Jump to content

mr.Wreckless

Members
  • Posts

    437
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

mr.Wreckless last won the day on October 7 2021

mr.Wreckless had the most liked content!

Profile Information

  • Kjøretøy
    E46 M3/B8 Audi A5

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

mr.Wreckless's Achievements

  1. Kan kanskje ikke være så dumt nå som alt er nytt der ja... Sier ja takk til det om det skulle passe
  2. Ikke tort å trå på pedalen.. Men neida, den dro litt til venstre sånn i starten, men det virker som den lugger og drar på begge kaliperne foran høvelig likt etter at jeg har trådd på bremsepedalen noen ganger, så tror bare jeg trenger å bruke de litt for å få de kjørt inn. Med gode dekk før på tørt føre så slet jeg med å aktivere ABS'n, nå er det bra stor forskjell om man tråkker hardt på pedalen ja! I det våte føret som har vært så har jeg dog ikke hatt anledning til å få testa ut bremsene skikkelig ennå. Men det sier seg selv at de bør bite bra mye bedre med klosser som er nesten dobbelt så store, og en skive som har vokst fra 325 til 360mm.
  3. Så, i lettvektsnavn, så oppgraderte jeg lufteskruene bak til titanium. Ble fint med nytt på kaliperene. Dog så var den egentlige grunnen at de gamle var litt slitne, og med litt så mener jeg ganske mye.. Holdt fortsatt tett dog, men siden jeg gjenget opp motstående side i kaliperne så ville jeg ha nye her med skikkelige gjenger.
  4. Ville tro de V3 nok er veldig bra, hadde KW DDC på Audien min og de var helt vilt komfortable selv med lav kjørehøyde og tyggegummi profil på dekka. Men så var det og en noe tyngre bil, og siden M3'n er litt lettere ser jeg for meg at det blir "vanskeligere" å lage en demper/fjær kombo som klarer både å være komfortabel og sporty uten noe særlig vekt å jobbe med, men så er ikke jeg ekspert her. Hører folket sier Öhlins Road & Track skal være bra, dog ikke siste skrik i komfort men særdeles komfortable mtp at fjæra er dobbelt så stiv som OEM.. Men det var en avstikker, du får heller gi tilbakemelding på dine V3, bilen blir jo kjempeflott! Så får du si ifra om du trenger nye støv-hetter til stemplene bak på dine 996 brembo kalipere siden jeg klarte å kjøpe dobbelt så har jeg et sett liggende..
  5. Visste ikke at disse hadde eksternt reservoar til olja...? Og ser fjæra er progressiv men du har ikke hjelpefjær? Merkelig at mine KW ST XTA, som etter ryktet skal være lik KW V2, dog så har mine ikke progressiv fjær men hjelpefjær.. Nysgjerrig på hvordan du opplever dine å kjøre på, mine er satt til det mykeste, og skulle gjerne sett de kunne vært litt mykere selv om de er småstive på sakte fart og ok på normal fart.
  6. Skikkelig lekkert Er det KW competition du har på eller "vanlig" V2/3?
  7. Heheh artige saker men tenkte beholde denne NA, særlig siden jeg har investert i det CSL innsuget på denne.
  8. Ok, tur for frambremsene. Et sett fra Freakyparts med Ferodo DS2500 klosser beregnet for en litt større skive fra E9x M3 på 360mm. Det var litt jobb, mer enn forventet, litt knot med brakettene da jeg satte de på "feil" vei og bremseklossen ikke skled skikkelig inn. Så måtte gjøre om det der, i tillegg måtte jeg massere litt av godset på kaliperene for at skiva ikke skulle ta borti. Mye pirk så lite bilder. Fin Brembo kaliper fra Renault Megane RS, stålomspunnet slange og gode klosser. Måtte faktisk grave frem mine 20mm spacere siden felgen tok borti såvidt med 10mm, så får bestille opp noen i 12mm tror jeg. Ellers så fikk jeg bare en rask runde i kveld etter 5 timer skruing. Skal ta en inspeksjonsrunde i morgen og lufte bremsene litt mer. God helg
  9. Kjøpte nye slanger, originale passer ikke pga vinkelen da de går rett ut av porsche kaliperen og må ha en 90 graders bøy på seg. Du ser den slangen såvidt på det ene bildet. De jeg kjøpte var fra e-bay og tilpasset E46 M3 med 996 kalipere bak.
  10. Så ble det en runde i garasjen for å få montert herligheten. Av med det gamle er jo grei skuring, men siden kaliperen er større så må bremseskjoldet vike litt. Drøy forskjell på klossene, de nye er nesten dobbelt så store! Og omsider ser det fresht ut med drilla skive, dog ikke noe større enn original, kanskje ikke så rart siden den gamle også er original Spunnet slange, bolter og brakett. Og etter montering, mulig jeg må stramme håndbrekket litt.. Så får jeg ta frembremsene til helga
  11. Jeg vurderte de, men fargen var feil, og ville ikke bruke tid på å lakkere opp helt nye kalipere. Så jeg gikk for Freakyparts sitt sett, så det blir nye Ferodo DS2500 klosser rundt hele, stålomspunne slanger og 4 stempla Brembo på alle. 360mm E9x M3 skiver fremme fra Girodisc.
  12. Disse skal bak på standard 328mm skiver. Har et 360mm sett som skal på foran med tilsvarende Brembo 4 stemplet kaliper.
  13. Ny liten og kommende oppgradering. Kjøpte disse ganske billig på e-bay, men fant fort ut at det ikke finnes noe billige deler fra sånn Stuttgart-boble (fysj). Her var det mye som var gjengespist, så det første jeg måtte gjøre var å handle inn gjengetapp i M10x1 for å freshe opp de, samt nye lufteskruer. For at disse skal passe på M3, så har jeg handlet inn braketter fra Burkhart, men kaliperne må også "snus", siden på Porsche så sitter de foran bakhjulet, og på BMW sitter de bak bakhjulet. Inni er det stempler av 2 størrelser (28 & 30mm) og det minste skal møte skiva først, så da må man flytte kaliperne sine kryss rør og lufteskruer for at alt skal bli rett. Så mens jeg gjorde dette vil jeg også helst ha nye pakninger, og det var jo en liten formue når man vil ha original Brembo. Mitt lokale verksted blåste ut stemplene for meg. Så etter en rens la jeg disse i fryseren et par dager mens nytt ankom fra England. Kaliperne la jeg i ovnen på ca 80 grader, så håper jeg at en 100 graders forskjell vil gjøre stemplene lette å dytte på plass. Nye o-ringer og nye støvdeksler, samt litt stempelfett fra biltema så smatt alt sammen på plass. Ikke de fineste i lakken, men så var de også veldig billige, ca 7000 NOK i disse totalt nå, så er jeg spent på hvor mye knot de blir å få på da bremseskjoldet må manipuleres litt... God kveld
  14. Var ute i nabolaget forrige helg og fikk til min skrekk tidenes feil og juletrebelysning på dash'n i min M. Ble brått nervøs og bilen min gikk skikkelig dårlig. Halta meg hjem og fikk feilmelding på throttle position sensor, så heldigvis ikke noe relatert til mitt arbeid.. Bilene dine tar seg fint ut! Skinnsetene i min var ganske slitne, ikke mykt skinn i det hele tatt, tror for å være ærlig at det ikke skulle være mulig å redde mine etter 15 år i Californiasola...
  15. Så var det omsider vårslipp i påska 2022. Digg å omsider kunne sette seg bak rattet og nyte doningen i finværet. Bilen starter og går, motoren maler som en katt, dog så skal jeg få tuneren til å gjøre noen småjusteringer for at den skal gå jevnere på tomgang når den er varm. Så blir det vel noen nye bremser på bilen utover våren tenker jeg. God påske! Vårslipp20224.mp4
×
×
  • Create New...