Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjører til daglig rundt i en E36 316 compact, og som 21-åringer flest så må jeg jo herje litt. Det jeg som er litt snodig er at ved vanlig kjøring så kjennes det ut som bakhjula "flyter" (klarer ikke å forklare bedre) på tørr asfalt. Og når jeg først går inn for å få bakhjula til å slippe så slipper det greit men på kontraen så tar det så jævlig tak igjen at jeg blir redd for å dra hele traversen av bilen.

Jeg er ikke noen superhelt når det gjelder sladding og "sidelengskjøring", men er dette normalt.

Bilen er senka 40/30 på cobra fjærer og dempere,

8x17 et37 med 225*45*17 durun forann, 235*40*17 nexen bak hvis det har noe å si :roll:

Skrevet

Hva mener du med at den flyter da? At den har godt grep eller at det ikke føles som at bakhjulene helt henger sammen med resten?

Ang at den setter seg på kontraen har vel med at du har for godt feste, evt for liten motorkraft/omdreining på hjulene til at det slipper.. :wink:

Er det på tørr asfalt du har gjort dette?

Skrevet

Dekkene skal være bra de. I hvertfall bak. De forran er litt skumle syntes jeg.

Men det er vel et helvete å bytte traversforinger og sånn på E30 bakstillinga?

Skrevet

Har vel litt å si at du ikke har noen diffbrems også. Så når du bytter side så setter bilen seg siden det andre hjulet ikke går like fort rundt som det andre..

Men hvorfor herje rundt på tørr asfalt? Jeg kan umulig tro at det er noe gøy med en 316. Jeg syntes iallefall kjempe synd på min egen bil hvis den ikke slipper i et overivrig forsøk på dette..

Skrevet

Faen da. Må vel ned med hele bakstillinga for å btte de også da?

Btw Superbeetle så slipper den jo helt greit. Er bare vilja det står på der. Problemet er den gut-feelingen jeg får når kontraen kommer og den plutselig hugger tak i asfalten igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...