Gå til innhold

...


Sir Hofstad
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner tråden, men det er nok ikke noe enkelt svar på dette.

Det sikkreste kortet man har er nok og dra til en orginalforhandler som kan plugge inn duppedingser og lese av hva som er i systemet. Det avslører den vanlige svindleren på KM stand.

Men hvilken garanti har man på at hjernen ikke er modifisert, der man kan gå inn og lese kan man sikkert også gå inn og forandre.

Man har ingen garantier, men en sjekk hos BMW verksted kan ihvertfall gi deg en oppriktig mening på tilstanden til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner tråden, men det er nok ikke noe enkelt svar på dette.

Det sikkreste kortet man har er nok og dra til en orginalforhandler som kan plugge inn duppedingser og lese av hva som er i systemet. Det avslører den vanlige svindleren på KM stand.

Men hvilken garanti har man på at hjernen ikke er modifisert, der man kan gå inn og lese kan man sikkert også gå inn og forandre.

Man har ingen garantier, men en sjekk hos BMW verksted kan ihvertfall gi deg en oppriktig mening på tilstanden til bilen.

Tror du har misforstått.

Jeg vet hva som trengs for å kontrollere OG justere på en del bimmere...

Tråden var ment å kunne hjelpe de som ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kontrollere uten og justere, så har du startet en tråd som kan ha noe for seg, men HVIS man kan i tilegg til og kontrollere at det er korrekt Km, justere Km, så hadde vi jo akkurat en tråd om dette som ble stengt. Da vet du hva som skjer med denne og ; )

Hvis dette innvolverer mer data enn kun og se etter en liten rød dott i hjørnet på det elektroniske feltet hvor det står Km (da samsvarer ikke lysmodul og instrument km.) Som sagt, hvis dette involverer mer data o.l så vil jeg nå tro at man kan justere samme plass som man kan lese av ; )

Tar jeg feil, så beklager jeg stort min skespsis, men dette er som det alltid har vært, ett sårt tema på Bimmers.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke egg opp til å få tråden stengt da, men la oss vanlige bilfolk få noen pekepinner på hvordan man kan se om bilen har ca samme løpstid som speedo viser.

Er ikke snakk om justeringer her, men "kvalitetskontroll".

EDIT : J.Hofstad sa han viste hva som burde kontrolleres i forhold til KM-stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke egg opp til å få tråden stengt da, men la oss vanlige bilfolk få noen pekepinner på hvordan man kan se om bilen har ca samme løpstid som speedo viser.

Er ikke snakk om justeringer her, men "kvalitetskontroll".

Takk...

Ble slettet noen tråder jeg startet tidligere av GUNNAR.

Men var dette jeg skulle frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, jeg har litt teknisk innsikt og gode ører, ikke minst vet jeg hva jeg vil ha. kjerra mi har snart gått 300.000 nå og det bekymrer meg egentlig ikke. Motoren maler som en katt, Autolaten fungerer helt prima.

Kjører vanlig vedlikehold, bytter bremseskiver\klosser og div. men det må man jo etter 70-80.000 uansett (Så jeg er på 3, eller sikkert 4 runden nå :) )

Men vogna er fin og pålitelig.

Sikkert fordi det er en "Bayersk Mester Werke"

BMW

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er som følger : Sunn fornuft. Men ja, skal man ta en bil på KM stand krever det lang erfaring med "mekking"

Man må ha et forhold til hvordan ting skal fungere, hvor tight ting skal være, og om visse deler tolererer litt slakk (allt skal jo være tight egentlig )

Har man ikke den nødvendige kunnskapen burde man benytte seg av NAF eller orginalverksted for en vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstod nå denne tråden som en mer konkret måte og finne ut km på. Man kan ikke se på rusta om bilen er gått 100 eller 200 tusen, man kan ikke kjenne etter slakk på bærekule, slakk i foring osv og dermed drive antagelser " jeg tror den er gått 200 ca. pluss minus 100 000 " hehe, det blir for søkt. Noen vil sikkert vri og vrenge på dette, hehe, men dere skjønner hva jeg mener ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...