Gå til innhold

E30 325i Prosjekt Tyskerstuk


FTE
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen bilder fra siste tiden. Ble et stort avbrekk med 3 uker ferie oppi det hele, men har fått kommet litt igang igjen.

Fått pakningssett, venter bare på å få kokvasket toppen så begynner jeg å sette sammen motoren igjen.

IMG_0010-2.jpg

kjøpt nytt coilover sett, K-sport:

IMG_0024-1.jpg

Også fått buret:

IMG_0025-1.jpg

IMG_0028.jpg

Har begynt på understellet nå, plukket ned forstillingen for foringsbytte, blir Powerflex antakelig. Bak har jeg ikke tatt ned ennå, men løsnet alt. Traversen vil ikke ned så lett, så må vel på med spett imorgen :wink:

hvor har du kjøpt bure?:P og dette ser ut som kan bli et bra stykk e30:D stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kommentarene BMW-venner ;)

Leif Harald: Buret kan kjøpes som et halv-bur ja, B-stolpe bøylen og krysset bare, ingen problem.

jokke90: Buret er kjøpt hos Autobb.no

gnmfr: Stoler blir ikke noe problem, de aller fleste stoler som selges idag kan godkjennes i bil. Buret fåes ikke godkjent, iallefall ikke dette som har A-stolpe og støtte mellom A og B-stolpen. Halvbur kan kanskje godkjennes hvis man er heldig.

Om jeg blir stoppet, må jeg sikkert på teknisk kontroll, det kan gå begge veier. Har blitt stoppet to ganger med bur før, uten at de sa noe. Men 3. gangen måtte jeg inn gitt, hehe.

Må jeg vise bilen så skrur jeg bare ut buret, derfor jeg kjøpte skrudd bur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk :) Var innpå den siden deres, men den var nede. Har du peiling på ca priser på halv bur? og hvordan er det festet i gulvet i og med at det er skrudd bur?

Ok, det var dumt da.

Da kan du sjekke hos fabrikanten:

http://www.wiechers-sport.de/

Her kan du finne type bur du er ute etter og pris. Husk å beregne frakt og toll oppå prisene da ;)

Buret kommer med innfestingsplater i bunn, med fire hull, ca 6x8cm tenker jeg de platene er. Festes i karrosseri med gjennomgående bolter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ligger i tyskland. Det blir ganske mye billigere å kjøpe direkte fra fabrikken, problemet er at det er bestillingsvare, altså du må bestille i forveien siden de ikke har ferdige bur liggende. De brukte ca tre uker på å lage mitt.

Ser at halvbur i polert utførelse til E30 koster 436 Euro, krysset koster 92 Euro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålspune bremseslanger fra Koed er flott. Jeg har det på min Frankern ;). Ser ut som det blir et knakene prosjekt dette her, jeg får stikke bortom å titte litt en dag jeg er på Jessheim vis det er greit ;)

Takker for det ;) Bare å stikke innom, koselig med en BMW-prat vettu. Blir nok stålomspunnede slanger på meg også ja. Like greit når jeg allikevel må bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiint Prosjekt :D:D

sykt mange grom deler :D me leik !

Lykke til videre , skal følge med :D

Og med det felgene , send pm ! så skal jeg se hva jeg kan få ordna, men jeg må ha en garanti :o kjipt å sitte igjen med felger til 10k som du ikke vill ha :P

Go-on !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...