Espen^^ Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2009 er du kystskipper da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viplash Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 nei, jeg har full skipper utdannelse. Tatt via redningsselskapet for et års tid siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen^^ Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2009 okai kossen er arbeidperiodene der då? teller jo som og vere på sjøen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viplash Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 De som er fast ansatt der jobber 1 mnd på og har 2 mnd av. Ellers er det og frivillige korps også. de har bare vakter i ny og ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 Hvordan er det egentlig med så store båter og lyn? Ser for meg at lynet kan føle seg noe tiltrukket... Det vet jeg faktisk ikke. Har aldri opplevd at det har skjedd (nå er ikke jeg så gammel heller, men). Båten er jo så godt jorda som den kan bli i vannet, men det blir jo et visst magnetfelt rundt den. Men har aldri hørt at dette har vært et problem. Kanskje noen andre vet noe? Har sett endel lyn rundtom på de syv hav, men sjelden de treffer. Hatt trøbbel en gang, lynet traff radarantenna på en cruisebåt jeg var på. Smalt godt og antenna gikk til helheimen, men ellers gikk det bra. Men skulle tro en ble truffet oftere. Ikke så mye annet enn store båter som stikker opp av en stor havflate. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlsen80 Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 Seiler maskinist i kystvakta nå, men legger med ett par bilder av godbåten, Arctic Lady: Som forøvrig er 288meter lang og laster 146.000m3 LNG. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 Er ikke sjømann på noen måte, men har jobbet en del på lager hos en skipshandel. Artig å se alle båtene jeg har gjort klar varer for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 jeg var sjømann før jeg dro til USA for å ta Pilotutdannelse.her er noen av båtene jeg var borti MS Tornerose, som jeg jobbet på i 1,5 år.er min onkel som eier den Recarostoler i styrehuset, samt Servogear vridbare propeller,styrt med kobeld hendler maskineriet består av to MAN diesel på 760 HK hver, med 2 turboer,samt intercooler meg ved spakene 2 av ambulansebåtene i rederiet til min far,som jeg også har jobbet på den ytterste har to Kamewa vennjet`er og var i sin tid norges raskeste ambulansebåt Styrehuset i Ambulansebåten "Eivindvik",den med vannjet. Radarnavigasjon på en tåkete og regnfull da ombord på westcraftbåten "Jan Cato" ( ja,den er oppkalt etter meg) En solskinnsdag i Bergen med "gamle" lystbåten vår,en SunQuest 34, med 2 X 250 HK Mercruiser med duroprop hekkagregat. og seff damer på baugen Siste tilskudd til Vold rederiet : en Vaagen 40 fot med en 620 HK Man diesel,er gøy å ha på sommeren da jeg var i marinen var jeg navigatør ombord på Ubåten KNM Utvær.vi var for det meste i utlandet.dette bildet er tatt i Spania under vår deployering i middelhavet under operasjon Active endaevour,for NATO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen^^ Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2009 mykje forskjellige båter her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Syns X-Bow båter er rått:) dette var den første x-bow som kom i verden og vart kåret til årets skip 2006. Film klipp av den her: 1:27 min ut i filmen kan dere skimte meg gå bakover babord side ved styrehuset helt tørr vel om merke Hadde ikke turt meg ut på baugen på de to andre båtene I den annledning knipset vi noen bilder. Havila Faith som filmet oss , samt scandi caledonia som vi passerte på BB side. Her et annet film klipp. Hydro gav Oslo kommune en gave for et eller annet styr, og brukte båten som scene: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Her er min skute, West Navigator Jobber i boredepartementet ombord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 er ikke tilfeldig vis noen her som vil anbefale et rederi? sitter og spekulerer litt i å bytte jobb.. har sett litt på Supply, ROV og PGS, men det er jaggu mye rart av rederier rundt om kring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 er ikke tilfeldig vis noen her som vil anbefale et rederi? sitter og spekulerer litt i å bytte jobb.. har sett litt på Supply, ROV og PGS, men det er jaggu mye rart av rederier rundt om kring. Innen AHTS/PSV/MPSV har du: Bourbon Offshore (1 ekstra mnd hyre i året) Havila Shipping REM Olympic Shipping Alle desse har båter verden rundt, og er noen bra rederi med mye nybygg med god standard. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 nei, jeg har full skipper utdannelse. Tatt via redningsselskapet for et års tid siden. Fikk du klasse 1 Dekksoffiserssertifikat i Redningsselskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 jeg var sjømann før jeg dro til USA for å ta Pilotutdannelse.her er noen av båtene jeg var bortiMS Tornerose, som jeg jobbet på i 1,5 år.er min onkel som eier den Da har vi nok felles kjente, har jobbet sammen med en som jobbet mange år på Tornerose. Hans til fornavn og navnet på en øy ved Kipparsund til etternavn. Har nok snakket med deg også da jeg har jobbet blant annet på denne: og denne samt de andre ekspressene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå