Gå til innhold

"Sjømanns tråden"


Espen^^
 Share

Anbefalte innlegg

Virker utrolig ålreit å jobbe 4 uker ihvertfall og det blir nokk sikkert fort en vane at man har 4 uker ferie.

Er jo vandt med 7-15:30 og etter det når jeg kommer hjem så er jo den dagen så å si over .

Frister med 4 ukers turnus der man kan komme hjem skru litt bil osv på dagtid å være med kompiser osv på kvelden og i helger osv.

Noen her inne som jobber som skipselektrikker a ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kamerat som jobber som skipstrikker. Han trives godt, veldig variert arbeidsdag og mange nye utfordringer. Samt han har avtale med et elektrikerfirma hjemme slik at han kan jobbe hos de når han er hjemme på fri, dersom han ønsker det.

Jeg har selv jobbet på sjøen før jeg nå er begynt på skole. Livet på sjøen liker hvertfall jeg svært bra. Når du er hjemme er rn helt fri til å gjøre hva en vil når en vil.

Ukene ute pleier å rase avgårde og vips er man hjemme. Klart det blir litt vanskligere med familie, men hvis alle parter er innstillte på at dette skal funke går det bra :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå er jeg 20 år og har ikke mange forpliktelser så å jobbe på sjøen hadde passa ypperlig, kunne sikkert fått jobbe i land og for det elektrikker firma jeg er ansatt oss. men ser heller for meg å kjøpe en løftebukk og kjøpe inn div billige biler som ikke er bestått eu kontroll for å fikse å selge videre så man har noe å drive med når man er hjemme fra sjøen. 

 

er vell ikke så mye som skal til heller tror jeg for å bli kvalifisert til å dra på båt. kurs å sånt må en vell fikse selv og ser at imo 60 kurs koster ca 20 laken . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...