Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ser det er mange som setter inn M50 b25 i sin E-30, men ikke så mange som bruker M52 b28. Er det noen grunn til dette, noe mer jobb med å sette i M52 b28 kontra M50 b25?

Har gått til innkjøp av 316i 89 mod å går med planer om konvertering til M52 b28 :)

Skrevet

Vil egentlig tro at det er fordi det er så å si like mange hk i dem (litt forskjell i NM), og 2.8-literen er en del dyrere i innkjøp. Dessuten blir det billigere å skaffe brukte deler til motoren da det er flere av disse ute på markedet...

Skrevet

Ja, har tenkt tanken selv. Men det sies også at M52 b28 skal være en del kvikkere, men har ikke prøvd den så det jeg lurer litt på om de 4-5 tusen er verdt det... Har i alle fall sett de selger kompl kitt på koed og konkludert med at dette må bli den rimeligste løsningen?? Med tanke på at det aller meste du trenger da inngår i det kittet og man slipper å kjøpe litt deler her og der..

Skrevet

Grunnen ti ldet er vel at alle b28 er levert med startsperre. Så det blir litt styr med den. Må vel ha tenningslås, nøkkel osv fra donorbil om jeg ikke tar helt feil.

Fikk beskjed fra koed om at de hadde sluttet å selge komplette kit :(

Skrevet

Ja ok, ser den at det blir mer styr. Sluttet med å selge M52 b28 eller sluttet med å selge kit i det hele tatt?????

Skrevet
:cry: Huff!!! ikke bra må prøve å få tak i en M50 b25 fra E-34 da. Da har man jo den riktige bunnpanna med oljepickup . Brukes mellomakslingen fra 525 E-34 også??
Skrevet

Hei!!

Har fulgt med litt på prosjekforumet her og det er ikke plug and play med el nettet. Men skal være nokså overkommelig, finnes også nøye beskrivelser av dette på nett.. Resten skal det bare være å bruke deler i fra bmw sitt sortement :)

Begynner å bli ganske gira på dette nå, så må nok finne motor å div så prosjektet kan startes til sommeren, ettersom E- 30`n skal brukes som vinterbil nå...

Skrevet

De selger ikke komplette kit lengre etter de la ned verkstedet. Men om man setter opp en liste over alle delene man trenger lager de et tilbud, så blir jo på samme måte :) Det elektriske er inget problem, bare å koble om på motorkontakten.

Skrevet
De selger ikke komplette kit lengre etter de la ned verkstedet. Men om man setter opp en liste over alle delene man trenger lager de et tilbud, så blir jo på samme måte :) Det elektriske er inget problem, bare å koble om på motorkontakten.

Den kontakten til hjerne? eller en annen?

Skrevet

Da er det bare å kontakte koed for pris da :) Hvis det bare er å flytte på pinnene i motorkontakten er det jo bare barnematen :lol: Får håpe på at denne vintern blir kjapp, ellers så blir det nok ikke vinterbil på meg med det første, da begynner motorbytte isteden :D

Skrevet

Det er inget problem om man kan lodde :) Skjema over hvilke farger som skal overrens ligger på nett. For å gjøre det penest bruker man kontakten fra ledningsnettet til din gamle motor.

EDIT: venter på svar fra koed med pris :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...