Bimmerlars Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Skal montere en M50B25 vanos i min E30. Tenkte å kjøpe motorfester og div monteringsdetaljer fra Koed. Kan jeg bruke orginal bremsekraftforsterker når jeg bruker den tykke skiva de selger som skal monteres på det ene motorfestet? Antar det skal sitte på førersiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Skal ikke være noe problem om du bygger opp motorfestet nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 28, 2008 Forfatter Share Skrevet September 28, 2008 Så fint da! Hva er ulempen med å gjøre det? Ser jo mange som heller velge å leite opp dyr iX forsterker, fremfor en alubit til 250,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Eneste ulemper (om man kan kalle det det) er at det blir litt feil vinkel på motor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 28, 2008 Forfatter Share Skrevet September 28, 2008 Ser det helt teit ut? Blir skjeiv girstang også da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hb_racing Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Hvordan gearkasse har du tenkt å bruke da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 28, 2008 Forfatter Share Skrevet September 28, 2008 I utgangspunktet en E36 kasse. Har en fra E36 M3, som har en feil, men tror ikke jeg fikser den, men heller bruker en vanlig kasse. Er vel like fysisk sett uansett de to? Unntatt størrelse på hardy da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Om du bruker kasse fra E36 vil ikke girstanga bli så skjeiv. Men med kasse fra E30 står den noe alvorlig skeivt:P Det er jo ikke værre enn å modifisere litt på overføringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hb_racing Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Motorfestene du får kjøpt hos Koed er vanlige E36 sekser-fester,så dem får du nok billigere andre steder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 28, 2008 Forfatter Share Skrevet September 28, 2008 Er allerede bestilt alt sammen. Deilig med NYTT Blir det for jævlig modifiserer jeg giroverføringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Uten å ha ekstremt god erfaring med M50 må jeg innrømme at jeg sliter med å se at innsuget kommer til å være såpass lite at du får plass til den orginale bremseservoen. Samme kitet på S50 er det jo knapt plass til en Golf forsterker i, og da er det akkurat på håret... Er jo flere tråder om dette her og på PPF, og jeg tviler, jeg tviler. Hadde det vært så lett kan jeg umulig tro folk hadde bytta forsterkere.. Og en iX forsterker (facelift vel og merke) er et eller to hakk større enn en Golf 1 (ikke GTI) forsterker. Sånn som jeg forsto det så var det motorvinkelen som ble riktig med denne spacerskiva.. ikke for noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hb_racing Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Har montert M50 motor i en god del E30'r men har brukt litt andre løsninger enn det som jeg har inntrykk av at andre gjør.Det finnes mange gode løsinger og byggebeskrivelser i div.amerikanske BMW-forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 Få høre dine løsninger hb Hvilke motorfester, motorvinkel og bremseservo? Alltid intressant å høre hva andre gjør... De løsningene som allerede finnes er ikke nødvendigvis de beste har jeg finni ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 29, 2008 Forfatter Share Skrevet September 29, 2008 Fint om du har noen tips hb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micro_RaCeR Skrevet Oktober 29, 2008 Share Skrevet Oktober 29, 2008 hadde vært topp med noen tips. vet dette er gamel topic, men nå skal jeg bygge m50 turbo i e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå