mr.Wreckless

Members
  • Content Count

    245
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

mr.Wreckless last won the day on October 4 2018

mr.Wreckless had the most liked content!

About mr.Wreckless

  • Rank
    Kaptein

Profile Information

  • Kjøretøy
    E46 M3/B8 Audi A5

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Så kom jeg over en liten hendig mod man kunne gjøre for å få auto opp/igjen av bakvinduene. Selve bryteren i kupeen er den samme for foran/bak, men på bakvinduene er det en litt plastikk som er en del av støpingen som sperrer for selve bryteren å nå det andre hakket for å komme til auto lukk funksjonen. Steg 1 er å fjerne senterkonsollen, girspaken må man dra HARDT for å få løs, pass på så man ikke får en blåveis eller fyker i takluka og sprekker glasset. Ellers er det å bruke trimverktøy for å fjerne panelet og det store panelet sitter fast i 2 philips skruer. Fisk ut de 2 bryterne til vindusheisen og separer senterdelen med huset ved hjelp av mini skrujern eller lignende. Kanskje ikke innlysende, men ca mellom tommel og langefinger sitter plastikk synderen som vi skal fjerne (sitter på nedsiden av skilleveggen): Her synes synderen på oversiden av skilleveggen: Fjernes enkelt med hjelp av en dremel. For å lette på monteringen, og siden nedsiden av vindusheisbryteren skall inn i et spor, fjernet jeg bryteren fra huset: Huset er ulikt på foran/bak og høyre/venstre og siden BMW lagde spor i delene passer de bare en vei: Her ser man hvordan nedsiden av bryteren skal treffe sporet, montering av innmaten i huset er lett, men å få bryteren til å treffe sporet samtidig er en utfordring og det er mye lettere å montere alt ved å fjerne bryterne for så å sette de tilbake til sist. På tross av alle spor i plastikkdelene så klarte jeg faktisk å sette innmaten i huset på førersiden feil vei, og ble litt forundret da den fremre bryteren kontrollerte bakvinduet og motsatt, samt det ikke var noe lys å spore. På oversiden av innmaten er det en løs plastikkdel, pass på at den sitter rett vei, hullet den har skal sitte over lyset i innmaten: Til slutt var det litt koding, NCS expert og NCS dummy brukte jeg til å endre følgende linje: FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_ZU aktiv/enabled Brukte følgende DIY guider til hjelp: https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=783164 https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1004064#/topics/1004064 https://forums.m3cutters.co.uk/threads/auto-one-touch-rear-window-close-for-coupé.128606/
  2. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    For en forskjell 1 år gjør, vel, nesten 1 år ihvertfall 😛 Før: 1 år senere: Er plass til spasere i hjulbuene foran ser jeg, forøvrig også plass til et BMW merke på panseret..🙈
  3. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Kom over denne tråden på M3forum.net http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=371119 og tenkte det var noe jeg kunne prøve meg fram med... Oppskriften var høvelig grei å følge, enten legg til $7MA under FA i NCS Expert eller gjør disse endringene i MK60 modulen: Jeg valgte å følge oppskriften til punkt og prikke, og det funket, men siden det involverer koding av lys og instrument så ble de originale innstillingene gjenopprettet, og jeg har en USA import så ble det jo litt mer jobb med å kode om til KM, grader C osv.. Så alternativet er å manuelt gjøre endringene i MK60 modulen selv. Et press på DSC knappen så får jeg et hendig lite lys nede på venstre side med en "S" inni en halvsirkel, tillater litt mer slipp på bakhjulene før ABS og DSC tar over. Et langt press på DSC knappen og det kjente lyset med trekanten midt i panelet kommer på som originalt og alle hjelpemidler er av. Mod'en er visstnok lik en CS og CSL bil har originalt da kodingen skal være lik, jeg har riktignok gjort noen små endringer etter oppskriften der jeg setter tilbake bakbremser og styring siden disse er annerledes på en "vanlig" M3 kontra en CS- og L Morsom mod som ikke kostet noe og tok høvelig kort tid
  4. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Kjappe monteringsbilder: Må kjøre litt dremel på vindusdyseholderen men ellers var passformen ganske så bra.
  5. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Ny dag og ny runde med levering av deler: Vanvittig svær pakke, tar opp en hel parkeringsplass.. Undre hva det kan være? Var ihvertfall veldig stor til bare å inneholde rådelager? Det var det mye etterlengtede panseret i karbon, denne fra Seibon. Med litt hjelp håper jeg på å få det på i løpet av formiddagen. Litt for stort til å håndtere alene er jeg redd..
