bad_ip Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Hvis bilen bruker litt kjølevann. Hva kan være årsaken? Kan en gåen vannpumpe forsårsake det? Ingen tegn til lekasje. Vet at en gåen toppakning forårsaker dette, men det er heller lite sannsynlig.
Bimmerlars Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Lekkasje i varmeapparatregister kan være en årsak. Da lukter det som regel inni bilen. Hvor langt er motor gått?
kbteknik Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 ja en gåen vannpumpe bruker litt kjølevann...
Bimmerlars Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Den får jo ikke gjort det hvis det ikke lekker. Mange vannpumper har vel et "inspeksjonshull". Renner det der er den gåen.. Dersom den er dårlig vil den vel bare slite med å sirkulere frostvæska
Tore Diesel Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Har vært borti lekkasje ved vannpumpe kun ved kjøring, og da er det ikke lett å oppdage. Dersom du kommer til for å se i området rundt vannpumpa, rett etter at du har brukt bilen, og det er helt tørt der, så er vel årsaken en annen.
Mortenn200 Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 hadde dette problemet og det ble verre og verre, dette viste seg og være ekspansjonstanken som var sprekk i, dette kom av at en tid produserte bmw noen tanker med en fabrikasjonsfeil som gjorde at den ikke slapp ut overtrykk, <--- dette jeg fikk vite av verkstedet til importøren som tok inn bilen min, så ikke skyld meg om det om formodning skulle være feil. men i såfall hadde jeg ikke sjangs til og se hvor det lakk i fra, i og med at vannet fordampet før det rakk og renne bort. så dette kan du jo skjekke? Mvh. Morten Bonsaksen
bad_ip Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Okei.. takk for innspillene... er ikke snakk om mye! Rundt 2-3 dl på ca 6000km
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå