien. 4 timer skruing og 4-kantet rygg men alt er på plass og montert. Har senket bilen ca 0.5 - 1 cm rundt om, men regner med at den kommer til å sige minst 0.5 cm til etter hvert som det setter seg. Får booke 4-hjuls kontroll om et par ukers tid og etterhvert time hos biltrangsynet så jeg får det ført inn og alt er innafor. God kveld
  8. Den bilen er bare så flott altså! Virkelig et designhøydepunkt fra BMW
  9. Fantastisk farge! Og kjekt å se at du går til dette skrittet og tar (så godt) vare på denne flotte bilen
  10. Takk for svar til begge. Jeg mente kanskje de var CSL hjul. Har alltid hatt sansen for de så jeg lurte litt på å skaffe et sett bakfelger og kjøre 4x CSL som et alternativ til kinafelgene som står på nå.
  11. For dere eksperter, etter at jeg pakket vekk de gamle felgene kom jeg til å tenke, er de ekte vare eller replicas? Noen som vet?
  12. Virkelig lekker bil! Ta vare på den, og mer interiørbilder mottas med takk
  13. Bra reddet E36! Aircups, var det et generisk sett du satte på eller spesifikt til E36?
  14. Alt som følger blir jo min personlige mening, men jeg tror det beste setet jeg har sittet i i nyere tid er fra Porsche Macan, 18-veis varianten. Fantastisk komfort, myke med skinn i god kvalitet samt rikelig med justeringsmuligheter. Når det er sagt så synes jeg BMW har vært ganske langt frampå med generell setekomfort og stol-kvalitet på de bedre setene, se bare på hvilke justeringsmuligheter deres komfortstoler har, og dette stammer fra litt lengre tilbake i tid og selv "interiør-kongen" Audi har hengt laaaaangt etter på dette. Mercedes har vært i nærheten IMO uten å være like bra. Når det er sagt så har jeg kanskje en rar rygg, men har konsekvent ryggsmerter i større eller mindre grad i omtrent alle bilene jeg har sittet i. Om det skyldes feil justering av brukeren, rar rygg eller dårlige seter kan jo de lærde strides om, men personlig så synes jeg de "ordinære" setene til BMW ikke er mer enn adekvate og fullstendig uten nevneverdig bemerkelse hverken på godt eller vondt, deres "gode" stoler derimot er upåklagelige og blant de beste på markedet i mine øyne.
  15. Du kan og kikke på Burkhart sin hjemmeside. De har relocation kit til SMG pumpa samt så får du kjøpt oppgradert pumpe og akkumulator, temp. senorer osv til en litt mer overkommelig pris, dog om du skal bytte alt så øker jo kostnadene fort allikevel. Pumpa lar seg visstnok bytte mens den står i bilen, du må ellers av med innsuget for å komme til resten og da blir det litt jobb og timene hos en betalt mekaniker på verksted går i vei. Ellers så er ikke disse bilene så forferdelig komplisert å skru på om du vil prøve litt selv. Var ikke kjempekyndig som mekaniker men jeg flytta på pumpa i min bil via et relocation kit så nå står den veldig lett tilgjengelig ihvertfall. Men min funket allerede fra før av og jeg måtte vel ut med ca 6k for alt sammen pluss at jeg gjorde jobben selv. Dette er virkelig ikke hokus pokus! Lykke til!
×
×
  • Create New...