Gå til innhold

"Sjømanns tråden"


Espen^^
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg jobber for tiden på ankerhandlern Havila Saturn.

Ligg for tiden i Aberdeen, lite med jobber ute no så har ligget til kais i 14 dager no å pusset på skuta, og med det så fannt vi ut vi skulle "Piffe" opp ståldekket. Slenger med bilde her av det ferdige resultatet :)..

Syns det ble rett så flott ja 8)

wu4ql5o5q1u25ch20936.jpg

hehe.. Entusiastisk !!

Kansje eg skal gjøre det samme her ute på Northen Crusader.

Ser dåke her ute på ekofisk feltet, er vel de så skal være med å flytte mærsk innovator.

Var nett å leverte ankera til dem i dag.

Ja meina på dei e på riggmove der no ja,, ej e heime på fri no.. Kom igjen forrige onsdag..

Ja berre å hive sej rundt me rulla de du,, fiffer litt opp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 4 uker får man jo knapt tid til et klesvask på frituren. :P

Da blir det gir kasse bytte på deg på frituren?

jeg skal dra og starte grom børsa di imorgen så den ikke tappes for strøm :D

send pm angående levering av kassa di.jeg drar til acr på fredag etter jobb.

har plass til kassa di på hjem turen da øl kassene er borte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg jobber for tiden på ankerhandlern Havila Saturn.

Ligg for tiden i Aberdeen, lite med jobber ute no så har ligget til kais i 14 dager no å pusset på skuta, og med det så fannt vi ut vi skulle "Piffe" opp ståldekket. Slenger med bilde her av det ferdige resultatet :)..

Syns det ble rett så flott ja 8)

wu4ql5o5q1u25ch20936.jpg

hehe.. Entusiastisk !!

Kansje eg skal gjøre det samme her ute på Northen Crusader.

Ser dåke her ute på ekofisk feltet, er vel de så skal være med å flytte mærsk innovator.

Var nett å leverte ankera til dem i dag.

Ja meina på dei e på riggmove der no ja,, ej e heime på fri no.. Kom igjen forrige onsdag..

Ja berre å hive sej rundt me rulla de du,, fiffer litt opp :lol:

Sitter å ser på den nå.

Holder på å fjerne ein jekkopprigg.

Visste bilde til skippperen ..Han lo godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sjømenn her, så kanskje dette er rette plassen å spørre.

Hvordan er det å få seg f.eks sommerjobb på en båt, og hvilke kurs må man eventuelt ha for å få seg en tur ut? Mulig å få seg en tur på disp, uten kurs?

Vurderer å søke nautikk på HSH i 2010, men hadde vært greit å fått seg en tur først for og se om det virkelig er noe jeg kan tenke meg å jobbe med.

Noen som har gått på nautikklinja på HSH forresten? I så fall, hvordan var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sjømenn her, så kanskje dette er rette plassen å spørre.

Hvordan er det å få seg f.eks sommerjobb på en båt, og hvilke kurs må man eventuelt ha for å få seg en tur ut? Mulig å få seg en tur på disp, uten kurs?

Vurderer å søke nautikk på HSH i 2010, men hadde vært greit å fått seg en tur først for og se om det virkelig er noe jeg kan tenke meg å jobbe med.

Noen som har gått på nautikklinja på HSH forresten? I så fall, hvordan var det?

Grunnleggende sikkerhetskurs må du ha for å seile uansett skute foruten fiskebåt.. På fiske båt så er det nokk med det som heter sikkerhetskurs for fiskere som er gratis å ta første gang..

Er det offshore du vil prøve å komme deg på så er det greit å ha stroppekurs også liggende, har blitt påbudt på båter som går på norsk sektor..

Ja ta deg en tur eller to før du går skolen, så du ikke får deg en "Bom tur" etter flere år skole så viser det seg du ikke syns noe om det i det heleste tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags fart er det da? kan ikke komme på å ha hørt om Simon Møkster Shipping. forresten, du kjenner ikke noen som kunne vært interessert i jobben?

