Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt en del i forumet å funnet noe.

Men ser mange annbefaller 10-60 helsyntetisk castol.

Andre 20-50 delsyntetisk.

Noen som kan forklare med forskjellen, no sier meg at 20-50 er en del tykkere olje?

+ og - ved disse oljene. Å de som har kjørt med disse kom med deres erfaringer.

Bilen blir ikke brukt om vinteren, kun sommerkjøring.

Takker på forhånd

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bruker du den bare om sommeren hadde jeg gått for mineralsk 20-50 olje..

Kjører du om vinteren også så hadde jeg hatt 10-60 på den.. Castrol oljen er oppskrytt.

Skrevet

Kjører du om vinteren også så hadde jeg hatt 10-60 på den.. Castrol oljen er oppskrytt.

Hvilket merke mener du er bra?

F.eks 20-50

Skrevet

Hvilket merke mener du er bra?

F.eks 20-50

Valvoline vr1 20-50 eller Pennzoil performace GT 20-50.

10-60 olje så er Agip å foretrekke et stykke forann Castrol.

Skrevet

Hva baserer du det på? Selv gidder jeg heller ikke bruke dyr castrol olje, men dersom du vet at det er bare tull er jeg interessert i å vite hvor du har det fra :)

Skrevet

Hva baserer du det på? Selv gidder jeg heller ikke bruke dyr castrol olje, men dersom du vet at det er bare tull er jeg interessert i å vite hvor du har det fra :)

Min egen og andres er faring med TWS på S motorer.

Feks Helge Vik sin motor blåser TWS oljen ut igjenom eksosen.. Med Vavloline og Pennzoil ryker den ingenting.

Min er faring er at med TWS så har man 10-12 grader høyere oljetemp og myye mere lyd ifra ventiler og register etter 10 runder på bane enn med mineralsk olje.

I år har jeg kjørt Agip Racing 10-60 og den klarer også å holde oljetempen på et bra nivå. Jeg hadde TWS på min i begynnelsen. Trodde den oljen var så utrolig bra for alle skrev det på nettet, men så traff jeg diverse personer på BMWtreff som har hatt S motorer i 10-15 år og de kjøre ALDRI på TWS. Alle de som har skrudd og jobbet mye med S14 og S50 sier det samme om TWS.. Dritt olje og dyyr..

BMW anbefaler Castol, men de har ikke lov å si noe annet. Da blir det bråk..

Skrevet

Hvis man ikke bruker bilen på vinter`n,så burde mineralsk holde.

Er jo litt forskjellige meninger ute og går om hva som er bra olje(merke),men hva som er mest lønnsomt å bruke på en motor er en annen ting.

JEg kjører som sagt quakerstate 10w-40(mineralsk) på min s38b36 turbo,og dette ser ut til å funke knall.Kunne gjerne bruke 20w-50 på sommertid også,men denne er ikke så lett å skaffe.

Vet også at bla H.V har anbefalt mineralsk på s-motorene(spes de eldere).

Skrevet

Men gjelder det også orginale motorer?

På BMW verksteder fyller de TWS på f. eks S54, de andre vet jeg ikke hva de fyller på, og det er jo rart de gjør det hvis de får gjentatte motorhaverier?

Mulig den funker bra på gata, men på bane blir tempen for høy og slitasjen øker. Rart BMW ikke har testa det isåfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...