mr.Wreckless

Medlem
  • Innholdsteller

    125
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

mr.Wreckless vant dagen sist Oktober 4

mr.Wreckless hadde mest likt innhold!

Om mr.Wreckless

  • Rang
    Løytnant

Profile Information

  • Kjøretøy
    E46 M3/B8 Audi A5

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. mr.Wreckless

    Reset - M power tråd.

    Kule prosjekter du har gående her! Lekker og strøken M3, også kjenner jeg at jeg fikk veldig sansen for den E28'n
  2. mr.Wreckless

    600hk Disel monster.

    Slår meg litt i lag med de andre forslagene her, en diesel med stort slagvolum ville nok være en god start. Dertil kan man jo nevne at VAG hadde både V10 og V12 i dieselformat, stod i Tuareg og Q7, dog sjeldne bilder, spesielt V12! Også må du jo over på syndesiden VAG også 😕 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=270059331&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=36&minCubicCapacity=3000&minPowerAsArray=263&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&fnai=prev&searchId=e9ca8876-eeaa-0ab6-2b5d-214f458c4172 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=270059331&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=36&minCubicCapacity=3000&minPowerAsArray=263&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&fnai=prev&searchId=e9ca8876-eeaa-0ab6-2b5d-214f458c4172 Kan tenke meg å klemme ut 600hk av en 6L V12 med 2 turboer når standard er 500hk kan ikke være verdens største utfordring, selv om det muligens er verdens største dieselmotor 🙈 😛
  3. Står det ikke 798 der? er ikke det en typisk nomenklatur på BMW felger? Har sett litt på M4 og der mener jeg felgene har et 3-siffret nr. Jeg ville nå googlet det nr 798 og sett hva slags resultat som dukker opp, evt gått inn på Koed og kikket.. 🤷‍♂️
  4. mr.Wreckless

    Den store finn.no tråden.

    E9X M-bilene hadde vel dobbelkløtsj, ikke SMG? Ser mange har slått meg i å klokke det at utstyrslista på bilen antageligvis er feil.. Og når jeg søker på S206A så dukker det opp SMG til E46 😕
  5. mr.Wreckless

    Den store finn.no tråden.

    Mener de tidligste bilene faktisk hadde SMG før de gikk over til torque converter ja. Ikke at jeg har noen annen kilde enn en Smoking Tire youtube video men det har da ihvertfall blitt nevnt mer enn 1 gang: DKG fra 2011 så det impliserer SMG opp til da? Kanskje eksklusivt for det amerikanske markedet? På ingen måte bevis for SMG men som sagt så blir det ihvertfall nevnt.. Fra en post på e90 forum: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=193 This is from the BMW press release on the E90:6-speed Sequential Manual GearboxAvailable on the 330i as of September ’05 production, this is an electrohydraulically shifted, electronically controlled rendition of a 6-speed manual transmission, including an automatic clutch – a wholly different transmission from the STEPTRONIC automatic. There is no clutch pedal; the driver selects the desired mode (N, R, D, S) with a consolemounted selector lever, and can execute manual shifts via that lever or two “paddles” on the steering wheel. SMG fully preserves the performance of a manual transmission, entails little or no penalty in fuel economy, and facilitates both automated and very sporty driving. Tenkte jeg skulle editere denne posten min for klarhet da påfølgende poster i ettertid har lyst litt opp på emnet: Utdraget fra "BMW's press release" klarer jeg ikke helt skjønne dreier seg om E90 og må heller være relatert til E46, google kan ikke erklæres for å finne gospel hver gang.. Fra youtube videoen så var det litt ambiguøst da jeg postet, men tenker i etterkant at det var snakk om E90 med I6 og twin turbo som først kom med vanlig torque converter før den en kort tid ble tilgjengelig med DKG kasse, før motoren etterhvert gikk over til I6 single turbo. Takker alle for gode innspill om emnet så langt
  6. mr.Wreckless

