Gå til innhold

Justere kmstand E36 2

Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Var mange som missforsto den tråden så det ut som.

Jeg har ulyder i mitt instrument, på printsiden og skal derfor bytte det.

Bilen har komplett servicehefte og vil gjerne at km standen skal fortsette og stemme. Skal da ikke skru den tilbake for og selge den :lol:

Men forsto det slik at man ikke får noe hjelp til dette? Evnt. om noen kan ta det på PM? Koed gjør jo dette for deg om man kjøper instrument fra de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Kanskje ta kontakt med ditt forsikkringsselskap og høre hvordan de mener du skal gjøre det, det er jo der den største smellen kommer ifra om noe ikke skulle stemme ved et uhell.

Sikkert en grei sak og fikse, men kanskje få akuratt den jobben gjort på et orginalverksted, da får man sikkert papirer på jobben med god dokumentasjon og grunn til hvorfor byttet har skjedd.

På den sikkre side : Koed kan sikkert gjøre jobben, men har de lov til det ?

Og hvorfor skulle de gjøre det ?

Må da være mye bryderi for dem og forsikkre seg om at de setter riktig KM uten og være delaktig i en eventuell KM svindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ta kontakt med ditt forsikkringsselskap og høre hvordan de mener du skal gjøre det, det er jo der den største smellen kommer ifra om noe ikke skulle stemme ved et uhell.

Sikkert en grei sak og fikse, men kanskje få akuratt den jobben gjort på et orginalverksted, da får man sikkert papirer på jobben med god dokumentasjon og grunn til hvorfor byttet har skjedd.

På den sikkre side : Koed kan sikkert gjøre jobben, men har de lov til det ?

BMW vil/kan bare justere til 0.

Og jeg har startet en ny tråd på hvordan man kan kontrollere KM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis man har et ødelagt speedometer og skal kjøpe et nytt et kan man vel endre km til det bilen har gått?

Når man skal endre km så kan man vel samtidlig se hvor mange km hjernen på bilen sier at den har gått?

Ja, det er jeg enig i, men det jeg prøver og formiddle er at det gjør man hos orginalforhandler og burde kunn gjøres der. Hviss ikke kan man jo bare bestille seg et nytt instrument fra hvorsomhelst og få den km.stand man ønsker ? Da er det lett og trekke ifra 100.000 på kjørelengden vel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis man har et ødelagt speedometer og skal kjøpe et nytt et kan man vel endre km til det bilen har gått?

Når man skal endre km så kan man vel samtidlig se hvor mange km hjernen på bilen sier at den har gått?

Det gjelder nyere biler. Da ligger det i hjernen og i nøkkelen. E36 sies det å ha denne infoen i instrumentpanelet.

Trenger vel ikke få noe dokumentasjon på hvorfor man har gjort dette, så lenge den justeres korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant at folk kan gjøre det. Men det er jo ikke alltid orginal forhandler er helt med i hengslene heller?

Selvfølgelig går det ann, men ser en selger ut som en man ikke kan stole på så bør man vel nesten få skaffet seg utstyr som kan sjekke dette selv? Og er bilen tilbakestilt, kjøp den og saksøk forhandleren. Dette vil som oftest gi selgeren en lærepenge.

Men dette er et helt annet tema som handler om å stole på folk.

Mens dette er en person som har hatt posts her før om at han har problemer med speedometer og skal gå til anskaffelse av nytt. Ser da ikke helt problemet med å sende ham en pm om hvordan slikt skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg enig i, men det jeg prøver og formiddle er at det gjør man hos orginalforhandler og burde kunn gjøres der. Hviss ikke kan man jo bare bestille seg et nytt instrument fra hvorsomhelst og få den km.stand man ønsker ? Da er det lett og trekke ifra 100.000 på kjørelengden vel ?

Derfor kjøper man bil med komplett servicehefte dersom man er opptatt av km stand. Rart at "alle" E30'er har gått 160.000 de siste fem åra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også enig, men hvem stoler man på at det er blitt gjort korrekt da ?

Skulle jeg kjøpt brukt bil, uansett merke og speedometeret var byttet (Greit man trenger ikke å nevne dette, men allerede da blir man lurt spør du meg) Så hadde ikke jeg kjøpt bilen.

Spør deg selv, du kjøper en bruktbil og selger sier speedometeret er byttet p.g.a feil. Helt OK, men ingen papirer på før og etter KM stand

Dog så er nok dette et litt eldre problem da det var mekanisk KM-stand ikke elektronisk som det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant at folk kan gjøre det. Men det er jo ikke alltid orginal forhandler er helt med i hengslene heller?

Selvfølgelig går det ann, men ser en selger ut som en man ikke kan stole på så bør man vel nesten få skaffet seg utstyr som kan sjekke dette selv? Og er bilen tilbakestilt, kjøp den og saksøk forhandleren. Dette vil som oftest gi selgeren en lærepenge.

Men dette er et helt annet tema som handler om å stole på folk.

Mens dette er en person som har hatt posts her før om at han har problemer med speedometer og skal gå til anskaffelse av nytt. Ser da ikke helt problemet med å sende ham en pm om hvordan slikt skal gjøres.

Takk for støtten.

Dersom en kjetring skal justere tilbake km standen på en bil klarer han nok det uten hjelp fra bimmers.no ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også enig, men hvem stoler man på at det er blitt gjort korrekt da ?

Skulle jeg kjøpt brukt bil, uansett merke og speedometeret var byttet (Greit man trenger ikke å nevne dette, men allerede da blir man lurt spør du meg) Så hadde ikke jeg kjøpt bilen.

Spør deg selv, du kjøper en bruktbil og selger sier speedometeret er byttet p.g.a feil. Helt OK, men ingen papirer på før og etter KM stand

Dog så er nok dette et litt eldre problem da det var mekanisk KM-stand ikke elektronisk som det er nå.

Da må man fortelle en evnt. ny eier om alt man har skifta etter at bilen var ny da? Er speedometeret eksakt likt som det som satt der så lurer man ingen ved å ikke fortelle at det er skiftet. Justerer man den for å få mer penger for bilen ved salg er man en svindler og en kjeltring. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har søkt litt på google osv og funnet ut at det lureste du gjør er å skriver ned hvor mye bilen din har gått på noen papirer som du evt har i en perm. Så gjør du det samme på det nye speedometeret også bruker du bare det nye som din nye måler da. dvs at du driter i km på den og bruker det som "0".

Bare å legge med noe dokumentasjon på at du har byttet speedometer og at dette derfor ikke vil stemme overrens med hvor langt bilen egentlig har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har søkt litt på google osv og funnet ut at det lureste du gjør er å skriver ned hvor mye bilen din har gått på noen papirer som du evt har i en perm. Så gjør du det samme på det nye speedometeret også bruker du bare det nye som din nye måler da. dvs at du driter i km på den og bruker det som "0".

Bare å legge med noe dokumentasjon på at du har byttet speedometer og at dette derfor ikke vil stemme overrens med hvor langt bilen egentlig har gått.

Hvorfor skal man gjøre det sånn? Det blir jo helt jalla? Servicehefte blir bare rot og surr osv. Hva er så galt med å justere km standen når det gjøres i beste mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...