stellazzio Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 hei. skal bytte håndbrems på 318i e46, og har søkt inn bilen på mekonomen.no har bestilt 2 håndbremsskosats siden jeg skal bytte på begge sider. har også lagt inn bestilling på 2 stk monteringssett håndbrems. Trenger jeg begge de 2 eller er 1 sett for begge bakhjul?
Bimmerlars Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Trenget ett sett av hver. Du må også skifte skiver og klosser. Skivene er opprusta der bremseskoa bremser inni skiva
stellazzio Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 vel bremse skiver ble skiftet av forrige eier både fremme og bak, så hvorfor må jeg skifte det....? det er trommelbrems på håndbrekket.
Bimmerlars Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Kjenner ikke bilen din så kan ikke svare på det. Spørs når forrige eier bytta di det. Det er trommelbrekk ja, alle BMW med skiver bak har det.
Lars89 Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Ikke noe poeng å bytte skiver hvis de ikke er kav gåene, men viktig å pusse bort rust/slitekant på skiva for å unngå ulyder.
stellazzio Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 ja ja, får gå til innkjøp av nye bremser til håndbrekket så får vi se. er vil ikke så mye mer arbeid å bytte vanlige bremser når jeg først er inni der. takker for hjelp.
Bimmerlars Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Ikke noe poeng å bytte skiver hvis de ikke er kav gåene, men viktig å pusse bort rust/slitekant på skiva for å unngå ulyder. Ofte når håndbrekket må skiftes har skiva sitti der så lenge at den er opprusta på innsida. På verksted byttes vanligvis skiver og brekksko samtidig, så når brekket er utslitt er skiva gammel og dårlig. Kan se bra ut på utsiden, men inni er den oppspist. Er ikke værre enn å ta av og se, så finner du jo fort ut av det
Lars89 Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Ikke noe poeng å bytte skiver hvis de ikke er kav gåene, men viktig å pusse bort rust/slitekant på skiva for å unngå ulyder. Ofte når håndbrekket må skiftes har skiva sitti der så lenge at den er opprusta på innsida. På verksted byttes vanligvis skiver og brekksko samtidig, så når brekket er utslitt er skiva gammel og dårlig. Kan se bra ut på utsiden, men inni er den oppspist. Er ikke værre enn å ta av og se, så finner du jo fort ut av det Stemmer foråvidt at det er vanlig å bytte samtidig, men virker på trådtarter om skiver ikke er alt for gamle. Men vanskelig å i uten å se bilen.
stellazzio Skrevet September 27, 2008 Forfatter Skrevet September 27, 2008 han som eide bilen før måtte vist bytte bremser før forige EU-kontroll. Broren jobbet på verksted så det var vist han som gjorde det. enig at hvis han jobbet på verksted at han ikke tok håndbrekk i samme slengen. får skru opp å se inni. hvem vet. finner kanskje ei potte med gull i samme slengen. var reinbue mot hjulet når jeg spylte den i sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå