Gå til innhold

Forslag til farge/fargekode

Superbeetle
 Share

Anbefalte innlegg

Hei..:)

Har en liten plan om å lakkere bilen iløpet av vinteren pga litt rust og diverse feil i lakken som irriterer meg.

Står mellom å enten kun lakkere fronten, da i samme farge som den er. 302 madeiraviolet/schwartz.

Eller å hellakkere den i en annen farge. Trenger ikke noe råd om hva jeg ska gjøre av disse alternativene, men kunne trengt litt tips ang noen farger jeg lurer på..

Vurderer en tett farge, altså ikke metallic. Syntes dette kan være utrolig fint hvis det er riktig farge og ikke minst at bilen er bra holdt.

Har mest lyst på en koksgrå farge. Noen som vet om noen slike, som ikke er metallic men som ser bra ut?

Evt er rødt en mulighet, blir da mest sannsynlig hellrot.

Vil ikke ha tips om metallic farger, da jeg har hodet fullt av alternativer i den kategorien :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har nevnt i en annen tråd, så synes jeg grå er en flott farge på en coupe. Sett fra siden har coupe'en vingeform, og grå er jo jagerflyfarge. Er selvfølgelig flere nyanser av grå å velge i. Hvis en skal ha carbondetaljer på bilen bør grånyansen være "lysere". Men "mine" asossiasjoner synes jeg gjør en grå coupe til en tøff kombinasjon. Sorte felger med chrome kant blir også tøft i tillegg. Men, det er bare min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... joda, er veldig fornøyd med fargen jeg har, og det er en litt spesiell farge..:)

Men har som sagt lyst på en koksgrå farge av noe slag. Blir litt tyskerstuk på bilen, og da syntes jeg koksgrått med sorte detaljer er fett!!

Skal nok beholde felgene jeg har(keskin kt1), men vurderer evt å lakkere senteret i samme farge som bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett fra siden har coupe'en vingeform, og grå er jo jagerflyfarge.

Der hadde du et godt poeng, en slik jagerflyfarge hadde ikke vært dumt.. :twisted:

*ringe luftforsvaret*

Men vi får se, blir nok litt vurdering fram og tilbake..

To menn står ved ett busstopp, og plutselig høres ett kraftig smell. -Hva var det? spør den ene, -Å, det var bare Superbeetle som brøt lydmuren, sier den andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...ja det var en rå farge på den lambo'en.. Er forøvrig MYE på fargekartene til lamborghini som jeg kunne tenkt meg å låne.. De har et par dødsfete koksgrå og oransje farger også :)

meeen, noe som gjerne kan virke inn på lakkvalget er valget av lakkerer samt hvilket budsjett som ligger til rette. Svaret her er Meg :lol:

Har gjort alt annet med bilen selv, og også lakkert en masse smådeler og diverse på bilen etterhvert, så føler jeg kunne klart å få til et ganske bra resultat :wink:

Men farger med mye metallic i seg, perlemor etc tror jeg blir over the edge for meg og mitt utstyr.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heimelakka bil er jo karakter 3 da.. :D

hehe...kommer vel an på lakkereren det :twisted:

Neida, men hvis det kommer til det, så gjør jeg ikke noe jeg ikke stoler på at blir bra gjennomført. Jeg er rimelig kritisk til hva jeg selv gjør og skal litt til før jeg blir fornøyd. Kan nok ikke sammenlignes med en proff lakkjobb til 40k, men det er jeg ikke interessert i å bruke på bilen heller..

Dessuten er det kjekt å gjøre litt selv, selv om det ofte krever mer prøving og feiling enn hva som kanskje er økonomisk forsvarlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...