Jump to content

mr.Wreckless

Members
  • Content Count

    316
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

mr.Wreckless last won the day on October 5 2019

mr.Wreckless had the most liked content!

About mr.Wreckless

  • Rank
    Major

Profile Information

  • Kjøretøy
    E46 M3/B8 Audi A5

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Virkelig lekker bil! Ta vare på den, og mer interiørbilder mottas med takk
  2. Bra reddet E36! Aircups, var det et generisk sett du satte på eller spesifikt til E36?
  3. Alt som følger blir jo min personlige mening, men jeg tror det beste setet jeg har sittet i i nyere tid er fra Porsche Macan, 18-veis varianten. Fantastisk komfort, myke med skinn i god kvalitet samt rikelig med justeringsmuligheter. Når det er sagt så synes jeg BMW har vært ganske langt frampå med generell setekomfort og stol-kvalitet på de bedre setene, se bare på hvilke justeringsmuligheter deres komfortstoler har, og dette stammer fra litt lengre tilbake i tid og selv "interiør-kongen" Audi har hengt laaaaangt etter på dette. Mercedes har vært i nærheten IMO uten å være like bra. Når det er sagt så har jeg kanskje en rar rygg, men har konsekvent ryggsmerter i større eller mindre grad i omtrent alle bilene jeg har sittet i. Om det skyldes feil justering av brukeren, rar rygg eller dårlige seter kan jo de lærde strides om, men personlig så synes jeg de "ordinære" setene til BMW ikke er mer enn adekvate og fullstendig uten nevneverdig bemerkelse hverken på godt eller vondt, deres "gode" stoler derimot er upåklagelige og blant de beste på markedet i mine øyne.
  4. Du kan og kikke på Burkhart sin hjemmeside. De har relocation kit til SMG pumpa samt så får du kjøpt oppgradert pumpe og akkumulator, temp. senorer osv til en litt mer overkommelig pris, dog om du skal bytte alt så øker jo kostnadene fort allikevel. Pumpa lar seg visstnok bytte mens den står i bilen, du må ellers av med innsuget for å komme til resten og da blir det litt jobb og timene hos en betalt mekaniker på verksted går i vei. Ellers så er ikke disse bilene så forferdelig komplisert å skru på om du vil prøve litt selv. Var ikke kjempekyndig som mekaniker men jeg flytta på pumpa i min bil via et relocation kit så nå står den veldig lett tilgjengelig ihvertfall. Men min funket allerede fra før av og jeg måtte vel ut med ca 6k for alt sammen pluss at jeg gjorde jobben selv. Dette er virkelig ikke hokus pokus! Lykke til!
  5. Jeg endte opp med å bytte releene på min GM5 modul da låsen var til tider vanskelig. Jeg gjorde denne jobben i fjor så husker ikke helt symptomene og hvordan visa endte, men slik det er nå så har jeg problem med låsen på førerdøra og at den ikke alltid vil låste når jeg trykker på knappen. Jeg mistenker sterkt at feilen nå ligger i enheten i døra siden jeg ser pinnen på toppen av døra "vil" men den får ikke helt til. Lykke til
  6. Undre hva han skulle sagt om nestemann på kontroll kommer med "vanlige" bremser og skalla dekk.. Bremsene er jo i orden i henhold til fabrikant og dekk og veigrep har visstnok ingenting å si. Og det at fabrikanten har valgt den billigste og minste bremsen de kunne komme unna med har heller INGENTING med saken å gjøre og den derre merkelige ABS saken er sikkert ekstrautstyr. Makan til idioter hos biltrangsynet av og til. Man kan jo bare riste på hodet av at disse folkene med innsyn kan mangle kompetanse og kunnskap til de grader.
  7. Usikker på hva det heter der ute, bor i Bodø men er ikke herifra. Er nå ute og kjører koseturer rett som det er Ses på veien!
  8. Ingen store oppdateringer, men omsider finvær og noe som ligner sommer nordpå så da må man vaske bil og ta seg en kosetur Lofoten i det fjerne bakgrunn.. God Pinse til alle
  9. For min del av ved lave hastigheter siden jeg fjernet den originale elektriske vifta i front, om du vil ha snøknappen av ved hard kjøring blir jo opp til deg men da snurrer det jo fort rundt (stort sett) + masse fartsvind til å kjøle så ikke noe stress, dog så stjeler sikkert a/c kompressoren 0.5 hk
  10. Du forstod rett ja. Tomgangen er fin uten snøknapp, dog så er det nå vesentlig bedre med snøknapp etter at jeg etterfylte gass siden a/c kompressoren nå ikke må jobbe seg ihjel for å imøtekomme systemets krav for å få kald luft (om jeg forstod mekanikeren rett). Derimot så ble jeg anbefalt å ikke ha på snøknappen i kø og ved lave hastigheter siden jeg har fjerna vifta til a/c systemet og mekanikeren var redd det ville føre til for høye interne temperaturer og trykk og at gassen da bare ville bli dumpet til atmosfæren via overtrykksventilen.
