Gå til innhold

Vifte til varmeapp. går ikke på noen hakk ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette varme motstanden til varmeapparatet? vifta på min 1994 320i m.klima virker ikke på noen hakk :shock:

Er det noen måte å måle motstanden for å se om den er gåen?

Når jeg vrir på bryteren kan jeg høre en svak lyd ca annenhvert sekund, høres ut som noe prøver å starte eller spjell som åpner og lukker?

Noen som har greie på dette ? Hjeeeelp :?

f6qajejn0wwz1prsnyp1.jpg

fn7stylox4ykobq0l5hu.jpg

5t36uf3zfqdzb4311xgv.jpg

Skrevet

Tenkte jeg skulle slippe å demontere meg ned til viftemotoren :) mener å ha lest at det er mulig å ohme motstanden eller noe slikt :?:

Skrevet

vis ikke viften går i det heletatt så er det ikke motstaden som er problemet. skulle gått på høyest hastighet vis det var motstanden som var ødelagt. så du må nok feilsøke et annet sted

Skrevet
Du har selvfølgelig sjekket sikkringen ?

Har hatt ute sikringen flere ganger for å se om den var gåen, i dag demonterte jeg meg ned til viftemotoren og fant ut at det ikke var strøm frem til den :? Byttet da 30 amp. sikringen selv om den så hel ut og gjett hva som skjedde, he he nå virker det.

Så en skal ikke stole på sikringen selv om den ser hel ut, sikringen som stod i hadde ganske tykk tråd mellom polene men var altså likevell gåen selv om tråden så hel ut.

Takk for alle svar da :)

Skrevet

Tips; ved skjekk av sikringer bruk f.eks multimeter på "summefunksjon". Om kretsen er hel, så piper instrumentet. Setter da en prøveledning på vært bein av sikringen. Tar heller ikke stor plass om du kjøper ett billig instrument på tema f.eks.. Som du nevner, ikke alltid man kan se at sikringer er røket..

Skrevet
Tips; ved skjekk av sikringer bruk f.eks multimeter på "summefunksjon". Om kretsen er hel, så piper instrumentet. Setter da en prøveledning på vært bein av sikringen. Tar heller ikke stor plass om du kjøper ett billig instrument på tema f.eks.. Som du nevner, ikke alltid man kan se at sikringer er røket..

Takk for tips Fliid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...