Gå til innhold

E30 Andreas s' turbo E30! solgt!

E30 Andreas
 Share

Hvem farge skal jeg lakkere toppdekselet i?  

60 stemmer

1. 1. Hvem farge skal jeg lakkere toppdekselet i?

• Hvit som motorommet, med polert skrift/striper?
      9
    • Svart som innsuget med polert skrift/striper?
      41
    • Helpolert
      10

Anbefalte innlegg

• Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takker for alle komentarene :)

jeg har laget alle delene, så har jeg en kolega som tigger det sammen ;) så kan ikke skryte på meg akkurat sveisene ;)

selv jobber jeg med fresing og dreiing, både manuelle maskiner og CNC.

meste av ''universal'' deler som fiitings og radiator osv er kjøpt på summit ;)

og ja har blitt noen kroner nedi der til slutt :P

mangler bare å bygge meg en ny bunndel som er smidd nå å få litt skikkelig med effekt ;) for ser litt for bra ut for relativt orginal bunndel synes nå jeg :P

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle komentarene :)

jeg har laget alle delene, så har jeg en kolega som tigger det sammen ;) så kan ikke skryte på meg akkurat sveisene ;)

selv jobber jeg med fresing og dreiing, både manuelle maskiner og CNC.

meste av ''universal'' deler som fiitings og radiator osv er kjøpt på summit ;)

og ja har blitt noen kroner nedi der til slutt :P

mangler bare å bygge meg en ny bunndel som er smidd nå å få litt skikkelig med effekt ;)for ser litt for bra ut for relativt orginal bunndel synes nå jeg :P

Mvh

Du må ikke si det høy. Men har forstått at du er maskinarbeider, ser at du har lagd dine egne fordelingsblokker og diverse. Me like :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker :)

en liten oppdatering på hvordan det er nå.

plukket ut veiva og lagre osv. skrudd oljepumpa fra hverandre å renset den for spon, renset/vasket bunnpanne og motor.

kjøpt ny veiv :

DSC00196.jpg

og har alltid hatt et vannlekasje problem på termostathuset fordi jeg har måttet frese det veldig tynt for at det skulle passe bak innsuget, og så har det sprekt. så fikk stadig luft i systemet. nå har jeg kjøpt nytt lokk og frest og filt og fått det til å passe mye bedre, så nå skal det være i orden :D :

DSC00195.jpg

før hentet jeg olje til turboen ra oljetrykksbryteren, nå har jeg gjort om på det og henter det ut etter filteret, (ikke at jeg er sikker på at det var det som tok kvelden på turbon, menn tar ingen sjanser. sjekket oljetrykket i en kanne rett etter turboen røyk så er nok bare tull å gjøre det menn:

DSC00202.jpg

etter at turboen røyk brukte jeg bilen som sugis en uke før jeg fikk rådebank. lagde et lokk på eksoshuset :

DSC00203.jpg

og til slutt et bilde av propellen i den raste turboen, dette bise hvor utrolig mye slark det er, veggene har spist flere milimeter av bladene. totalhavari :P :

DSC00197.jpg

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

da er motoren satt sammen, og bilen går :D satte motoren i bilen i slutten av forrige uke og har virket fint hele helga og uka(med en masse herjing etter en pen innkjøring), noen barndomsjukdomer var det jo selvfølgelig :P

DSC00227.jpg

DSC00228.jpg

DSC00230.jpg

DSC00229.jpg

og så ut og kjøre i snøen :P

DSC00239.jpg

DSC00238.jpg

så nå er det nok ikke så lenge til det blir en ny turbo :D

har også fått hjelp av en kompis til å trekke hattehylla mi, ble kjempe fornøyd :D Takk Sea.

DSC00244.jpg

DSC00245.jpg

Andreas

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...