Gå til innhold

Basskasse i e38


 Share

Anbefalte innlegg

Kan koble bassen din opp mot orginal anlegget med en høy/lav inngang. Det funker "greit" så lenge du bare skal bruke dette til bass. Til frontsett er det ikke noe å anbefale. Har du orginal forsterker i bilen din kan du bruke signalene som er inn på denne. Da må du lage deg nye kabler bare.

Bagasjen til e38 er ekstremt dempet. Om du har skipose ville jeg tatt ut denne. Om du ikke har det men stålplate er denne bare til å ta ut. Sitter pungtet så hammer og dor gjør saken. Kassen burde du etter min mening satt med elementene fremover. Du vil da få en mer konstant bass og ikke bare rumlig. Men for å få dette bra må det være tett rundt kassen så ikke trykket går bak og rundt i bagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

På min e39 fjernet jeg skiposen,skrudde fast en aktiv sub 10"i seteryggen ,først tettet jeg rundt elementet med en grov gummilist(vindustett) fra biltema så ikke elementet kom i kontakt med seteryggen,satte inn et høytalergitter som også fåes kjøpt løst på biltema inn i skipose hullet innvendig i bilen,klippet først ut en filtbit rundt elementet før jeg monterte gitteret,ble lekkert å se på pluss at det ga orginal anlegget ett skikkelig løft på bassen.En billig og enkel løsning for en amatør på bilhøytalere.Sub var en fence audio 10"aktiv kasse som kostet meg 210 kr på netthandelen.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Hvordan fjernet dere skiposen?

Skar den ut eller kan man skru ut hele greien?

Fant det ut:

Det er en (stor) skrue nede i midten av skiposen (sett fra baksetene) som må skrues ut. Litt vanskelig å komme til så man må justere midtarmlenet i riktig posisjon for å få det til.

Løft så opp baksetet, dette gjør man ved å dra seteraden (rompen, ikke ryggen) litt hardt oppover. Dra så denne nedre del av baksetet utover, da vil man se to skruer under midtarmlenet. Disse kan man se holder selve midtarmlenet fast. Skru de av og løft hele midtarmlenet oppover forsiktig.

Da kommer to klips til synes på toppen av skiposen. De skal trykkes ned og skiposen vil falle bakover i bagasjerommet. Må nok dytte det litt selv.

Så er hele skiposen ute, hel og fin!

Så kan man installere basskassen og skru på igjen armlenet etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...