Supply det.. Er ett lite rederi fra stavanger.. hatt mye gammelt oppigjennom, men begynner å komme seg nå.

Kommer ikke på noen som kunne tenkt seg jobben nei desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seiler 2.mask ja. får ikke 1.maskinist papirene før rundt nyttår.

hvor jobber du nå?

Seiler for simon møkster shipping.

Mangler 3 mnd fartstid etter denne turen for å løse klasse.2 jeg.

Kunne vært 2 mnd, men var sykemeldt pga familieforøkelse forrige tur.

Håper at rederiet søker disp så jeg får seile 1.maskinist før tiden :)

Fikk faktisk disp i tre mnd rundt her tidlgere i år. Så håper det går i boks :)

Avløsing 23.... er du på "odin" da? vet dem avløser dagen etter oss, er på "poseidon" jeg.

Er på Odin ja... å stemmer med avløsningsdagen :)

På Poseidon du ja, jobber som du da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnleggende sikkerhetskurs må du ha for å seile uansett skute foruten fiskebåt.. På fiske båt så er det nokk med det som heter sikkerhetskurs for fiskere som er gratis å ta første gang..

Er det offshore du vil prøve å komme deg på så er det greit å ha stroppekurs også liggende, har blitt påbudt på båter som går på norsk sektor..

Ja ta deg en tur eller to før du går skolen, så du ikke får deg en "Bom tur" etter flere år skole så viser det seg du ikke syns noe om det i det heleste tatt..

Rekna egentlig med at en måtte kurses en del ja. Hvem\hvor tilbys kursa, og hvor mange månedslønner vil de koste en stakkars landkrabbe?

Regner ikke med det er noen rederi som vil betale de for en potensiell sommervikar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnleggende sikkerhetskurs koster 12-13000 tror jeg.. Mange år siden jeg tok det så er ikke helt sikker på prisen.. Stroppe kurs er vell 4-5000 meiner jeg.. Nei tviler på rederiene spanderer det på vikar, for er mange med kurs som søker jobb for tiden..

Men hiv deg rundt å ta kurs å søk på allt som er.. Så dukker det opp ettkvart før du aner det :) .

Kurs holdes de fleste plasser i nærhet av havet.. Bare å høre litt rundt så finn du vell ut hvor det holdes en plass nær deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seiler 2.mask ja. får ikke 1.maskinist papirene før rundt nyttår.

hvor jobber du nå?

Seiler for simon møkster shipping.

Mangler 3 mnd fartstid etter denne turen for å løse klasse.2 jeg.

Kunne vært 2 mnd, men var sykemeldt pga familieforøkelse forrige tur.

Håper at rederiet søker disp så jeg får seile 1.maskinist før tiden :)

Fikk faktisk disp i tre mnd rundt her tidlgere i år. Så håper det går i boks :)

Avløsing 23.... er du på "odin" da? vet dem avløser dagen etter oss, er på "poseidon" jeg.

Er på Odin ja... å stemmer med avløsningsdagen :)

På Poseidon du ja, jobber som du da ?

2.Maskinist :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poseidon? var det den som lå til kai i Kristiansund for noen dager siden?

"Stril Poseidon" , gikk fra kr.sund 27.mai....

Hvordan er det å være 2.maskinist på Poseidon da? Blir det ikke lange turer når man ligger st.by i fire uker? Lenge igjen for å bli første da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah.. nei da var det ikke den. det var bare 3-4 dager siden vi var inne i Kr.Sund. husker ikke resten av navnet, var en svart båt, flat i baugen med demping. vet ikke hva det var slags redskap.

Hvis den var svart så var det nok ikke møkster båt, blått skrog å hvite overbygg de :)

Heldige som har vært inne i Kr.sund da 8) beste byen det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...