Søreng Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Kjører "Dunlop" både på sommer og vinter og er superfornøyd! Beste dekkene jeg har hatt! SportMaxx på sommer og Graspic DS2 på vinter. Som mange sier, det er VELDIG viktig å få dekk med gummiblanding for nordiske forhold! Du kan kjenne på dekkene hvis du er hos forhandler, er de myke i gummien og har relativt mye utskjeringer kan det være et godt utgangspunkt... Er dekkene harde, ja da ser du på noen andre
maurtin Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 hva med Nokian Hakka, stemmer der at dette dekket har en teknologi som gjør at piggene sitter bedre ved bremsing mener å ha lest det et sted. 900kr pr dekk 195/65-15. Nokian er vel finsk og skulle være laget for nordiske forhold eller? trenger 4 nye dekk så tips mottas med takk!
EirikL Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Continental og Nokian er de eneste piggfrie dekkene jeg tør ha på bilen min. Billige vinterdekk er så hard i gummien at du kunne like gjerne kjørt på sommerdekk. Bare å sjekke alle tester gjort de siste tre-fire årene, så ser du hvem som går igjen i toppen hvert år
Hyggmaister Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Er veldig fornøyd med Michelin X-ice piggfrie i 225/45/17. Sitter veldig godt på på variert føre. Vinterdekk er det siste jeg ville spart penger på. Var en ganske sjokkerende test på dette i fjor med piggfrie dekk på glatt underlag. Om jeg ikke husker helt feil så var det kort sagt slik at på det punktet hvor et godt merke stod helt stille ved nedbremsing fra 80-100 km/t passerte man i rundt 40 km/t om man hadde et av billigmerkene i testen... Ville heller kjøpt billigmerker for sommeren, men aldri for vinteren... +1! Husk at å spinne på snø sliter ikke lite mye som tørr asfalt da... Kjøp deg et ordentlig piggfritt dekk a:)
Sir Hofstad Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Kjører "Dunlop" både på sommer og vinter og er superfornøyd! Beste dekkene jeg har hatt!SportMaxx på sommer og Graspic DS2 på vinter. Som mange sier, det er VELDIG viktig å få dekk med gummiblanding for nordiske forhold! Du kan kjenne på dekkene hvis du er hos forhandler, er de myke i gummien og har relativt mye utskjeringer kan det være et godt utgangspunkt... Er dekkene harde, ja da ser du på noen andre Sava av gammeltypen har jeg på touringen uten å være veldig imponert under enkelte forhold. Selv om den nye typen virker svært god. Graspicen er helt annerledes å ta på, men har ikke kjørt med den. Lignet på HakkaQ. Egentlig handler det ikke om pris på dekka men hva som passer bilen osv.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Når det gjelder vinterdekkk så sparer jeg ikke på kronasjene da det ofte kan stå mellom liv og død. Tidligere erfaringer viser ofte at billigdekk kan være ganske god den første sessongen men gjærne utslitt/piggløs til neste sessong. Så da må du kjøpe nye dekk igjen. Erfaringen min er Nokian Hakka 5/4, som holder sjukt på piggene, så da kjøper jeg gjærne noe dekk som er gode og holde rlitt lengre i stedet for å kjøpe nye dekk hvert år. Etter 15000 km med hakka 5 hhv bykjøring og landevei var det ikke tegn til slitasje på piggene eller at noen pigger var borte. Pappa kjører faktisk på fjerde sessongen på noen gamle hakka 4. De begynner å bli slitne da de har rullet LANGT, men skal kun bruke disse til det blir skikkelig vintersessong. Da skal de nye hakka 5 på Kunne tenkt meg et sett med felger til slik at jeg kunne benyttet meg av piggfritt når høst og vår nærmet seg og vinterveiene ikke er helt til stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå