Gå til innhold

Tenningsproblemer 525 M50

IAXPOWER
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen er en IAX 92mod.

Motoren går ujevnt på turtall, og vil ikke gå på tomgang. Kan virke som om tenningen er helt feil, høres nesten ut som en bil med reimdrift der reimen er feil påsatt eller håppet noen hakk. Siden den har kjededrift tviler jeg på at kjedet har håppet. Skjedde egentlig nesten over natten. Hørdes først ut såm eksoslekkasje fra manifold, men når bilen hadde stått over natten kom problemet. Bilen har gått 283 000km

Noen såm har vert borti dette før? Setter pris på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambdasonden!

Finn pluggen til Lambda som er under bremsekraftforserkeren og ved overgangen motor/gearkassen. En rundt plugg som må vris av.

Stopper den ujevne turtallet, så er det Lambda.

Men da skal bilen starte når den er kald og gå normalt helt til motoren blir temperert. Hvis den går slik på kald motor, kan det være falskluft.

RS

Bilen er en IAX 92mod.

Motoren går ujevnt på turtall, og vil ikke gå på tomgang. Kan virke som om tenningen er helt feil, høres nesten ut som en bil med reimdrift der reimen er feil påsatt eller håppet noen hakk. Siden den har kjededrift tviler jeg på at kjedet har håppet. Skjedde egentlig nesten over natten. Hørdes først ut såm eksoslekkasje fra manifold, men når bilen hadde stått over natten kom problemet. Bilen har gått 283 000km

Noen såm har vert borti dette før? Setter pris på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambdasonden var det første jeg tenkte på jeg og, men der var alt i orden..

Men fant feilen nå i sta:) Var den tykke ruglete slangen såm går inn på innsugs-manifolden på undersiden. Klemte den skikkelig på igjen så fungerte alt:)

Men mens jeg drev der såg jeg at mansjetten v.framme var sprukket. Noen som har skiftet den på IX? trenger man noe spesialverktøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...