  6. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Tok meg en time, men med håndbrekket av og ved å løsne på braketten til stab-staget bak så fikk jeg mye mer bevegelse i bakstillinga, nok til å klemme på plass fjæra uten bruk av spenner. Bakfjærene var omtrent samme størrelse som de originale (like høye), det virker som det er normalt når jeg i går kveld googlet litt for tips og råd på installasjon. Bilen ble nå høy bak men håper det setter seg ved litt bruk. Foran før: Etter:
  7. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Jeg har sett noen bruke strips på YouTube som fjærspenner. Ganske originalt om ikke litt på kanten, men det er ihvertfall plass still strips der. Om jeg ikke får det til med jekk og lignende så prøver jeg strips. Det er ikke plass til vanlig fjærspenne ihvertfall.
  8. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Takk for råd. Jeg fikk bare plass til en fjærspenne bak og det funket ikke. Er for trangt så man får ikke nok gap på spenna til å komprimere fjæra i noe nevneverdig grad. Fjæra bak er og tykkere enn foran så jeg fikk ikke helt gapet på enden i spenna skikkelig over fjæra så jeg gadd ikke teste det ut så veldig mye. Jeg googlet litt i etterkant og fant at det visstnok hjelper å ikke ha på håndbrekket, så jeg skal teste det. Og videre kommer jeg til å sette opp en liten jekk inni der og "jekke" ned spindelen fra chassiset.
  9. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Senkesett, litt sånn meh... blandede følelser. Gjorde samme jobben i Skottland med 330'n og der var fronten et lite helvete siden den ene klemmebolten knakk i spindelen. Så ikke akkurat fram til å gjøre dette om igjen her, men med lån av en elektrisk slagtrekker og i kombinasjon med USA bil så løsnet alt veldig fint foran, trengte bare manuelt arbeid og det var helt greit. En god dose WD40 på forhånd hjalp sikkert Ikke all verdens forskjell i høyde, men HR har langt flere vindinger og er tydelig en progressiv fjær. Og her var fronten på plass. Så til der bak. Holdt på i 2 1/2 time med fronten, tenkte jeg skulle hive meg over de bak siden det var så enkelt på bilen i Skottland, bare løsne på bolten som holder demperen til spindelen og hopp litt på hele greia så skulle fjæra nærmest spasere for egen hånd ut. IKKE FAEN. Satan så lei jeg blir. Sloss lenge med bare å få ut den ene, og da var det jo selvfølgelig ikke snakk om å få på plass HR fjæra siden den er ca like lang. Har løsnet på stab-stag og RTAB innfestningen, har blitt litt løsere men ikke i nærheten av nok. Står litt fast nå med bare 1 fjær på bakakselen og får ikke på plass den andre. Noen som vet råd?
  10. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    EU godkjenning i mål og det var en utrolig lettelse å få det igjennom. Bilen var ganske fin under, noe som seg hør og bør i og med at det var en California bil. Litt slitne framdekk så jeg men de får holde ut sesongen. Begynner med installasjon av H&R senkefjærer i kveld er planen, håper boltene ikke knekker av framme der og gjør livet vanskelig.
  11. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Prøvde å fange lyden av innsuget i en tunnel, men brølet lar seg ikke fange helt, ble litt mye vindstøy.. 20190610_151323.mp4
  12. mr.Wreckless

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Har sikkert sagt det før, men det er en virkelig flott E36 du har. Bra innsats med all jobbingen!
  13. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Har hygget meg og kosekjørt litt nå med CSL innsuget, å senke vinduene gjennom de lokale tunnellene og gi full gass var en sann fryd som førte til verdens bredeste glis tror jeg. Kjøreopplevelsen med dette på blir en helt annen enn på en standard bil. Men på kjøreturen så var det åpenbart at bilen ble klar for neste steg: Ingen førstepremie for å gjette hva det blir. Hadde i utgangspunktet tenkt til å gå rett på coilover, men prisforskjellen og det at jeg har mange andre planer og ønsker om oppgraderinger gjorde det til at jeg valgte et enkelt sett med gode senkefjærer fra H&R. EU kontroll venter til uka så jeg tror jeg venter med å sette dette på til kontrollen er overstått. Håper og på at karbonpanseret blir sendt på førstkommende mandag. God helg.
  14. Grattis, godt å høre du har fått orden på bilen
  15. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Mer tjuvpakk som kjører M3.. Lyden der ved 3k rpm og full gass er fantastisk, og videoen gjentar på ingen måte virkeligheten rett. 20190603_204514.mp4