Fixfax Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Hvordan kan jeg kontrollere en motor som ikke kan prøves og ikke står i bil før jeg eventuelt kjøper den? uten og demontere hele driten kjedlig og sitte med katta i sekken, etter ogha betalt endel tusen krone liksom
Ole@Automote Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Er i grunn vanskelig å sjekke den no særlig, du må bare stole på det selgeren sier.
Glenno Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 hmm, usikker. Blir litt tror dette men kompresjons test og leak test så vet du mer om motorens tilstand. Tror det er vanskelig bedømme motor anderledes. Må få en form for garanti eventuelt da.
Fixfax Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Bare skrive en kontrakt eller noe med selger da... kan man ikke se endel bare ved og ta av toppdeksel?
SteffenM2 Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Lærer ikke mye utifra det.. du kan jo iallefall få sett at det ikke er noen knekte ventil løftere, osv..
Glenno Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Lærer ikke mye utifra det.. du kan jo iallefall få sett at det ikke er noen knekte ventil løftere, osv.. Tror du noen gidder åpne motoren de vil selge?
oddis Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Er ikke akkurat mye jobb å skru av toppdekslet da.. Kan være lurt det, å ta en kikk på kam, vippearmer, oljen ol. Se visuelt etter svetting rundt toppakninga, og i tetningene i blokka (simringer/o-ringer), bunnpannepakning etc. Kjenn gjerne om motoren turner over fint. Er det olje på motoren så kikk også på peilepinnen. Girkassa kan du evt prøve å sjalte gjennom. Motorkjøp er vanskelig hvis man ikke får prøvestarte/kjøre, og man må bare stole på kjøper. Evt skrive kjøpskontrakt.
Glenno Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Er ikke akkurat mye jobb å skru av toppdekslet da.. Kan være lurt det, å ta en kikk på kam, vippearmer, oljen ol. Se visuelt etter svetting rundt toppakninga, og i tetningene i blokka (simringer/o-ringer), bunnpannepakning etc. Kjenn gjerne om motoren turner over fint. Er det olje på motoren så kikk også på peilepinnen. Girkassa kan du evt prøve å sjalte gjennom. Motorkjøp er vanskelig hvis man ikke får prøvestarte/kjøre, og man må bare stole på kjøper. Evt skrive kjøpskontrakt. Nei men nye toppakninger koster vel fort 500kr bare for syns skyld for eier som kansje ikke får solgt splitta motor. Men ellers enig .
Azeton Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Ikke så mye du får sjekket, men er du virkelig i tvil når du kjøper. så kan du faktisk ta deg tia til og skru av toppdeksel, bunnpanne får og få sjekket litt. Da regner jeg også med at selger vi være med ærlig når du spør om du får lov å gjøre det
oddis Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Er ikke akkurat mye jobb å skru av toppdekslet da.. Kan være lurt det, å ta en kikk på kam, vippearmer, oljen ol. Se visuelt etter svetting rundt toppakninga, og i tetningene i blokka (simringer/o-ringer), bunnpannepakning etc. Kjenn gjerne om motoren turner over fint. Er det olje på motoren så kikk også på peilepinnen. Girkassa kan du evt prøve å sjalte gjennom. Motorkjøp er vanskelig hvis man ikke får prøvestarte/kjøre, og man må bare stole på kjøper. Evt skrive kjøpskontrakt. Nei men nye toppakninger koster vel fort 500kr bare for syns skyld for eier som kansje ikke får solgt splitta motor. Men ellers enig . Det er forskjell på toppdeksel og topplokk. Toppakningen sitter mellom blokk og topp, og ikke mellom topp og toppdeksel Toppdekselpakninga er ofte av gummi, og er gjenbrukbar.
Azeton Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Ja, og hvis toppdekselpakningen er så dårlig at den går i stykker når du tar dekselet av, skal man også ha avslag!
Dirty Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 tar jo ikke av topppakningen det er jo en dagsjobb + nytt slipesett med topp pakning og andre pakninger + bolter koster fort 3 tusen til en 6er må nok bare se på stand på motoren og ta sjangsen
Glenno Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Er ikke akkurat mye jobb å skru av toppdekslet da.. Kan være lurt det, å ta en kikk på kam, vippearmer, oljen ol. Se visuelt etter svetting rundt toppakninga, og i tetningene i blokka (simringer/o-ringer), bunnpannepakning etc. Kjenn gjerne om motoren turner over fint. Er det olje på motoren så kikk også på peilepinnen. Girkassa kan du evt prøve å sjalte gjennom. Motorkjøp er vanskelig hvis man ikke får prøvestarte/kjøre, og man må bare stole på kjøper. Evt skrive kjøpskontrakt. Nei men nye toppakninger koster vel fort 500kr bare for syns skyld for eier som kansje ikke får solgt splitta motor. Men ellers enig . Det er forskjell på toppdeksel og topplokk. Toppakningen sitter mellom blokk og topp, og ikke mellom topp og toppdeksel Toppdekselpakninga er ofte av gummi, og er gjenbrukbar. Beklager mente toppdekselpakning. Uansett denne kostet meg i sommer ca 500kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå