e30 tic Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 For en pris det var på de Alpinabremsene da. 13000,- foran, det må vel være med kalippere og da kanskje? Ser det står bremsesett. De er faktisk større enn E30M3 også ser jeg, skal lure på om jeg kan få bruke de istedet kanskje? Det løser iallefall mange problemer. Men bak da? Edit, så nå at prisen inkluderte to skiver, to kalippere pluss hovedbremsesylinder. Disse skivene måler 296x25 kontra E30 M3 sine 280x25. Hva sitter på 325i originalt egentlig, 260 eller noe sånt? Hadde jeg fått tak i papirer på Alpinabremsene så kunne jeg bare vist de på BT og hørt om de godkjente de. m-alpin: er flere som er int. i felgene, så HVIS jeg skal selge så blir det budrunde B6 bremsene er større ja og de leveres med skiver og kalippere og hoved bremse cyl. Alpina hadde org bak slik jeg har idag. Statens Vegvesen henviser jo selv til alpina b6 utstyr så regner med du trenger lite dokumenter om du velger det. er vel 260 org forran ja. fant papira mine her nå, i 2002 kosta et slikt bremsesett 12500.- med 16% rab gjenom autzentrum og der fulgte det med alpina papirer også
Gjest Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Igne tvil. Da slipper du og bytta bremser bak og=)
G-RACING Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Skal du ha adapter fra fire til fem bolt, vil nok felgen subbe kraftig i skjermen. Østfold Felgteknikk skulle ha 500,- pr felg for omsveising og borring av mine OZ futura, så det er jo eit godt alternativ Dette var den gang eg vurderte å ha 4-bolt understell.
FTE Skrevet November 12, 2010 Forfatter Skrevet November 12, 2010 Skal du ha adapter fra fire til fem bolt, vil nok felgen subbe kraftig i skjermen. Østfold Felgteknikk skulle ha 500,- pr felg for omsveising og borring av mine OZ futura, så det er jo eit godt alternativ Dette var den gang eg vurderte å ha 4-bolt understell. Det sitter allerede adapter foran på min nå, 15mm. Bak sitter 16mm spacere. Så hvis det blir komplett M3 understell og innpresset blir likt så skulle det gå knall det Men har engasjert min kontakt på GS til å finne pris på komplett Alpina sett foran til meg og da kan jeg beholde 4-bolt. Hvis jeg går for komplett M3 understell, selger jeg K-sport settet, og antakelig Futuraene. Sikler allerede på noe nytt
FTE Skrevet November 12, 2010 Forfatter Skrevet November 12, 2010 For en pris det var på de Alpinabremsene da. 13000,- foran, det må vel være med kalippere og da kanskje? Ser det står bremsesett. De er faktisk større enn E30M3 også ser jeg, skal lure på om jeg kan få bruke de istedet kanskje? Det løser iallefall mange problemer. Men bak da? Edit, så nå at prisen inkluderte to skiver, to kalippere pluss hovedbremsesylinder. Disse skivene måler 296x25 kontra E30 M3 sine 280x25. Hva sitter på 325i originalt egentlig, 260 eller noe sånt? Hadde jeg fått tak i papirer på Alpinabremsene så kunne jeg bare vist de på BT og hørt om de godkjente de. m-alpin: er flere som er int. i felgene, så HVIS jeg skal selge så blir det budrunde B6 bremsene er større ja og de leveres med skiver og kalippere og hoved bremse cyl. Alpina hadde org bak slik jeg har idag. Statens Vegvesen henviser jo selv til alpina b6 utstyr så regner med du trenger lite dokumenter om du velger det. er vel 260 org forran ja. fant papira mine her nå, i 2002 kosta et slikt bremsesett 12500.- med 16% rab gjenom autzentrum og der fulgte det med alpina papirer også Oki, ja de burde jo gå god for Alpinabremsene da ja
G-RACING Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Gå for 5*120, alltid kjekt å ha meir felg å velge mellom
Østgaard Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Gratulerer med godkjent søknad. Skal følge med her
jandaa Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Har nå lest heeele tråden din(skal si det tok sin tid!!) men for en nydelig gjennomført e30 du har! likte godt fargevalget ditt, og er svært imponert over arbeidet du har lagt i bilen men hadde vert interisant å sett hva du skrev i søknaden din til biltilsynet, som en pekepinn til andre som ønsker å gjøre det samme som deg:) (alså en kopi der du stryker ut alt som har med regnr osvosv) gratulerer med nydelig bil og godkjent søknad! mvh jan rune
FTE Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 G-RACING: Ja, jeg heller mer og mer mot E30 M3 understell egentlig. Blir så mye enklere. Også det med felgene som du sier ja, hehe. Har allerede fått priser på nye felger fra Felgen-garage Men ingenting er avgjort ennå. Noen her som vil bytte K-sport komplett sett mot M3 deler da? Hehe Østgaard: Takk for det Jandaa: Takker, kult at du leste hele tråden.
winchester Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Noen her som vil bytte K-sport komplett sett mot M3 deler da? Hehe Hør med det norske reservelageret for M3-deler, M3 Yngve
M3 Yngve Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Jeg har et komplett M3 E30 under stell, uten diff, mellom aksel, tannstang og et av stabbstaga tror jeg, ellers meget komplett med Koni dempere og Eibach fjærer. Kommer for salg mulig til uka, for 18 000,-kr.
Kristov Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Jeg har et komplett M3 E30 under stell, uten diff, mellom aksel, tannstang og et av stabbstaga tror jeg, ellers meget komplett med Koni dempere og Eibach fjærer. Kommer for salg mulig til uka, for 18 000,-kr. Jeg har begge stabstaga om det er behov for å komplettere.
burny_ Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Gleder meg til å se hvordan denne blir fremover! Syk bil allerede, men med turbo osv så blir det jo helt vilt!
FTE Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 Takk, takk Tenkte å begynne med demontering av motoren nå, jeg bygger på motoren som sitter i bilen, som er en facelift med 8,8:1 i komp. Jeg gjør ikke noe med stempler/råder og motoren har kun gått ca 150mil med nytt slipesett. Hvem vil dere anbefale å kjøpe ARP studs fra? Og kan jeg kjøre med originalpakningen? Eller MLS? Og burde jeg sjekke og evt plane toppen før jeg monterer igjen? Vet jo ikke hvor mye trykk jeg kommer til å kjøre på ennå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå