mr.Wreckless

Members
  • Content Count

    222
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

mr.Wreckless last won the day on October 4 2018

mr.Wreckless had the most liked content!

About mr.Wreckless

  • Rank
    Kaptein

Profile Information

  • Kjøretøy
    E46 M3/B8 Audi A5

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Har omsider også fått NCS Expert til å virke. Feilen lå hos brukeren og var så banal at jeg vet ikke helt om jeg tør nevne det 🙈 Men om noen andre skulle lure, så hadde det seg slik at kabelen jeg bruker har en svitsj som bytter mellom d-can og k-can, noe som gjør at samme kabel kan brukes på litt flere generasjoner BMW. Jeg fikk som tidligere nevnt INPA til å virke så da tenkte jeg at svitsjen stod i rett posisjon og knotet ikke noe mer med det. Men etter et lite tips fra Martyn på ECUWorx så byttet jeg om og da løsnet også NCS expert. INPA bruker visstnok en direkte kommunikasjons-linje til bilen og NCS går en annen vei så derfor var det visst mulig at INPA virket uten at NCS gjorde det med bryteren i feil posisjon. Men når enden er god så er allting godt selv om brukeren står litt borti kroken og skjemmes litt. Takk til alle som prøvde å hjelpe til.
  2. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Dagens oppdatering er at restene av smådelene fra BMW for bestillingen i Bulgaria er omsider på vei, og om alt går etter planen så er CSL innsuget på vei mot slutten av uka. Kanskje er det lov å drømme om montering og årets første start mot slutten av neste uke? Imens så har jeg fått pakke på posten fra England. Fra en kar som kaller seg Geoff visstnok. Undrer hva det kan være? Utleverer ingen premier til de som klarer å gjette hva det kan være..: Snorkel til innsuget, i karbon selvfølgelig. Må jo ha prikken over i-en under panseret. Men fram til neste uke så får den stå til pynt på tv-benken.
  3. mr.Wreckless

    Den store finn.no tråden.

    Er vel ikke verdens undergang med manuelle seter, dog så setter jo el.seter et litt mer luksuriøst preg på bilen, men jeg ser noen har gått med vilje for manuelle seter på M2C for de kan justeres litt lavere, samt lavere vekt. Derimot så føler jeg inntrykket fra motorpressen er med F8x M3/4 at den første varianten var litt "vill" i kjøreegenskapene, det var først når Competition modellen kom den ble vesentlig bedre å kjøre. Så av den grunn har sikkert de første modellene av M4 falt litt mer i pris enn oppfølgerne. Ikke nødvendigvis at motorpressen sin mening skal bety alt, men jeg tenker noe av det kan forklare prissettingen. 940k i desember hørtes veldig optimistisk ut, dog så vet jeg ikke hva som må til av oppgraderinger for å klemme 550 hk ut av S55 motoren. Holder vel neppe med en vanlig remap for å gå fra 431 til 550?
  4. mr.Wreckless

    Den store finn.no tråden.

    Har lest teksten men tror ikke jeg kan vente til kl 17.000 (ja, det er kl 17.000 det det står i teksten🤔) på torsdag med å ta kontakt..
  5. mr.Wreckless

    Den store finn.no tråden.

    Litt enig, men det er en flott bil riktignok, noe som burde tale for seg selv uten en klein annonsetekst.
  6. Har hørt at om du kryss monterer O2 sensorene så vil du nødvendigvis ikke få feilkode, men motorprogrammeringen vil gå løpsk da endring i bensintilførsel på sylinder 1-3 ikke får samme effekt på post-kat O2 sensorene så man vil visstnok få dårlig gange i motoren. Om det er noe rart med motoren under 4500 rpm så skulle det være rart om bilen brått gikk dårlig etter at du har konvertert til manuel og om bilen gikk greit før konverteringen. Spesielt om du rapporterer om merkelig oppførsel fra spjeldene. Ville heller sjekket opp gasspedal posisjons sensor om bilen har det, throttle position sensor og om du har fått kodet bilen om skikkelig og at det ikke er noe SMG opplegg som henger igjen og ødelegger for deg. Bare forslag for jeg vet virkelig ikke hva som er problemet. Håper det løser seg. Ellers så vet jeg det finnes kart, tegninger og oversikt over O2 sensor posisjon og hvordan kontaktene ser ut og hvor de skal om du er redd du har koblet feil.. Hvilken katalysator gikk du for? Hvor kjøpte du?
  7. mr.Wreckless

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=143948223 Hva menes om denne? Astronomisk påkost så synes nesten salgsprisen virker unormalt lav, noe skjult eller er det et røverkjøp hvor alt er ivaretatt og ingen skjulte kostnader? Når det er sagt, skikkelig rotete bilder selger har lagt ut. Kunne sikkert klart seg med under halvparten mtp hvor mange duplikater annonsen har.
  8. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Jeg tror du slipper unna når det er snakk om 100 eller 200 cell. Men om du er nervøs så kan jeg anbefale å kjøpe lisens på ECUworx sin mykvare (20 GBP, ca 240 kr). Der kan du huke av for decat eller cat og laste opp ny programvare så mye du gidder! Mykvaren er gratis og lisensen er ganske så billig.
  9. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Takk for svar, mener å huske latency skal være satt til 1 siden samtlige youtube videoer og andre instruksjoner sier at det må til. Har ikke prøvd andre com porter enn 1 riktignok.
  10. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    @Otis Her er et par feilmeldinger jeg får fra NCS Expert. INPA funker, og samme kabel klarer å lese av DME info som du ser i bildet ovenfor. Antar dypt begravet et eller annet sted på PC'n ligger det kanskje en godt skjult mulighet å tillate kommunikasjon via USB til Com1 uten at brannmur osv ødelegger morroa.. "nicht angeschlossen" er en gjenganer, og min skoletysk fra 10 år tibake så skjønner jeg at det betyr "ikke tilkoblet". Men INPA og BMW flash funker...🤔
  11. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Litt fredags-syssel. Avslutter flyttinga av SMG pumpa. Omsider ankom oljereservoaret, så det ble montering og jeg kjørte INPA til å lufte systemet: Videre har jeg lastet ned BMWflash og ECUworx for litt småmodding av mykvare på bilens DME: ECUWorx er egentlig ganske kult for hobbyentusiasten og gir noe frihet utover det vanlige som NCS Expert gir.
  12. mr.Wreckless

    Den store finn.no tråden.

    Prisen er nå en sak, men som du sier så synes jeg selger bagatelliserer ganske mange av de 2er feilene i annonsen sin. Det er da svært få som ønsker å kjøpe seg problemer.
  13. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Tror det var en av tingene som setter Streamline "på kartet" i forhold til andre produsenter av CSL innsug. De er formet litt annerledes enn OEM og skal visstnok være bedre for flyten av luft inn i motoren men det er ikke så nøye når de er så porno å se på..! Synd å gjemme de vekk bak et luftfilter
  14. Ble flott dette! Hvordan liker du overgangen fra SMG til manuell?
  15. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Ikke så mye å tilføye, men for å holde liv i min egen tråd så er omsider CSL innsuget ferdig produsert. Alle smådelene derimot ligger fortsatt i bestilling så håper på å ha det i hus mot midten av mai. Ser nå ihvertfall veldig greit ut der den ligger på kontorbenken nede i Bulgaria. Så får vi se hvordan det blir under panseret etterhvert. God helg