    Min E46 M3

    Jeg har lignende felger og har målt meg sånn ca til 20mm spacer for en flush look, men om det subber eller ikke har jeg ingen formening om. Ser dog ut som at jeg har litt annerledes ET (ihvertfall foran, 47 om jeg minnes rett) så det kan forklare litt av forskjellen. Men med litt camber blir det uansett mer gøy i svingene Sitter og venter selv på en CSL diffuser fra eBay og det tar sin tid, spent på om det dukker opp noe i det hele tatt så vi sitter i samme båt der. Men jeg vil nevne at juletider er høytid også for postvesenet/fraktselskaper så det er normalt at det tar litt lenger tid, dog så er det mulig 14 dager var litt drøyt.. Kanskje de feirer Kinesisk nyttår der borte eller noe? 🤣
  7. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Storstilt leveranse i posten i dag og: Ikke overraskende så er det ECU'n som kommer tilbake fra England. Gutshot fra modifikasjonen, det går litt over hodet på hva det innebærer men det er loddet inn en resistor på kretskortet for å akspetere MAP sensoren på en PIN på kontakten, samt så mener jeg å ha lest at lagringskapasiteten er økt fra 512 til 1024kb for å ha nok minne til CSL mappet som ligger i motorstyringen nå.
  8. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    En sånn høvelig før/etter sammenligning: Etter, uten blits:
  9. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Jeg har sett de på Finn, har gjort mye google på panser. Har ikke funnet noen god konklusjon ennå, men jeg har en liten formening om at et E9X stil M panser levert fra England blir omtrent så bra som det kan for pengene. Gidder ikke bruke 30k på et Varis panser fra Japan som kanskje leveres om 6 mnd for å si det sånn.. Mistenker jeg skal bestille rådelager og oljepumpe fra samme firma så da får jeg alt fra samme plass. Om skjermene dine ikke er redd-bare så kan du få kjøpe mine originale
  10. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Et par bilder fra skjermene etter lakk og montering. Synes kanskje de kunne vært en aning mørkere, mulig jeg fikser det når panseret kommer på og det skal lakkeres. Også mulig jeg beholder det slik om jeg likere helhetsinntrykket når alt på fronten er i karbon. Resultatet av lakkeringen ble ihvertfall bra! Jobbet litt med pussing av monteringshullene for å få passformen så bra som mulig: For prisen på ettermarkedsfronten føler jeg man ikke kan forvente noe bedre.
  11. mr.Wreckless

    Bug ved opplasting av bilde 9.12.18

    Kommer du med en oppdatering når det er i orden?
  12. mr.Wreckless

    Den store finn.no tråden.

    Men jeg skal innrømme buksene blir stramme i sømmen av dette også: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134995042 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=131116685 Dog så tror jeg ikke investeringspotensialet er like stort her som en R34.
  13. mr.Wreckless

    Den store finn.no tråden.

    Jeg har skikkelig sansen for R34, men 32 og 33 klarer jeg ikke å like utseende på, selv om de nedstammer fra legendariske racerbiler. Men, turtallsvillig turbomotor, transaksel, 4wd og 4 hjulsstyring, fra 80-tallet?? Porsche, Lamborghini og Audi begynner først nå med dette, 40 år senere.. Det er nok litt status, sjeldenhet og ikke minst den påventede bølgen av popularitet når disse blir lovlige å importere til USA som hjelper på prisene. 750k er mye, men jeg mistenker man får igjen pengene og vel så det om man kan sitte på den til den er 25 år gammel. Jeg skulle klart høyrestyringa, men jeg lurer på om jeg hadde overlevd plastikkkvaliteten til en japansk bil fra slutten av 90-tallet 🙈
  14. mr.Wreckless

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=135575484 R6 twin turbo, nei ikke en F8X M bil.. 🙈
  15. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Det gjør jeg og, mildt sagt. Men oppstartsfirma i Bulgaria så vi får se hvordan det går med leveranser.. Påstås at det skal leveres i slutten av februar.