Mpowerman Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 noen som vet om denne blir til salgs nå da?
Ellingsen B. Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Det var bra det gikk bra med fører. Litt panikk når man ligger opp ned der kan jeg tenke meg.. Jeg ville vel tro at det billigste er heller å vente noen år før man kjøper bilen i Tyskland for så å tolle den inn..bilens pris synker jo betraktelig i Tyskland og nå får man snart E39 M5 kastet etter seg der nede..
Dr_S Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Er et mirakel om ikke han der mister lappen... kanskje en idé å fjerne bildene?
BreitBau Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Politiet var der.. No stress..
BreitBau Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Han hadde fått noe innih.... med kjeft.. Han hadde vært redd for å få juling omtrent hadde han sagt.. Mulig vetu03 vet mer om hva de sa? Tror ikke de tok fra han lappen, men så gidder ikke politiet gjøre noe overtid her heller.. Her er det jo texas etter halv fire om ettermiddagen.. Bruttern vraka bilen etter en utforkjøring fredag, M5en ble vraka lørdag, søndag var vi en gjeng som anmeldte en for råkjøring i sentrum på Geilo.. Kjørte 120 ++ i 50 sona.. Fikk bare beskjed om å ringe Lennsmannskontoret på Mandag.. Ønsket ikke å kalle ut folk får å ta tak i slike ting.. Så så lenge du kjører lovlig her i åpningstiden til polititet så er det ikke noe stress.. Samt at alle her oppe vet når UP er oppover, for alle kjenner en/ei som jobber på hotell, og de vet jo når UP bor der..
BreitBau Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Selvfølgelig gjør de det? De sender jo oppover 3 patruljebiler annenhver helg!
BreitBau Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 De kommer fra Hønefoss og bor på Hotell.. Edit: Leste for en uke siden at UP nekta å bo på hotell nå fordi de ikke fikk kompensasjon fordi de ikke var hjemme. Så nå blir det bare kontroll i "kontortiden"... og siden det tar 2 timer til Høneføss herfra, går 4 timer med i pendling, så da kan de være her i nøyaktig 3,5 timer om de ikke har betalt i lunsjen.. Altså mellom klokka 9.00 og klokka 13.00 Utenom det så er det da denne lokale Lennsmannspatruljen som fungerer som UP.. De står jo i hytt og gevær
Ceylon Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Smart å ødelegge donorbilen før man skal bygge om. Jeg aner en økende tendens til ulykker på prøveskilt, og har en følelse av at det (dessverre) vil komme innskjerpinger der om dette fortsetter. Jeg HÅPER det skjer, og ønsker forandringer på dette området velkommen.. Jeg har INGEN problemer med innstramming på dette området. Rød Skilt burde kun være lov mellom klokka 0700 om morgene og 2100 om kvelden. Vanlige folk retter seg lett inn etter dette og får flyttet bilen før fristen går ut. På lengre strekninger kan disp. gies. Dersom det er snakk om prøving av bilen kan man lett gjøre dette før 21.00. Problemet med rødskilt er at det har tatt helt av. Ungdommer kjøper seg billige biler med mange hundre hester, som kun blir momset. Mange av disse bilene har ingenting på veien å gjøre, og heller ingenting i hendene på unge sjåfører å gjøre. Jeg skjønner godt jeg tankegangen bak. Se feks på denne M5en. Kostet over 300 000 å tolle inn. Med 1000 kroner per helg så kan du dermed leie prøveskilt i 300 helger og med kun 15 helger hver sommer tar det dermed 20 år før det har lønt seg å momse inn bilen.. Når bilen allikvel bare brukes i helgene er det jo ikke nødvendig med skilt på bilen, og siden man har råd til en billig bruksbil er ikke behovet for bilen heller der i ukedagene.. Tatt i betrakning at det ikke ender slik som ovenfor er det jo "billig" med prøveskilt. Alt stress med registrering og godkjenning slipper man også.. Rødskilt er for PRØVING og FLYTTING.. Og jeg ønske strengere regler velkommen! Enig med deg. Skjønner godt at folk kjører med prøveskilt i helgene. Er ikke noe logisk sammenheng mellom avgiftene vi betaler for hvitt skilt på en bil med stor motor og mange hk.
Dr_S Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 De kommer fra Hønefoss og bor på Hotell..Edit: Leste for en uke siden at UP nekta å bo på hotell nå fordi de ikke fikk kompensasjon fordi de ikke var hjemme. Så nå blir det bare kontroll i "kontortiden"... og siden det tar 2 timer til Høneføss herfra, går 4 timer med i pendling, så da kan de være her i nøyaktig 3,5 timer om de ikke har betalt i lunsjen.. Altså mellom klokka 9.00 og klokka 13.00 Utenom det så er det da denne lokale Lennsmannspatruljen som fungerer som UP.. De står jo i hytt og gevær Hehe...dere har det godt Skulle ønske det var slik her nede og
BreitBau Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 De kommer fra Hønefoss og bor på Hotell..Edit: Leste for en uke siden at UP nekta å bo på hotell nå fordi de ikke fikk kompensasjon fordi de ikke var hjemme. Så nå blir det bare kontroll i "kontortiden"... og siden det tar 2 timer til Høneføss herfra, går 4 timer med i pendling, så da kan de være her i nøyaktig 3,5 timer om de ikke har betalt i lunsjen.. Altså mellom klokka 9.00 og klokka 13.00 Utenom det så er det da denne lokale Lennsmannspatruljen som fungerer som UP.. De står jo i hytt og gevær Hehe...dere har det godt Skulle ønske det var slik her nede og Ja mulig det er en vinkling.. Men stadig økende fart og sjansespill er ikke positivt for trafikken.. Selv liker jeg å kjøre i 90-95 i 80 km/t og det er stående praksis her oppe å gjøre nettopp det. Problemet er at ungdommene kjører for fort. Og enkelte skjønner ikke at man setter andres liv i fare.. Brodern burde mistet lappen i helga.. Samme med Føreren av denne M5'en, men politiet har ikke ressurser.. Hva lærer man av da? Det eneste man får høre av kompisene er at "du er jaggu gæren!", og det tilogmed med positivt fortegn.. Blir for dumt vett at slike ting krediteres i ungdomsmiljøene.. I Helga ble 3 ungdommer knivstukket på Gol.. Det er veldig sikkert at dette er ett hevnoppgjør for blind vold.. I årevis har politiet vært underbemannet eller snudd ryggen til.. I årevis har blind vold, og faktisk gjengkriminalitet (!) bygd seg opp i Hallingdal.. Det er ille at slike ting skjer her som resultat av hevnoppgjør. Folk føler de må ta "kniven" i egne hender.. Tragisk..
Halvor89 Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Ah. Kjiip sak med m5en. Men om kjøringa var slik folk sier, så var det vel fortjent..
BreitBau Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Ja det er jeg enig i.. Skal ikke si jeg er guds beste barn.. Har selv hatt mer enn det dobbelte av fartsgrensa flere ganger.. Men kan ikke si annet enn at jeg nå er 24 år, og at slike ting kommer seg med åra.. Allikevel, når du greier å legge den brei utfra ett kryss, få en kontra som du ikke kan rette inn, og drar av veien, da kan jeg nok kalle det en smule unødvendig.. Var jo INGEN der han skulle tøffe seg for eller noe ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå