Gå til innhold

"Sjømanns tråden"


Espen^^
 Share

Anbefalte innlegg

nei, jeg har full skipper utdannelse. Tatt via redningsselskapet for et års tid siden.

Fikk du klasse 1 Dekksoffiserssertifikat i Redningsselskapet?

Kan jeg ikke tro det. For å løse mitt DO 1 sertifikat har jeg tilbakelagt mange år på skolebenken samt mange års fartstid, også utenfor norges grenser, men akkurat det siste kravet er det vel gått bort fra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har også klasse 1...måtte ha utenriks fartstid når jeg tok det. Men det er nok kanskje forandret på...

Det jeg stusset litt på er at man får fartstid til Klasse 1 på Redningsselskapenes skøyter....for disse er vel ikke over 500 BRT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror det må være 500 brt.

"Dekksoffisersertifikat klasse 1 tilkommer den som har:

a) fylt 20 år; og

B) godkjent helseerklæring for arbeidstakere på skip; og

c) fullført godkjent utdanning og bestått eksamen som minst omfatter kravene i regel II/1 og II/2 nr. 1 slik dette er fastsatt i STCW-konvensjonen og har fullført godkjent opplæring som minst omfatter regel VI/1 nr. 2, VI/2 nr. 1, VI/3 og VI/4 i STCW-konvensjonen; og

d) bestått kvalifikasjonskrav for radiokommunikasjon i henhold til Regel IV i STCW-konvensjonen; og

e) ikke mindre enn 36 md. godkjent fartstid i stilling som ansvarshavende vaktoffiser på bro på sjøgående skip med bruttotonnasje på 500 og derover. Denne perioden kan reduseres til 24 md. dersom ikke mindre enn 12 md. har vært i stilling som overstyrmann på sjøgående skip med bruttotonnasje på 500 og derover."

http://www.lovdata.no/for/sf/nh/xh-2003 ... 7.html#4-2

§4-2 pkt 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har også klasse 1...måtte ha utenriks fartstid når jeg tok det. Men det er nok kanskje forandret på...

Det jeg stusset litt på er at man får fartstid til Klasse 1 på Redningsselskapenes skøyter....for disse er vel ikke over 500 BRT?

Mange år siden kravet om utenriks frafalt. Tidligere var det klasse 1b og 1a. 1b var begrenset til innenriks fart, mens 1a var ubegrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen AHTS/PSV/MPSV har du:

Bourbon Offshore (1 ekstra mnd hyre i året) :wink:

Havila Shipping

REM

Olympic Shipping

Alle desse har båter verden rundt, og er noen bra rederi med mye nybygg med god standard.

Takker!

har allerede prøvet å få kontakt med Olympic, men det er jo klin umulig å få svar fra dem. og den "apply for job" greia på hjemmesiden deres fungerer visst ikke her ombord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var sjømann før jeg dro til USA for å ta Pilotutdannelse.her er noen av båtene jeg var borti

MS Tornerose, som jeg jobbet på i 1,5 år.er min onkel som eier den

wpmj0k535dsx35nbz0bb.jpg

Da har vi nok felles kjente, har jobbet sammen med en som jobbet mange år på Tornerose. Hans til fornavn og navnet på en øy ved Kipparsund til etternavn. Har nok snakket med deg også da jeg har jobbet blant annet på denne:

w7bp0ur338daqvaw029g.jpg

og denne samt de andre ekspressene.

lbzlsefvk3659ea9shgh.jpg

hehe,ja Bjorøy`en kjenner eg godt,har jobba masse med han,trivelig type.nå er han skipper på en Halsvik båt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, den bourbon teorien hørtes da litt drøy ut. :P men for all del, sjøfolk er sære mennesker. ;)

noen her som har vært borti Trans Ocean? enten plattform eller sypply sektor?

Ha vært borti Trans Ocean artic litt. når eg jobba ombord på viking energy , vi sypplerte den..

Har vel vært borti Trans Ocean leader og visse eg ikkje tar heilt feil ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...