  11. Jeg vet jeg sa jeg var ferdig med fronten. Jeg løy 🙊 Pakke fra koed for å krone verket. Men NÅ er den ferdig.. Bilen er tilbake fra mekaniker, og etter råd fra han ang. jaging på tomgang så fikk vi etter litt feilsøking mistanke om A/C kompressoren. Og sant nok, når jeg koblet fra den via snøknappen inne i bilen så gikk motoren kjempefint. Det hele endte med at jeg fikk etterfyllt gass, men mekanikeren merket seg og at jeg har fjernet vifta i front som faktisk kjøler a/c radiatoren og at dette har en innvirkning på systemet, på tross av våre nordlige temperaturer. Risikoen er at med økt varme vil det interne trykket på A/C systemet øke såpass at gassen kommer slippes ut av overtrykksventilen. Der ble jeg klok av skade. Derimot så var det ikke helt enden på visa da jeg har en uregelmessig tilbakekommende feil på VANOS systemet, det skjer en sjelden gang og overrasker meg litt siden hele VANOS opplegget skal være ganske driftssikkert med oppgraderinger fra Beisan systems. Har visstnok med over-retardasjon og styring av innsugs-kammen. Har sendt Raj på Beisan en mail for å rådføre meg før jeg går videre i feilsøkingen da jeg har hatt av og rengjort ventilene som styrer dette opptil flere ganger.
  12. Plages litt med en tomgang som jager litt, den virker sitte stødig stort sett i 6-7 sekunder etter litt rusing før den begynner å jage igjen, dog så er det små øyeblikk der den ligger stødig. Har googlet og sjekket, og siden det virker som jeg ikke har noen vakumlekasjer eller falsk luft, så har neste mistanke falt på VANOS oljetrykket evt. en intern lekkasje av den som sådan. Jeg begynner med trykkakkumulatoren som sitter på undersiden av motoren under eksosmanifold, den skal etter ryktet sørge for nok trykk for VANOS systemet spesielt på tomgang da pumpa ikke nødvendigvis spinner like fort rundt akkurat da. Akkumulatoren sitter høvelig lett tilgjengelig med bilen i lufta. En enkel bolt på braketten samt å løsne på røret som går opp til VANOS enheten. Dessverre så måtte jeg ta ut hele braketten siden etter 18 år så var det ikke bare bare å bryte løs hengselet, og av de 2 boltene braketten hang i var den ene plassert veldig trangt til, så ikke vanskelig, bare tidkrevende. I stikka var det en smal sak å få løsna på hengselet, og vipps så var ny akkumulator montert: Bytta i samme sleng røret som går fra denne og opp til VANOS'en, bestilte en i rødt fra Hack engineering sammen med noen nye pakninger for å se om det hjalp på jagingen. Denne var veldig vanskelig å få på plass siden det ene metalløyet jeg brukte for å holde den på plass var veldig vanskelig plassert, men etter 1 times kamp måtte også denne bukle under etter litt bønn og overdreven bannskap fra hjemmemekanikeren. Sånn passende matchende rødt til Mishimoto kjølevannslangene. Ute og testet med en liten langtur i finværet på selveste 17.mai, og bilen går sabla bra, men tomgangsproblematikken vedvarte, selv om jeg fikk inntrykk av at det virket som det ble hakket bedre. Da får neste mistanke være at den trykksatte olja til VANOS sniker seg forbi dårlige og gamle pakninger og o-ringer internt rundt stemplene i VANOS opplegget, men lurer på om jeg ikke skal la akkurat den ligge til jeg skal bytte kamaksler da dette er en litt mer involvert jobb. Jeg må vurdere å få testet trykket et sted da det skal la seg måle og visstnok skal ligge stødig på 115 BAR.
  13. E46 M prisene på Finn er friske, men ikke hårreisende!? Daniel her på forumet skal jo selge sin ryddige bil, og jeg ville tro at det alltid er prutemonn på de listede prisene på Finn uansett med mindre det er snakk om noe helt spesielt. Min mening er dog at skal man ha en "spesiell" bil som en M, noe man har drømt om og virkelig har lyst på, så synes jeg det er et av tilfellene man skal følge hjertet og ikke hodet, og da følgelig sette prisen litt til side. Når det er sagt så synes jeg jeg nylig så et par E34 M5 som også så ganske rene og ryddige ut på Finn? Lykke til
  14. Omsider var felger ankommet: Dog det store sommerføret lar vente på seg: Vi får trosse været og få lagt om, et par før shots: Et håpløst innpress fra BMW spør du meg. ESR06 18x10.5/8.5 med litt mer ok innpress bestilt fra Tempe i Trondheim: Ganske så fornøyd, og godt å få ordentlige dekk på plass på bilen, dog bare Pilot Sport 4 tilgjengelig i 18". Var litt skeptisk til å gå ned fra 19 til 18, men gjorde det siden bilen originalt kom med det, samt felgene som var tilgjengelig hadde, i mitt skjønn, bedre fitment i 18". Videre har jeg også fått kjørt samme soting i lakk på panseret, så da får man kalle bilens front for ferdig: Ønsker alle en god 17.mai helg med masse pølser og is :)
×
×
  • Create New...